Wat is er Nieuw?

plas kater

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

csk

Kitten
Hallo allemaal,

Heb een vraag over kater van 22 wkn die op kattenbak zijn behoefte doet maar soms ook op deurmat. Vanaf dat hij er is doet hij dit soms met enige regelmaat. De mat is verwijderd maar nu doet hij het gewoon op de stenen vloer. Medisch gezien is er niets aan de hand. Markeergedrag twijfel ik aan want het blijft bij deze plek. Sinds 2 wkn een kitten erbij. Voor die tijd was het gedrag er al. Een oudere kat is er ook maar deze leeft merendeel buiten.
:angry-cat-emoji:
 
Meestal doen ze het omdat ze over iets niet content zijn. Zet eens een bak bij kort bij de plaats waar je mat lag.
 
Je kan het beste dan een bak op die plek zetten en deze dan langgzaam aan elke dag terug schuiven naar de plek waar je de bak wilt hebben. Echt langzaam aan met een paar centimeter per dag.

Als dit niet helpt dan zou je aluminiumfolie er neer kunnen leggen, dit vinden ze niet fijn en blijven er liever bij uit de buurt.

Zijn de bakken schoon of heeft er iemand al in geplast of gepoept als de kater het niet op de bak doet ?? Als dit het geval is kan dit het zijn.

Ik heb een "diva" hier in huis die het buiten de bak doet, binnen 20 cm van de bak, als de bak al gebruikt is. En ja ik heb ook meerdere bakken en ze is dan te lui om naar een andere bak te lopen.:tear-cat-emoji:
 
Mijn poesje deed het ook. Ook vanaf het moment dat ik haar had, ze was toen 17 weken ong. De ene keer alles keurig in de bak en dan de volgende keer de behoefte op de mat of onder het dressoir. Bakken waren er voldoende en schoon ook, maar uiteindelijk ander grit in de bak en ze heeft het nooit meer gedaan
 
Ik heb ook ander grit geprobeerd, heeft bij geen enkel verschil uitgemaakt.
 
Ach ja ik ben er aan gewend, ze doet het in ieder geval vlak bij de bak. Ik ruim het op en maak het plekje weer schoon.

Het is dan echt een diva die een super schone bak wil als ze wil poepen :tear-cat-emoji:

Verder is het echt een super schattige meid.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan