Wat is er Nieuw?

Afstudeeronderzoek katteneigenaren

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hallo iedereen,

Voor mijn opleiding HBO Communicatie ben ik bezig met een afstudeeronderzoek naar het online- en social media-gebruik van honden- en katteneigenaren. Zouden jullie mijn enquête willen invullen? Dan maken jullie kans op één van de premium honden- of katten-voerverpakkingen die onder de respondenten verloot zullen worden!


Vragenlijst | Honden- en katteneigenaren online


Alvast hartelijk bedankt!


Vriendelijke groet,


Claudia
 
Dankjewel, Stephanie!

Dat is goed, maar dit zal wel over een paar weken pas bekend zijn. Ik zal je dan wel een berichtje sturen. :)
 
Ik heb het ook nog op Facebook gezet.
Natuurlijk mag je altijd reclame maken voor ons forum.
 
Ik heb hem ingevuld, het meedoen voor de brokken heb ik niet gedaan want die voeren we hier niet, al had ik het achteraf wel voor het asiel kunnen doen bedacht ik me te laat ;-)

Even een kleine note: Ik kwam op den duur bij de merken voeding en welke ik dan zou kennen maar ik vond het zelf erg jammer dat de goede kwaliteit voeding (zoals zonder granen of vers vlees merken) er niet tussen stonden..

En dan denk ik zelf aan: Acana, Wild Cat, Freitag's Best Meal, Almo Nature, Sanabelle, Orijen, Porta 21, Animonda

En dan uiteraard vers vlees zoals Tinlo en Carnibest.

De tijd dat mensen hun katten alleen brokken geven of merken voeren uit de supermarkt is in mijn beleving niet meer, nu stonden er ook grotere merken bij maar de bekende betere merken die veel graanvrij voer hebben zag ik er niet bij staan. Mede door internet zijn mensen zich meer gaan verdiepen in de voeding en zie je dat mensen ook bewuster met de voeding van hun dier omgaan en ik vond het zelf jammer dat ik dit in de enquête niet terug zag bij het stukje over voeding.
 
Ik heb hem ingevuld, het meedoen voor de brokken heb ik niet gedaan want die voeren we hier niet, al had ik het achteraf wel voor het asiel kunnen doen bedacht ik me te laat ;-)

Even een kleine note: Ik kwam op den duur bij de merken voeding en welke ik dan zou kennen maar ik vond het zelf erg jammer dat de goede kwaliteit voeding (zoals zonder granen of vers vlees merken) er niet tussen stonden..

En dan denk ik zelf aan: Acana, Wild Cat, Freitag's Best Meal, Almo Nature, Sanabelle, Orijen, Porta 21, Animonda

En dan uiteraard vers vlees zoals Tinlo en Carnibest.

De tijd dat mensen hun katten alleen brokken geven of merken voeren uit de supermarkt is in mijn beleving niet meer, nu stonden er ook grotere merken bij maar de bekende betere merken die veel graanvrij voer hebben zag ik er niet bij staan. Mede door internet zijn mensen zich meer gaan verdiepen in de voeding en zie je dat mensen ook bewuster met de voeding van hun dier omgaan en ik vond het zelf jammer dat ik dit in de enquête niet terug zag bij het stukje over voeding.

Hi Nantastic Coontastic,

Super dat je de enquête wilde invullen!

En, heel erg bedankt voor het geven van de feedback! De huisdierenvoedingsbranche is voor mij een hele leerzame markt, dus ik vind het super lief dat je de tijd hebt genomen om je kennis met mij te delen. Mijn onderzoek heeft inderdaad de focus op brokken die te verkrijgen zijn bij de dierspeciaalzaak, maar brokken met vers vlees en brokken zonder granen zijn inderdaad ook slim om mee te nemen. Bedankt voor de tip!
 
Dat is heel erg graag gedaan hoor @Claudikat

Jaren geleden was ik zelf ook van mening dat brokken nog altijd het beste was en zag ook geen verschil tussen de brokken.. Later ben ik me erg gaan verdiepen in voeding voor honden en later ook voor katten.. Meningen verschillen uiteraard enorm maar we kunnen er niet omheen dat honden en katten carnivoren zijn en waarom wij ze als mens dan brokken vol granen geven blijft wat vreemd ;-)

Voeding voor dieren is een heel werk om daar een beetje een goede weg in te vinden, en internet stroomt ook over van de meningen dus voor mensen soms erg lastig om daar een goed advies uit te halen. ;-)

Toch zie je dat de laatste jaren mensen zichzelf bewuster willen maken en dit merk je ook in de voedingbranch zelf, meer en meer merken die graanvrije brokken aanbieden en die natvoer aanbieden met hoog vleespercentage en geen granen. Uiteraard ben ik hier erg blij mee al is mijn ervaring ook dat katten heel wat lastiger zijn qua eten dan honden, zelf heb ik een grote groep katten en wat de 1 lekker vind dat lust de ander niet of waar de 1 het goed op doet daar doet de ander het niet goed op .. Ik kan als mens wel de beste voeding willen maar mijn dieren moeten het er natuurlijk ook mee eens zijn :-P

Toch blijft het erg mooi dat je door veel te lezen en persoonlijke ervaringen op te doen merkt dat we qua voeding voor dieren erg vooruit zijn gegaan in kwaliteit en de behoeftes.
 
Enquete ingevuld.
Ben benieuwd naar de uitslag.
Voer mocht ik winnen gaat naar het asiel, omdat ze bij mij alleen maar Sanabelle krijgen.
 
Er mocht wel bijgezet worden dat het alleen voor nederlanders was doe ik moeite om het in te vullen om te constateren op einde dat het niet voor belgen is.
 
Bedankt dat jullie de enquête wilden invullen! Goed dat je het zegt, Catherine! Helemaal niet aan gedacht. Ik zal het erbij vermelden, dankjewel!
 
Ik wilde nog even zeggen: iedereen heel erg bedankt voor het invullen van de enquête! Het helpt mij enorm met afstuderen!
 
Ik heb hem ingevuld, het meedoen voor de brokken heb ik niet gedaan want die voeren we hier niet, al had ik het achteraf wel voor het asiel kunnen doen bedacht ik me te laat ;-)

Even een kleine note: Ik kwam op den duur bij de merken voeding en welke ik dan zou kennen maar ik vond het zelf erg jammer dat de goede kwaliteit voeding (zoals zonder granen of vers vlees merken) er niet tussen stonden..

En dan denk ik zelf aan: Acana, Wild Cat, Freitag's Best Meal, Almo Nature, Sanabelle, Orijen, Porta 21, Animonda

En dan uiteraard vers vlees zoals Tinlo en Carnibest.

De tijd dat mensen hun katten alleen brokken geven of merken voeren uit de supermarkt is in mijn beleving niet meer, nu stonden er ook grotere merken bij maar de bekende betere merken die veel graanvrij voer hebben zag ik er niet bij staan. Mede door internet zijn mensen zich meer gaan verdiepen in de voeding en zie je dat mensen ook bewuster met de voeding van hun dier omgaan en ik vond het zelf jammer dat ik dit in de enquête niet terug zag bij het stukje over voeding.


Leuk om te lezen, zelf ben ik helemaal gek van het voer van het merk Skogen. De katten zijn er dol op een Nederlands product en ook nog betaalbaar in de 15Kg zakken. Voor veel onbekend maar ben zelf van RC overgestapt naar dit merk.
Groet Lex
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan