Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Ons forum mag weer een voerbak testen van Sureflap

Herkenbaar?
Je geeft je kat een blikje vlees, maar na een paar uur is het al uitgedroogd en wil de kat het niet meer eten.
Ongemerkt wordt er zo voor 100 euro aan voer per jaar weggegooid en dat is zonde!


Om dit te voorkomen heeft SureFlap een afsluitbare voerbak op de markt gebracht die werkt op beweging.
De deksel van de voerbak gaat open wanneer een kat nadert.
Als hij klaar is met eten en wegloopt, sluit de deksel weer.
Het voer blijft wel tot 12 uur (getest in een laboratorium) langer vers.
Omdat de bak is afgesloten kunnen vliegen er niet meer bij.
Ook heb je minder geurtjes in huis.
Verkoopadvies is hij 69,99 euro.
Omdat er al gauw voor 100 euro wordt weggegooid heb je de bak er binnen een jaar weer uit.


Amy_Eating_From_Sealed_Pet_Bowl.jpg Dog_Pug_Eating_Sealed_Pet_Bowl.jpg Pet_bowl_Hoshi_eating_next_to_bookshelf.jpg Sealed_Pet_Bowl_Top_Slate_1.jpg Teddy_Eating_PetBowl_Licking_Lips.jpg Boris_Side_On_Eating_Sealed_Pet_Bowl_2.jpg Pet_Bowl_hoshi_eating_birdseye.jpg




Bekijk de tranings video hier
 
Laatst bewerkt:
Helemaal super en ik ga het zeker volgen! Zou voor hier misschien ook wel wat zijn voor in de gesloten kattenren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie nu mijn verkeerde woord gestolen kattenren haha! Moet natuurlijk gesloten zijn.

Ik denk dat deze bakken ook ideaal zijn voor mensen die vers vlees willen voeren maar waarbij de kat niet alles achter elkaar opeet.
 
Coontastic ervaring met de voerbak (SureFeed) van SureFlap

Via het SJED kattenforum werd ons gevraagd of wij interesse hadden in het testen van de SureFeed voerbak voor katten. Met 24 maine coons van verschillende leeftijden hebben we in ieder geval een goed en compleet test team en dus was de keuze snel gemaakt om de voerbak te gaan testen. Meteen toen het pakket binnen kwam zijn we er mee aan de slag gegaan. Zodra de voerbak uit de verpakking is valt meteen het mooie strakke design op, we hebben hem in de kleur wit en naar mijn idee past deze bak in elk huishouden en is het zelfs wel een eyecatcher in huis. Echt moeilijk was het niet om de voerbak gereed te krijgen, batterijen erin, beschrijving nalezen (die trouwens erg duidelijk was) en de bak een goed plekje geven. Bij ons werd de voerbak op het aanrecht gezet, dit vooral ook omdat we vier kleine hondjes hebben en daarom onze bakken in huis op plekken staan waar de hondjes niet bij kunnen komen. We zijn de bak gaan testen met brokken, dit omdat het natvoer hier in huis niet de kans heeft langere tijd te staan, dit wordt gegeven en gaat ook meteen op. Omdat wij katten hebben van een groot kattenras hebben we ook grote brokken. Hierdoor valt wel meteen het minpuntje op, het voerbakje is niet echt groot waardoor er niet veel aan brokken in past. Nu is dit trouwens bij 1 of 2 katten natuurlijk geen probleem maar bij 24 katten is het wel fijn dat je redelijk gewicht aan brokken in de bak kwijt kunt. Een grotere versie van de SureFeed die gericht is op huishoudens met meerdere katten (denk daarbij ook aan cattery's) zou wel een positieve verbetering zijn. Nu was het afwachten hoe de katten zouden gaan reageren, ze waren er natuurlijk al snel bij, want er is iets nieuws en iets nieuws moet altijd meteen bestudeerd worden. Vol vertrouwen stappen ze op de voerbak af, nieuwsgierig en adrem, tot er ineens geluid uit de voerbak komt en de deksel in beweging komt, dat is eng dus weg katten. Maar een kat zou geen echte kat zijn als de nieuwsgierigheid niet overwint, dus al snel werd de voerbak grondig onderzocht en getest. Om een goed beeld te krijgen hebben we op het aanrecht ook hun vertrouwde schaal neer gezet met brokken maar al snel werd duidelijk dat de SureFeed favoriet begon te worden. Dan kwamen we ook meteen weer bij het nadeel aan dat we vanwege de kleine inhoud veel keren per dag de bak bij moesten gaan vullen. Dit nadeel weegt trouwens niet op tegen het voordeel dat de katten de voerbak wel heel erg prettig vinden. Het voordeel is namelijk dat als je de SureFeed op een plek hebt staan waar de katten geregeld voorbij lopen ze meer gemotiveerd zijn om te eten, ze lopen er namelijk langs en het geluid van de opengaande deksel trekt meteen hun aandacht waardoor ze meteen maar wat hapjes brokken nuttigen. Zelf vind ik dit wel een voordeel maar dat komt misschien ook omdat onze katten 24/7 beschikking tot hun brokken hebben en kunnen eten wanneer ze dit willen. Omdat we wat kittens hebben op dit moment hebben we de voerbak ook getest met kleine brokjes erin. Bij de grote brokken valt het op dat de kleine stukjes die ontstaan bij het eten van de brokken wel eens voor het probleem kunnen zorgen dat die in de kiertjes terecht komen, de bak moet je dan wel geregeld even ontdoen van de kleine stukjes omdat deze ook wel eens tussen de deksel terecht kunnen komen. Bij de kleine brokjes is dit probleem meteen een stuk minder aanwezig. We hebben 1 keer gehad de voerbak niet open ging, dit merkte doordat we een hoop kabaal hoorde vanaf het aanrecht (we hebben een open keuken) , meerdere katten die met hun poten op de deksel aan het slaan waren en met hun gewicht vol op de SurFeed gingen staan. Een gewicht van sowieso 6 kilo kan de SureFeed dus goed hebben en dus kan deze voerbak wel tegen een stootje. De voerbak even uitzetten en daarna weer aanzetten hij werkte daarna weer perfect, verder hebben we geen storingen meer gehad met de SureFeed in een periode van bijna twee maanden. In het begin dacht ik dat het geluid van het openen van de deksel misschien wel storend zou kunnen zijn maar ik moet zeggen dat dit zeker niet het geval is, het is een geluid waar je snel aan gewend bent en die je op den duur zelf ook niet meer echt door hebt. De voerbak werkt met sensoren, deze nemen waar als er een kat bij de bak komt en dan gaat de deksel dus open, zodra de kat weg is bij de bak gaat de deksel vanzelf weer dicht. Sommige katten vonden het wel frustrerend in het begin dat tijdens het eten de voerbak dicht ging, hoe dit kon gebeuren hebben we nooit echt kunnen achterhalen maar het was er ook alleen in het begin, de laatste periode hebben we dit niet meer waargenomen dus misschien was het een kwestie van wennen voor de katten. Ondanks dat we de voerbak niet gebruiken met natvoer of vers vlees hebben we dit natuurlijk wel getest, niet met de katten want dan zou de test niet echt succesvol zijn omdat we dan niet de gelegenheid hebben om te zien of het natvoer vers blijft. We hebben de SureFeed met de inhoud van een blikje almo nature kip/tonijn op een veilige plek gezet. Ik wilde ook wel even weten hoe het met de geur is waaraan je al meteen kan merken of de deksel echt goed afsluit, de tonijn heeft een sterke geur maar dit was niet te merken met de deksel dicht dus dat is een positief teken. Toen we s'avonds de bak tevoorschijn haalde zag het voer er nog gewoon erg goed uit, proef op de som genomen en onze kieskeurigste kat erbij gehaald, deze eet het liefste alleen vers natvoer en haalt zijn neus er al voor op als het langer dan een uur heeft gestaan. Geen enkel probleem, het natvoer werd gewoon met smaak gegeten en voor mij dus de bevestiging dat het natvoer zeker vers blijft in de SureFeed. Nu hebben wij wat katten in de groep die ondernemend zijn en altijd wel iets doen wat we niet verwachten. Zo dus ook met de SureFeed, het is hier geregeld voorgekomen dat we de SureFeed aantroffen met dichte deksel maar het losse voerbakje met brokjes stond er dan naast. De katten die ondernemend zijn kunnen dus wel het losse voerbakje die je vult met voedsel eruit hengelen met hun poten. De SureFeed is goed schoon te maken, er zitten geen kiertjes of gaatjes waar voeding in op kan hopen en is van glad materiaal.

Om er zeker van te zijn dat de SureFeed zowel tegen warmte en kou kan hebben we de voerbak ook eens geplaatst op onze vensterbank waaronder de verwarming zit. Hierbij zagen wij geen nadelige gevolgen ontstaan. Zo ook in onze buitenren die dus de buitentemperatuur heeft functioneert de voerbak gewoon goed en is de kou geen enkel probleem.

Wat ik zelf vooral een voordeel vind is dat de katten deze voerbak nu kennen, met meerdere katten kan het namelijk altijd gebeuren dat er ooit eentje een dieetvoeding nodig heeft. Nu hebben wij begrepen dat SureFeed deze voerbakken ook heeft die werken met een chipsensor. De bak zal dan alleen open gaan als de betreffende kat met juiste chip voorbij komt. We weten nu op voorhand dat onze katten graag eten uit de SureFeed en dus is het voor ons wel een positief en gerust gevoel dat we ook al een optie hebben voor als ooit één van onze katten speciale voeding nodig heeft.

De prijs die je betaald voor een SureFeed is rond de 70,00 euro, dit lijkt natuurlijk een erg hoog bedrag maar nu we de voerbak hebben kunnen testen vind ik het zeker niet te duur. Vooral niet als je het ook effectief kan gaan gebruiken. Voor ons zou het wel te prijzig zijn omdat we veel katten hebben en we op meerdere plekken in huis bakken met brokken hebben staan en dit zou een te grote investering zijn. Vooral omdat de brokken hier altijd wel vers blijven omdat we deze dagelijks opnieuw moeten bijvullen. Voor mensen met 1 kat of een kleine groep katten is het wel een overweging, zeker voor mensen die katten hebben die niet in 1 keer al hun natvoer opeten. Dit geeft deze katten wel de kans om meerdere keren per dag van hun natvoer te eten zonder dat deze niet meer vers is. Als de SureFeed er ooit komt in een groter formaat en wellicht ook speciaal voor grotere kattenrassen sluit ik niet uit dat we zelf deze ook zouden aanschaffen.

Ik las nog online bij vragen over de SureFeed dat mensen bang zijn dat de bak zelfs open zou gaan als er een vlieg op de sensor gaat zitten. Ik kan deze mensen gerust stellen, we hebben de gevoeligheid van de SureFeed getest en deze gaat niet zomaar bij alles open. Wel reageert de sensor ook op onze beweging, dus als wij dicht bij de bak komen gaat hij wel open. Bij ons is dat niet als we voorbij lopen omdat de voerbak tegen de muur van het aanrecht aanstaat, wel gaat deze open als we met onze arm er boven komen omdat we iets uit het kastje pakken. Is dat storend? Nee, ik vind dit zelf niet storend en irriteer mij daar dan ook niet aan.

Voordelen:

1) Katten hebben er plezier van en zijn gemotiveerd om er uit te eten
2) De voeding blijft vers en vooral bij natvoer en vers vlees is dat erg positief
3) De voerbak doet wat hij moet doen en geeft zelden tot nooit problemen met storingen
4) De voerbak is wel een Eyecatcher in huis
5) SureFlap leverde goede informatie, zowel in de omschrijving die geleverd wordt als online
6) De SureFeed is van goede en stevige kwaliteit en geschikt voor intensief gebruik

Nadelen:

1) De voerbak is te klein voor grotere groepen katten
2) Het voerbakje kunnen ze als ze willen zelf eruit hengelen met de poten
3) Kruimeltjes van brokken kunnen soms tussen het deksel komen

Onze eindconclusie

Wij zouden de SureFeed zeker aanraden, vooral bij mensen die meerdere katten hebben waarvan er eentje speciale voeding nodig heeft. We kunnen wel begrijpen dat sommige mensen de prijs misschien te hoog vinden, maar onze ervaring nu is dat de voordelen velen malen hoger zijn en wij zelf zouden dit bedrag er dan ook wel voor over hebben omdat de voerbak zeker doet wat het beloofd. Het heeft bij ons ook meteen een positief beeld geschept over de producten van SureFlap waardoor we ook vertrouwen hebben gekregen in dit merk. Voor ons dus meteen een goede gelegenheid om ons eens te verdiepen in de kattenluiken die ook van dit merk te verkrijgen zijn.

Het Coontastic Testpanel
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.ne...=e514ff5dce027bd2ceff3461aa899a05&oe=58D51CBA

De SureFeed

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.ne...=bc99243178e9284ddd68bd8b4c9495be&oe=58CF1EAD

Helemaal blij met hun luxe SureFeed

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.ne...=483522e9f043d061a2046f9bfc684ba3&oe=588FA1C4

Netjes wachten tot de deksel helemaal open is

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14976760_586269441583810_5193154679806687559_o.jpg

Verse brokjes uit de SureFeed zijn het aller lekkerste vind onze Angel.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.ne...=ebf33223a3e3435450936a33b0da9ce9&oe=589B447B
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan