Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Hebben jullie de PeeWee al?

• Ja

Stemmen: 4 30,8%
  • Nee

Stemmen: 8 61,5%
  • Ik ga hem binnenkort kopen.

Stemmen: 1 7,7%

• Totaal aantal kiezers
    13

Puk

Ik hou van katten
Het PeeWee systeem
hetsysteemplaatje.webp

PeeWee houtkorrels zijn 100% natuurlijk en biologisch afbreekbaar. De houtkorrels worden gemaakt van het zaagsel van zorgvuldig geselecteerde Zweedse bomen. Het zaagsel van deze bomen heeft een absorberend vermogen en neutraliseert ammoniak-lucht. In tegenstelling tot andere houtkorrels wordt er in onze korrels geen blad of schors gebruikt. En er wordt tijdens het productieproces helemaal niets toegevoegd. Geen geurstoffen, lijm, bindmiddel of andere chemische troep. Het zaagsel wordt puur en alleen onder hoge druk geperst. Hierdoor kunnen de korrels ook niet verrotten of bevriezen.

De meeste andere kattenbakkorrels zijn gemaakt van een niet biologisch afbreekbare soort klei. De stof die uit deze klei vrijkomt (bijvoorbeeld bij het vullen van de kattenbak) kan schadelijk zijn voor de gezondheid. Zulke korrels zijn dus niet alleen slecht voor het milieu, maar ook voor mens en dier.

Kies voor duurzaam, kies PeeWee.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wie van jullie gebruikt ook dit systeem? en Wat zijn er de voordelen van? En natuurlijk de nadelen zijn ook erg belangrijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wij gebruiken de PeeWee kattenbak korrels en kattenbakken met kattenbakzand.
Onze ervaring is dat niet alle katten de korrels kunnen waarderen.
Ze gaan niet op de PeeWee bak.

De voordelen zijn:
Gemakkelijk uitscheppen en verschonen
Weinig gewicht van restmateriaal

Als nadeel:
Kittens slepen de korrels eruit en spelen ermee

Wij gebruiken de PeeWee kattenbak korrels en kattenbakken met kattenbakzand.
Onze ervaring is dat niet alle katten de korrels kunnen waarderen.
Ze gaan niet op de PeeWee bak.

De voordelen zijn:
Gemakkelijk uitscheppen en verschonen
Weinig gewicht van restmateriaal

Als nadeel:
Kittens slepen de korrels eruit en spelen ermee

Bedankt voor een reactie. Wij gaan het denk ik ook proberen, ik hoop dat Puk de korrels bevalt haha.

Ik heb hier ook de peewee bakken (De open bakken met hoge rand) en we hebben zelf het systeem nagemaakt en een hele grote peeweebak gemaakt en die gebruiken ze hier nog het liefste haha... Ik had eerst altijd klonterende kattenbakvulling, met 1 kat was dat nog leuk, toen we er meerdere kregen vond ik het niet meer zo leuk, zeker niet als ze graag de zelfde bakken gebruiken, wat er voor zorgde dat ze klei aan de pootjes en in de staart hadden (leuk met lang haar dat plakt zo fijn) , nadeel was ook dat de honden nog wel eens hun neus in de kattenbakken willen stoppen, dan is klontervormde kattengrit niet zo veilig.. Toen overgestapt naar de peewee en zou niet anders meer willen, ik vind het ideaal! De kittens vinden het inderdaad wel leuk om korrels uit de bakken te vissen en deze vervolgens door het huis heen te schoppen haha, maar dat is een periode en blijven ze gelukkig niet doen.

Wij hebben hier ook altijd klonten, en klei komt ons bekend voor!

Plus volgens mij scheelt het ook enorm in de kosten. Wij gebruiken nu elke maand twee zakken CATSAN - HYGIENE PLUS 20 LTR.

Ik weet ook niet of dat normaal is @Nantastic Coontastic:) HAHA

Ik vind het wel zuinig, durf niet precies te zeggen hoeveel we gebruiken maar met 8 katten misschien iets van 1 zak (grote) per maand kan ook iets meer zijn.. denk dat we aan de korrels misschien 10 euro per maand kwijt zijn. In ieder geval zo weinig dat ik het niet eens precies weet hoeveel we er van gebruiken we hoeven het nooit vaak te bestellen en nemen meestal 3 zakken tegelijk. Haha.

Ik ben het gaan gebruiken omdaty het :
1 licht in gewicht is
2 stinkt niet
3 redelijk goedkoop in n gebruik is .
4 Alleen poep hoef te scheppen
Heb vele andere merken gebrobeert , maar niks wint het van de PeeWee. Houtkorrels

Geweldige bak. Het ruikt niet meer en zak korrels kost ook geen drol:BC15

Ik zou hem aanbevelen bij iedereen!

:BC11:smilie36Is juist niet duur je gooit nooit ongebruikte korrels weg .
Het is allemaal zo mooi niet zoals op hun filmpje, soms heb je ook plaklaag in dat rooster en begin dan maar het uit te kuisen.
Heb er hier die tegen de wand plassen achteraan en dat geeft nooit een zo mooi klonterende bol.

En voor mij is het heel duur met 18 katten.
Cats best gold smijt ik ook het goede grind niet weg haal de bollen eruit en vul bij indien nodig en tss door laat ik hem zo leeg mogelijk gaan en blijft verpulverd hout over en dan maak ik hem helemaal leeg. Ik vind hun bakken ook te klein niet hoog genoeg en open bakken wil ik al helemaal niet. Enfin voor hier dus geen peewee gedoe.

Vind je die Grande bakken van peewee ook te klein? Hier past de grootste die we hebben er nog gemakkelijk in met ruimte over en hij weegt over de 10 kilo ;-) Die normale zijn inderdaad te klein maar nu ze de grande varianten hebben denk ik dat die zelfs voor de grootste groot genoeg zijn...

Omdat we er hier 1 hebben die toch liefste op fijn grit gaat hebben wij nu verschillende bakken... Open peewee grande, dichte bakken met klontervormende grit, een hele grote zelf gemaakte zandbak met grit boven die gebruiken ze het aller liefste... Open bakken met grit en een kleinere open met peewee, nog een grote zelfgemaakte met peewee systeem die ook open is... Ook wij hebben meerdere katten en ze hebben zo allemaal hun voorkeuren, nu kunnen ze allemaal naar believen wisselen en kiezen wat ze graag willen, twee soorten vulling en 3 soorten bakken...

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4