ha, de naam van de derde musketier ontgaat mij altijd, Athos en Porthos kende ik nog.
bij Merlijn wist ik vrij vlug dat ik hem zo ging noemen. hij is geboren in 2013, en vorig jaar dienden alle hondennamen te beginnen met een "m". ik had mijn zus helpen zoeken naar een naam voor haar newfoundlander pup. uren hebben we doorgebracht met de gekste namen zoeken. het zou een teefje worden, dus de jongensnamen vielen er al buiten (hoewel ik die soms mooier vind, en meestal veel gemakkelijker om te bedenken). uiteindelijk heeft ze haar Mallebabbe genoemd. inderdaad, die hit van Rob De Nijs.
maar ik had ondertussen Merlijn de grote tovenaar (ook uit een liedje dat me bijgebleven is uit mijn kindertijd) als naam onthouden. en als ik met een mooie naam in gedachten rondloop, duurt het meestal niet lang voor ik dan ook daadwerkelijk die naam kan geven aan een nieuw huisgenootje, haha.
dit jaar wordt het wel moeilijker, beginnen met een "n". of anders een voorvoegsel gebruiken zoals no en new, en dan toch je eigen gekozen naam toevoegen.
als daar maar geen New Cat on the Block van komt