Wat is er Nieuw?

Crowdfunding voor een kattencafe

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Beste leden,

De kattencafés worden steeds meer bekend bij de mensen en worden gelukkig goed bezocht.
kattenforum SjEd heeft er zelfs een speciaal topic voor waar je gemakkelijk wat informatie kan lezen van een kattencafé wellicht bij jou in de buurt
https://www.sjedbb.com/forums/kattencafés.433/

Wat is een kattencafé?
Het concept kattencafé is niet nieuw maar is ontstaan in Taiwan (1998). Het werd pas echt bekend in Japan omdat het daar in veel appartementen niet toegestaan is om een huisdier te hebben. In de afgelopen 10 jaar zijn er in Japan meer dan 150 kattencafe’s geopend. Daarna konden steden als Londen, Parijs, Berlijn en New York niet uitblijven. Het eerste kattencafé van Nederland heet Kopjes en opende in Amsterdam haar deuren in april 2015. Inmiddels zijn er 8 katten cafés, verspreidt over heel Nederland.

Maureen en Stefan (Jippies kattencafé) echte katten liefhebbers willen een kattencafé gaan openen, daarvoor zijn ze een crowdfunding gestart.

Ik wil dit mooie initiatief graag onder jullie aandacht brengen.
Hieronder een tweetal links waar je meer informatie kan vinden.

https://www.voorjebuurt.nl/campaigns/jippieskattencafe/
http://jippieskattencafe.nl/crowdfunding/

Ik wens Maureen en Stefan heel veel succes met Jippies kattencafé
 
Beste Edwin,

Fijn dat jij aandacht schenkt aan de kattencafé's van Nederland.
Wij zijn natuurlijk erg blij met de extra aandacht die we mogen krijgen voor de crowdfunding.
De meter staat op 63% van het benodigde bedrag, dus wij kunnen echt nog wel wat donaties gebruiken.

Maureen en Stefan
Jippies kattencafe
 
Ik merk zelf dat mensen (nah ja ik heb niet veel mensen gezegd dat ik naar een kattencafé ben geweest) een verkeerd beeld hebben bij een kattencafé. Als ik ze zeg dat ik daar naar toe ga of daar ben geweest vragen ze: "Neem je dan je eigen katten mee?". Het is niet erg dat ze er een verkeerd beeld bij hebben. Maar ik leg ze altijd uit dat het een café is zoals je gewend bent maar dan leuker met katten die daar wonen, en die daar ook vermaak en vertier hebben in de vorm van speeltjes, "snelwegen", klimpalen, bruggen aan het plafond waar ze van A naar B kunnen lopen. Daarnaast vergeet ik vaak wel uit te leggen dat ze ook een maatschappelijke functie hebben: voor dierenwelzijn op de eerste plaats want die katten krijgen een fijn thuis, en ook voor de mensen omdat het echt ontspannen is in zo'n café
 
Ik merk zelf dat mensen (nah ja ik heb niet veel mensen gezegd dat ik naar een kattencafé ben geweest) een verkeerd beeld hebben bij een kattencafé. Als ik ze zeg dat ik daar naar toe ga of daar ben geweest vragen ze: "Neem je dan je eigen katten mee?". Het is niet erg dat ze er een verkeerd beeld bij hebben. Maar ik leg ze altijd uit dat het een café is zoals je gewend bent maar dan leuker met katten die daar wonen, en die daar ook vermaak en vertier hebben in de vorm van speeltjes, "snelwegen", klimpalen, bruggen aan het plafond waar ze van A naar B kunnen lopen. Daarnaast vergeet ik vaak wel uit te leggen dat ze ook een maatschappelijke functie hebben: voor dierenwelzijn op de eerste plaats want die katten krijgen een fijn thuis, en ook voor de mensen omdat het echt ontspannen is in zo'n café
Dankjewel voor het nog eens duidelijk maken hoe zo'n kattencafe ervaren wordt en duidelijk maakt hoe het werkt:happy-cat-emoji:
 
Dat is zeker belangrijk. Dit zijn belangrijke plekken. Bij mij thuis heb ik het goed voor elkaar. Buitenshuis ben ik blij met de katten die beetje bij beetje weer tevoorschijn komen met het mooie weer. Tsja met dat gure weer af en toe geef ik ze geen ongelijk dat ze binnen blijven. Deze zondag ga ik naar kattencafé Skatjes in Zwolle waar je 20 minuten eventjes kunt shoppen in hun winkel en even de katten kunt aaien: ze zijn dan niet onbeperkt open maar zodra het kan ga ik daar weer echt heen om heel relaxt een tijdje te blijven;ik zit meestal zo'n anderhalf tot 2 uur in een dergelijk café.

