Wat is er Nieuw?

Natvoer Blaasgruisvoer

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Wim

Kat
Ik heb een vraagje over royal cannin, en trovet urinary. Ik gebruik al jaren lang royal cannin s/o ,nu heb ik nog heel wat blikjes trovet staan,Zou ik die aan de poes kunnen geven als afwisseling van natvoer, grt wim
 
Graag gedaan Wim.

Ik weet ook wat het is een kat met blaasgruis.
Die van mijn kregen eerst Sanabelle Urinary maar ik ben nu aan het overgaan naar Cadilo, want die van Sanabelle werkt steeds minder goed na 8 á 9 jaar.
Mijn Saphira wordt binnenkort 10 jaar, en loopt hier dus sinds ongeveer haar 1e levensjaar al mee.
En die van Cadilo slaat goed aan, ze hoeft weer minder naar de kattenbak om te plassen en zit ook minder lang per keer.
 
Dank voor je info,mariska mijn poes is 18 jaar en ze eet al jaren lang royal cannin s/o voer. Nu eet ze daar steeds minder van,en als ik daar een beetje van trovet door haar eten meng ,eet ze dat weer helemaal op, maar ergens op een site bij een dierenarts Las ik dat je dat niet mag doen, vanwege de verschillende samenstelling van voedsel, maar nu eet hij weer prima,
 
Dan is dat ander advies dan wat mijn dierenarts geeft, die zegt dat mengen wel mag.
Sommige dierenartsen advieseren je vooral ook om Royal Canin te gebruiken, simpel omdat Royal Canin de dierenartsen hiervoor betaald.
Je moet op je gevoel afgaan en vooral kijken naar je kat, wat eet ze wel op en wat niet, zit ze goed in haar vel/voelt ze zich prettig bij deze samenstelling, dan gewoon blijven geven. Als het niet goed werkt merk je dit snel aan je kat, dan moet ze meer plassen, en/of per keer zit ze langer om te plassen, dan moet je de samenstelling veranderen. Maar zolang jouw kat niet te vaak plast en niet super lang zit per keer, dan is het prima.
 
Graag gedaan Wim.

Ik weet ook wat het is een kat met blaasgruis.
Die van mijn kregen eerst Sanabelle Urinary maar ik ben nu aan het overgaan naar Cadilo, want die van Sanabelle werkt steeds minder goed na 8 á 9 jaar.
Mijn Saphira wordt binnenkort 10 jaar, en loopt hier dus sinds ongeveer haar 1e levensjaar al mee.
En die van Cadilo slaat goed aan, ze hoeft weer minder naar de kattenbak om te plassen en zit ook minder lang per keer.
Hoi mariska,het mengen met het voer is niet zo goed gegaan,ze had op zeker moment,dat er geen ontlasting meer kwam,ik heb toen laxatrac meegekregen,dat ging ook helemaal fout, nu wilde ze niet meer eten .bij de da hebben ze alleen royal cannin,en dat wil ze echt niet meer.nu heb ik voorlopig brit voer kunnen kopen,dit eet ze wel, maar ik denk dat ik sanabelle ga bestellen
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan