Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

MiLu

Kompleet gek van katten
Vandaag is de nieuwe kattenbak binnengekomen :BC11 Ik had al twee kattenbakken en nu dus nog een derde erbij. Vooral Luka houdt van een schone bak dus die zal nu wel helemaal blij zijn met keuze uit drie bakken ;) Ik heb gekozen voor de Savic Kattenbak Nestor XXL van Zooplus.

Zoals altijd zat Mika gelijk in de bak en ging Luka spelen met de verpakking.

PhotoGrid_1430318483666.webp

Wat een mooie wc :-)

Zit de uitloop rooster er bij?
Wel herkenbaar als wij de bak schoonmaken en de bak is leeg dan zit SjEd er ook altijd in :-)

Mooie toilet hebben ze er bij gekregen hoor :-D

Toen wijn alleen Wolf nog hadden toen hadden we een kattenbak met klontervormende grit... En altijd als ik dan de bak schoon ging maken en leeg scheppen kwam hij als klein mannetje aan waggelen en ging zijn behoefte in de bak doen haha, dat was echt altijd vaste prik. Nu hebben we houtkorrels en het peewee systeem en nu doet hij het niet meer ;)

Het rooster had ik al Edwin. Hier gaan ze meestal ook als ik de bak leegschep of helemaal verschoon, maar ja katten houden nu eenmaal van heel schoon dus ik denk dat het daarmee te maken heeft haha.

Ik heb die bak ook maar hang je het deurke er niet aan?
Als je het er zou aanhangen dan moet je het achterste voren erin hangen dan blijft het deurke toe hangen.

Gril matjes of gewone matjes zet ik niet meer voor de bak het er hier twee die daar op plassen en als er geen matje ligt gaan ze netjes erin. Rare katten heb ik.

Oh dat is vervelend. Dan inderdaad beter maar geen matjes.

De reden dat de deur eruit is, heeft twee redenen.

In eerste instantie liet ik de deurtjes eruit omdat ze dan vooraan nog wat meer ruimte hebben (in de hoogte). Ik wilde wel een bak met kap om te voorkomen dat ze over de rand heen zouden plassen. Dat doen ze niet, maar voor de zekerheid hou ik het daarom wel bij bakken met een kap. Helaas zijn alle bakken met kap nogal laag. Zeker voor grote rassen, maar door de deur eruit te laten, hebben ze toch nog net wat meer ruimte.

De tweede reden is iets waar ik eerst nooit bij stil heb gestaan tot ik me door mijn opleiding meer ging verdiepen in de kat. Iedereen weet (neem ik aan) dat een kat veel en veel beter kan ruiken als wij en ook dat katten hele schone dieren zijn. Ze houden van een schoon toilet. Een deur houdt de stank binnen en dat is voor ons mensen ook de bedoeling. Voor een kat is dit echter heel naar.

Ik heb trouwens geen last van stank doordat de deurtjes eruit zijn. Zolang je maar dagelijks de ontlasting eruit schept, is er geen stank. Nou ja, behalve als ze echt net zijn wezen poepen natuurlijk hahaha, maar goed als wij dat doen dan ruikt ons toilet ook even niet naar roosjes ;-)

Wij hebben ook geen deurtje in de bak hangen.
Er is bij ons ook geen enkel probleem met nare geuren we houden de bak goed schoon, en wat @MiLu al zeg na een verse boodschap ruik je het wel maar we ruimen dat direct op.

ik heb deze ook :) super bak! Heb er ook het voorste deurtje afgelaten, bovenste zit er wel in maar gemakkelijk omhoog te kiepen om de bak te kuisen zonder helemaal open te doen

Ja zeker een hele mooie bak ;) - heb hier zelf ook een met deurtje en dat moet er wel aan blijven want heb een hond die kattepoep lust zoals jij al weet hahaha:smilie15 en die rooster ervoor heb ik ook en vind het een super ding!

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4