Foto's van Ayunda

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Nog een paar foto's van Ayunda ;)

IMG_5049k.webp IMG_5237k.webp IMG_5246k.webp IMG_5061k.webp IMG_5309k.webp

Ja Ellen ze was erg mooi en een schat van een meid, helaas hebben we haar moeten laten gaan twee weken geleden door ziekte.

Anja als ik het goed zie was ze een seal mitted met blaze? Zou ik een foto van haar mogen gebruiken?

Ayunda... ik vind haar een heel speciaal meisje.. net als mooie Zoei*

14 maanden pas! Zo'n aangeboren aandoening met drie letters? Vaag herinner ik me iets waar de Ragdoll om bekend staat en dat met nierfalen gepaard gaat en war de ouders dan op getest moeten zijn. We zijn er allemaal bang voor denk ik. Maar toch reken je daar denk ik niet meer op als ze al een jaar oud zijn. Wat vreselijk. Is de andere poes niet van streek nu?
Ellen, een ietwat verlate reactie, maar ik lees het nu pas. Het nierfalen was niet aangeboren maar een acute, dus géén PKD!. Ze werd "gewoon" binnen een paar weken erg ziek. Eerst kreeg ze acuut nierfalen, waar ze weer van herstelde en daarna werd de eetlust weer minder en bleek dat ze ook nog een ernstige pancreatitis had. Op een gegeven moment was de situatie volledig uitzichtloos en hebben we in overleg met de da de stekker uit de behandeling getrokken in het belang van Zoeï. Dit alles speelde zich over een periode van drie weken af.

Ellen, een ietwat verlate reactie, maar ik lees het nu pas. Het nierfalen was niet aangeboren maar een acute, dus géén PKD!. Ze werd "gewoon" binnen een paar weken erg ziek. Eerst kreeg ze acuut nierfalen, waar ze weer van herstelde en daarna werd de eetlust weer minder en bleek dat ze ook nog een ernstige pancreatitis had. Op een gegeven moment was de situatie volledig uitzichtloos en hebben we in overleg met de da de stekker uit de behandeling getrokken in het belang van Zoeï. Dit alles speelde zich over een periode van drie weken af.

Eigenlijk nog erger... Je breekt toch je hoofd over de oorzaak dan? Wat kan zoiets triggeren? Giftige plant gegeten...? Ik zou me suf peinzen want je wilt zoiets niet nog eens meemaken toch? Wat dacht de da?

Eigenlijk nog erger... Je breekt toch je hoofd over de oorzaak dan? Wat kan zoiets triggeren? Giftige plant gegeten...? Ik zou me suf peinzen want je wilt zoiets niet nog eens meemaken toch? Wat dacht de da?
De oorzaak zullen we nooit meer achter komen. Was ook niet duidelijk waar het precies vandaan kwam. Giftige planten staan er bij ons sowieso niet, daar let Anja M. wel op (dat is mijn wettige echtgenote ;) ) Ik denk dat het gewoon dikke pech is geweest. En hoe vreemd het ook klinkt, ik heb er vrede mee, alhoewel ik er heel erg veel verdriet van heb gehad (en nog wel).

De oorzaak zullen we nooit meer achter komen. Was ook niet duidelijk waar het precies vandaan kwam. Giftige planten staan er bij ons sowieso niet, daar let Anja M. wel op (dat is mijn wettige echtgenote ;) ) Ik denk dat het gewoon dikke pech is geweest. En hoe vreemd het ook klinkt, ik heb er vrede mee, alhoewel ik er heel erg veel verdriet van heb gehad (en nog wel).

Ja, dat had ik begrepen. Jij bent Ronald met de zaag! ;)
't Is niet zomaar helemaal over, dat verdriet, weet ik. Zal altijd een melancholiek plekje blijven. Kunnen velen hier van meepraten denk ik.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4