Wat is er Nieuw?

Even een vraagje

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

daytir

Ik hou van katten
Onze poes was heel hard vermagerd door de dood van haar maatje , dit was een Pers.
Ze was nog geen 8 jaar oud en hebben zowat gans haar leventje bij de DA gezeten.

Nog steeds zit onze oudere poes van 14 nog steeds niet aan het gewicht wat ze hoort te hebben.
Ze woog altijd een 3 kilo , meer niet , nu woog ze nog 2.450 kg.

Op het moment krijgen we ze al een paar maanden al naar 2.600 kg.
Soms eens een beetje lager , we hebben 10-tal soorten droogvoer gehaald , alle soorten blikjes, dus natvoer.

Daar eet ze wel van , maar wil zo graag overstappen naar kvv, misschien dat dat haar weer tot een normaal gewicht zal brengen.

Ik zit nu ook met 2 kittens van iets meer dan 5 maand en die krijgen Barf , allerlei soorten , en ook Carnibest cattery.
Ik ben nu begonnen vanaf gisteren met een koffielepel vervoer door haar eten te mengen, het gaat er met mondjesmate in.

Meer durf ik er voorlopig niet in te mengen, snap ook niet dat het springen op het bed of de bank moeilijk gaat , ze trekt zich omhoog, maar kan wel springen ven het bed op de kast.
Heb nu ook zuivere glucosamine gekocht omdat dit goed is voor haar gewrichten.

Vroeger at ze altijd droogvoer maar wil dit dus bijna niet meer, daarom over gestapt naar natvoer.
Weet soms echt niet meer wat te doen en hoop met versvoer tussendoor te geven dat dit allemaal weer in orde komt.

De DA vind niets , is dus onderzocht op haar gewrichten en ze kon overal aan komen.
 
Onze poes was heel hard vermagerd door de dood van haar maatje , dit was een Pers.
Ze was nog geen 8 jaar oud en hebben zowat gans haar leventje bij de DA gezeten.

Nog steeds zit onze oudere poes van 14 nog steeds niet aan het gewicht wat ze hoort te hebben.
Ze woog altijd een 3 kilo , meer niet , nu woog ze nog 2.450 kg.

Op het moment krijgen we ze al een paar maanden al naar 2.600 kg.
Soms eens een beetje lager , we hebben 10-tal soorten droogvoer gehaald , alle soorten blikjes, dus natvoer.

Daar eet ze wel van , maar wil zo graag overstappen naar kvv, misschien dat dat haar weer tot een normaal gewicht zal brengen.

Ik zit nu ook met 2 kittens van iets meer dan 5 maand en die krijgen Barf , allerlei soorten , en ook Carnibest cattery.
Ik ben nu begonnen vanaf gisteren met een koffielepel vervoer door haar eten te mengen, het gaat er met mondjesmate in.

Meer durf ik er voorlopig niet in te mengen, snap ook niet dat het springen op het bed of de bank moeilijk gaat , ze trekt zich omhoog, maar kan wel springen ven het bed op de kast.
Heb nu ook zuivere glucosamine gekocht omdat dit goed is voor haar gewrichten.

Vroeger at ze altijd droogvoer maar wil dit dus bijna niet meer, daarom over gestapt naar natvoer.
Weet soms echt niet meer wat te doen en hoop met versvoer tussendoor te geven dat dit allemaal weer in orde komt.

De DA vind niets , is dus onderzocht op haar gewrichten en ze kon overal aan komen.
@daytir ik zal je bericht promoten zodat het wat extra aandacht krijgt.
Misschien kunnen @MayaBlue, @raggy, @Lissy of @Ellen Majeur je helpen.
 
Ik weet ook dat door het mengen van vers voer haar zuurtegraad kan veranderen , gisteren wel wat dunne ontlasting , kan dit van een koffielepel vers voer ?
Wil ik ook graag even weten.
 
