Is Bozita ook graanvrij, zoals Taste of the Wild en Orijen? Ik heb van Bozita enkel maar eens blik geprobeerd. Jammer genoeg bleek het een soort van pâté te zijn, en lusten de katten hier enkel de kippenfilet in stukjes en in eigen nat.
Ik heb ook Acana, Applaws en Sanabelle Grain Free gekocht om te proberen, maar het is vaak plezanter om te horen van iemand anders met een kieskeurige kat, als die al succes heeft geboekt met een nieuw merk.
Het wordt ook moeilijk om bij te houden als ik nieuwe dingen uitprobeer: hoe vlug bakje 1 tov bakje 2 wordt leeggegeten is één ding, maar hoe kom ik dan te weten welke brok voor meer/andere ontlasting of zo zorgt?
De zoektocht naar de ideale graanvrije brok is dus nog bezig (tot grote vreugde ongetwijfeld van zooplus, daar heb ik ondertussen al zowat alles besteld wat ze rond graanvrij en gezond aanbieden).
Nee, Bozita is niet geheel graanvrij maar ik wilde het eens proberen. Phlooph lust het graag.
De ontlasting van Phlooph stinkt beduidend minder dan toen hij nog Royal Canin at. Mijn ervaringen met RC zijn niet goed. Ook niet met de hondenvariant.
Ik ben van plan om Phlooph te trainen naar rauw vlees, maar vorige week is dat mis gegaan. Ik denk dat het te snel ging. 1e keer braakte hij. Toen heb ik meerdere keren heel kleine beetjes gegeven. Dat ging 2 dagen goed, dus de 3e dag gaf ik hem iets meer. Na de 2e maaltijd kwam alles er weer uit en heeft hij 1,5 niet willen eten en voelde zich duidelijk ziek.
Ik pauzeer nu dus even met het rauwe vlees voor Phlooph (Phlyx eet dit al vanaf het begin en heeft droge, poederachtige drollen die niet ruiken) om hem tot rust te laten komen en begin dan weer van voren af aan.
De Bozita is nu bijna op en aangezien ik nu toch weer brokken moet kopen, wil ik dit keer Orijen gaan proberen. De hond eet dit al meer dan een jaar (hondenbrokken wel te verstaan) en hij is er op vooruit gegaan.
Bij naakthonden zie je dat direct aan de huid. Minder talg, mooie glans, minder lichaamsgeur.
Ik verwacht dus dat kattenbrokken ook heel goed zullen zijn.
Er zijn vele gezondheidsvoordelen aan rauw voer en je weet precies wat je kat eet. Met name de kwaliteit van de eiwitten en de goede werking op de nieren vind ik belangrijk.
Botten en vlees kauwen is trouwens ook iets waar ze op gebouwd zijn. Het zijn 100% carnivoren. Alleen moeten ze daar zelf soms nog achter komen :-)
Zacht voer begrijp ik alleen voor zieke katten en katten met te weinig tanden en kiezen.
Ook kun je zelf biologisch en diervriendelijk geslacht vlees kopen, hetgeen me persoonlijk aanspreekt.
Als ik Phlyx tevreden zie scheuren aan zijn vleeslapjes, heb ik altijd het gevoel dat het "goed" is.