Maar goed dat is een zijsprong. Ik vind het erg naar dat deze café's niet open kunnen (en ik zeg hier ook bewust kunnen, want het woordje "mag" en "mogen" vind ik ook nare en vieze woorden in deze tijden die door de regering gebruikt worden) blijven tijdens de Sabbatical (dit woord gebruik ik liever in plaats van Lockdown; dat klinkt erg naar); voor zowel de broodnodige geestelijke ontspanning van mensen maar ook van de katten. Katten zijn helemaal niet zo solitair als mensen soms denken: dat leer ik ook van Jackson Galaxy maar ook uit mijn eigen ervaring.
 
Dat is zeker belangrijk. Dit zijn belangrijke plekken. Bij mij thuis heb ik het goed voor elkaar. Buitenshuis ben ik blij met de katten die beetje bij beetje weer tevoorschijn komen met het mooie weer. Tsja met dat gure weer af en toe geef ik ze geen ongelijk dat ze binnen blijven. Deze zondag ga ik naar kattencafé Skatjes in Zwolle waar je 20 minuten eventjes kunt shoppen in hun winkel en even de katten kunt aaien: ze zijn dan niet onbeperkt open maar zodra het kan ga ik daar weer echt heen om heel relaxt een tijdje te blijven;ik zit meestal zo'n anderhalf tot 2 uur in een dergelijk café.

Maar goed dat is een zijsprong. Ik vind het erg naar dat deze café's niet open kunnen (en ik zeg hier ook bewust kunnen, want het woordje "mag" en "mogen" vind ik ook nare en vieze woorden in deze tijden die door de regering gebruikt worden) blijven tijdens de Sabbatical (dit woord gebruik ik liever in plaats van Lockdown; dat klinkt erg naar); voor zowel de broodnodige geestelijke ontspanning van mensen maar ook van de katten. Katten zijn helemaal niet zo solitair als mensen soms denken: dat leer ik ook van Jackson Galaxy maar ook uit mijn eigen ervaring.
Heel mooi verwoord:happy-cat-emoji:.
En sabbatical is inderdaad beter.
 
Dat is zeker belangrijk. Dit zijn belangrijke plekken. Bij mij thuis heb ik het goed voor elkaar. Buitenshuis ben ik blij met de katten die beetje bij beetje weer tevoorschijn komen met het mooie weer. Tsja met dat gure weer af en toe geef ik ze geen ongelijk dat ze binnen blijven. Deze zondag ga ik naar kattencafé Skatjes in Zwolle waar je 20 minuten eventjes kunt shoppen in hun winkel en even de katten kunt aaien: ze zijn dan niet onbeperkt open maar zodra het kan ga ik daar weer echt heen om heel relaxt een tijdje te blijven;ik zit meestal zo'n anderhalf tot 2 uur in een dergelijk café.

Maar goed dat is een zijsprong. Ik vind het erg naar dat deze café's niet open kunnen (en ik zeg hier ook bewust kunnen, want het woordje "mag" en "mogen" vind ik ook nare en vieze woorden in deze tijden die door de regering gebruikt worden) blijven tijdens de Sabbatical (dit woord gebruik ik liever in plaats van Lockdown; dat klinkt erg naar); voor zowel de broodnodige geestelijke ontspanning van mensen maar ook van de katten. Katten zijn helemaal niet zo solitair als mensen soms denken: dat leer ik ook van Jackson Galaxy maar ook uit mijn eigen ervaring.


Getmodnow is a great platform for game lovers, with a wide range of fun and varied free game apps. From action games to mental puzzles, Getmodnow offers players diverse entertainment experiences without paying any fees.
I think it's important for both you and your cat to have comfortable places, especially when the weather changes. It's a pity that the cat cafe can't open at this time. I hope the situation improves soon.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23

Vergelijkbare onderwerpen

A
Reacties
0
Weergaven
3K
Anneke Houbraken
A
A
Reacties
0
Weergaven
3K
Anneke Houbraken
A
A
Reacties
0
Weergaven
3K
Anneke Houbraken
A
Back
Bovenaan Onderaan