Ja, dit kan van een koffielepel vers voer. De spijsvertering moet andere stoffen aanmaken om rauw vlees te verwerken en het door elkaar geven van rauw en niet rauw voer geeft meestal problemen. Er moet ongeveer 3,5 uur tussen de twee soorten aan pauze worden genomen. Het beste kun je rauw voer aanbieden, eventueel met wat gistocal of sardientjesolie erin als de poes het niet wil. Wanneer ze blijft weigeren, haal het dan weg en geef een koffielepel van het blikvoer. Dan na 3,5 uur opnieuw rauw aanbieden. Je zult zien dat de ontlasting van rauw voer steviger is en minder ruikt.
Kipfilet vinden poezen vaak het lekkerst. Zorg ook dat het rauwe voer op kamertemperatuur is. (10/15 sec. magnetron mag wel)
Omdat een kat niet mag hongeren, moet ze toch iets eten als ze het rauwe voer weigert.
Het kan best een lange, intensieve weg zijn om je poes te laten overstappen, zeker op deze leeftijd en met de verwarring van het overlijden van haar maatje. Is ze verder goed gezond?
 
Verder is ze goed gezond Ellen , onze andere katten krijgen iedere dag afwisseling van kvv, en dat doe ik nu ook bij haar, vandaag heeft ze een soeplepel Barf kip op gemengd met haar blikje natvoer, en dat ging heel goed binnen, gisteren had ze 1 koffielepel konijn door haar natvoer , ging maar mondjesmate , maar is op , verder krijgt ze nog glucosamine.
Om echt te knabbelen , dat gaat niet zo goed meer , daar ze al heel wat tandjes kwijt is , dit is volgens de dierenarts een ziekte wat alleen bij katten voor komt , je ziet het niet aan de buitenkant, maar zit van binnen.
Dus ze is langs 1 kant ook haar hoektanden kwijt.
Bedankt voor je antwoord Ellen (y);)
 
Verder is ze goed gezond Ellen , onze andere katten krijgen iedere dag afwisseling van kvv, en dat doe ik nu ook bij haar, vandaag heeft ze een soeplepel Barf kip op gemengd met haar blikje natvoer, en dat ging heel goed binnen, gisteren had ze 1 koffielepel konijn door haar natvoer , ging maar mondjesmate , maar is op , verder krijgt ze nog glucosamine.
Om echt te knabbelen , dat gaat niet zo goed meer , daar ze al heel wat tandjes kwijt is , dit is volgens de dierenarts een ziekte wat alleen bij katten voor komt , je ziet het niet aan de buitenkant, maar zit van binnen.
Dus ze is langs 1 kant ook haar hoektanden kwijt.
Bedankt voor je antwoord Ellen (y);)

Ach wat sneu voor haar. Maar verder voelt ze zich dus wel goed, begrijp ik.
Gelukkig zijn er heel wat "slobber" versies van rauw voedsel. Phlooph lebbert het liefst zijn bakje leeg, terwijl Phlyx wel graag op lapjes vlees kauwt en scheurt, dus staat er sltijd een bak slobber (gemalen kvv) en een bak met stukjes vlees.
Ik heb wel gemerkt dat ze aan iedere nieuwe smaak moeten wennen. Vandaag kregen ze voor het eerst fazant en dat wilden ze niet eten, zelfs de hond niet! Maar mijn ervaring is wel, dat ze het later dan toch gaan proberen. Katten zijn immers nieuwsgierig.
 
Heb opgemerkt dat het rennen en springen ook wat beter gaat vandaag, is het nu door de glucosamine of door de kvv dat ik er nu tussen doe, ik weet het niet, maar ben hier al heel blij mee.
Wil ze toch nog een paar jaartjes bij me houden hoewel ze 14 is.;)
 
Helaas zie je wel vaker dat een kat de andere mist en daardoor stres ondervind. Ik heb het zelf ondervonden bij een kittenkoper.
 
Het gaat al iets beter met haar de laatste dagen , ze eet weer goed .
Loop ook meer heen en weer.

Het is nu lekker weer buiten , de deur staat open en de kleintjes lopen heen en weer buiten.
Maar het zijn natuurlijk nog jonge deugnieten die heen en weer rennen, en daar houd ze niet zo van .

Dus Tirza ligt nu lekker bij mij op een stoel aan de pc.
Dank je wel Lissy voor je antwoord.(y)
 
Hopelijk sterkt ze snel terug aan, tja ook katten rouwen om hun vriendjes misschien is de oorzaak dus eerder psygisch? Veel aandacht geven denk ik dan. Toen mijn Oliver er niet meer was merkte ik dat ook aan Syl, ze waren 10 jaar maatjes en ja....Syl was sindsdan ook meer op zichzelf, zocht wel meer aandacht bij mij maar wilde van mijn andere 2 niet echt veel weten, toen ik enige tijd later mijn Selkirk in huis nam ging die toch wel veel bij Syl liggen en dan werd het weer beter met haar, toen mijn eerste Sphynx erbij kwam en ook hij veel bij Syl ging knuffelen was dat ook leuk voor haar.
 
Dat is dus het probleem , sinds de kittens hier zijn , is ze ook soms boos op mij, terwijl ik hiervoor gewoon alles kon doen met haar.
Sliep bij mij in bed , nu ook bijna niet meer, ik kan wel met haar alles doen als ik met haar op de kamer alleen ben.

Komt voornamelijk door de beige kater, die houd haar steeds in het vizier.
Ik ga volgende week wel naar de DA, hoewel ik het soms wel niet meer weet.
De ene dag eet ze heel goed en de andere dag weer niet.

Ook springt ze de ene keer beter dan de andere keer , en heeft ze helemaal geen moeite met springen.
Nu met de deur open en het droge weer loopt ze ook meer heen en weer, en ik merk wel dat het dan beter gaat met het springen.

Anders ligt ze een ganse dag boven in een grote reismand, maar moet zien dat ze een vluchtplaats heeft wanneer de buitendeur niet kan open staan.
Met het droge weer gaat de deur boven dicht, en is ze wel verplicht om even rond te lopen , ook in de tuin.
Ik wil ze zo graag aan het vers voer hebben, maar ze wil het gewoon niet, alleen nat voer :cry:
 
Ja met versvoer heb ik geen ervaring, hier krijgen ze dat niet, doen er trouwens ook geen moeite wanneer mijn vlees op de kast ligt....vis wel, dat moet ik zeker niet laten ontdooien op mijn kast eens die ontdooid is hoor ik ze hier grommen met als resultaat dat één van hun de vis gepikt heeft.

Ja misschien best toch nog maar eens DA. Misschien begin van reuma? Mijn oudste had daar ook last van, sommige dagen ging het goed andere minder. Is net zoals bij mensen met vochtig weer hebben die ook meer last van reuma. Misschien kan je dat toch eens aanhalen bij je DA? Maar let wel op met die medicatie, dat heeft er bij mijn Syl toe aangezet dat haar nieren het begaven. Ale da zou anders misschien ook wel gebeurt zijn hoor.
 
Heb van het medicijn ook al gehoord Bridget , en daar ben ik wel bang voor.
Heb al haar eens laten controleren een paar weken geleden , en ze konden alles doen met haar achterpoten.
Ze gaf gewoon geen kik, en het is wel een poesje dat bijtijds haar klauwen laat zien als je haar pijn doet.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23

Vergelijkbare onderwerpen

A
Reacties
0
Weergaven
1K
Anneke Houbraken
A
A
Reacties
0
Weergaven
3K
Anneke Houbraken
A
A
Reacties
0
Weergaven
3K
Anneke Houbraken
A
A
Reacties
0
Weergaven
2K
Anneke Houbraken
A
Back
Bovenaan Onderaan