Wat is er Nieuw?

Ik ga verhuizen, Ik wil stress bij mijn kat vermijden....

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

StephanieC

Actieve kat
Hey allemaal,

Allereerst een Gelukkig Nieuwjaar aan iedereen hier!

De dag is eindelijk aangebroken dat ik ga verhuizen, nu heb ik meer stress om mijn kat dan de verhuis zelf. Mijn kat is ondertussen 9jaar en heeft helaas door mijn huidige situatie veel stress. Het is de afgelopen jaren niet gemakkelijk geweest voor zowel mijn kat als mij. Aan de andere kant ben ik er zeker van dat mijn kat veeeeel gelukkiger gaat worden als we hier vertekken... Maar dus door die stress die ze al heeft ben ik erg op mijn hoede over hoe en wat ik kan doen om het voor haar zo gemakkelijk (lees: zo weinig mogelijk stress) mogelijk te maken.. Wat ik van plan ben is: alles te verhuizen qua meubels etc en mijn kat haar spulletjes en zij zelf op het eind. Hierdoor heeft ze al geen last van vreemde stemmen (mensen die komen helpen) en al het lawaai dat meubels sleuren met zich meebrengt.. Eens ik dan mijn kat verhuis zet ik eerst in een apparte kamer al haar spulletjes (ja, ook eten en drinken!) en leg ik daar ook mijn gebruikte beddengoed zodat ze mijn geur ook zoveel mogelijk bij zich heeft. Dan zet ik haar er in en laat ik haar de eerste uren maar gerust. Na die uren ga ik eens kijken hoe het is met haar en zet ik de deur open zodat ze als ze wil ook al kan verkennen... Als jullie nog tips hebben bij dit hoor ik het graag!

Nu zag ik ook dat er middeltjes bestaan die stress bij katten zouden verminderen (voedingssupplementen etc) en ik vroeg me dan af welke van de zovele merken het beste zou werken.. Dan heb je ook nog die feliway verdamper waar ik ook al over nadenk... Weten jullie misschien welke ik dan het beste zou nemen? Welke werkt het beste? of zou het gewoon helemaal niet nodig zijn....? Zoveel vragen :( ik wil gewoon niet dat ze iets krijgt van de stress... net omdat ze al stressig is...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Gelukkig nieuwjaar,
Heerlijk verhuizen :tear-cat-emoji: geeft voor de mens al heel wat stress laat staan voor dieren.
Maar wel goed zoals jij het aanpakt.
Heel veel geluk in je nieuwe woning.
Wat betreft dat midden tegen de stress heb ik heb idee maar misschien dat @mariska31176 of @Catherine het weten.
 
2 jaar geleden zijn we naar onze nieuwe huis verhuisd. Onze poezen gingen met alles wat ze nodig zouden kunnen hebben vastgezet in de badkamer. Pas nadat we zelf ook naar ons nieuw adres reden, mochten ze in hun transportbox mee; eenmaal terplaatse, mochten ze in de binnentuin, waar ze absoluut niet uitkonden. Normaal moet je je poezen zeker een maand binnen houden en mogen ze pas vrij buiten nadat ze aangepast zijn aan hun nieuwe thuis; maar daar onze binnentuin NIET verbonden is met de straat, mochten ze direct buiten. Nog een tip: koop géén nieuwe spullen zoals krabpaal en speeltjes, maar neem de oude gewoon mee! Je katten ruiken dan dat het hun spullen zijn waardoor ze véél minder schrik hebben! Wil je dan na een tijdje die spullen vervangen, dan is dat hélemaal ok!:BC15
 
Ik heb het op een andere manier aangepakt. Ik ben de dag voor de verhuizing samen met mijn kat in het nieuwe huis gaan slapen. Was wel kamperen voor mij. Ik had al haar spulletjes meegenomen, inclusief haar krabpaal. Ik heb haar vrij laten snuffelen. De volgende dag ben ik vlak voor het verhuizen van de spullen naar mijn nieuwe huis gegaan en heb haar in mijn toekomstige werkkamer opgesloten met al haar persoonlijke spulletjes. Ik heb de deur tijdens de werkelijke verhuizing dicht gelaten. Eenmaal alles over heb ik de deur open gedaan en haar kattenbak op de nieuwe plek gezet en haar haar gang laten gaan met snuffelen. Ik ben toen langzaam alles op z'n plek gaan zetten.
Ze heeft wel tijd nodig gehad om aan het nieuwe huis te wennen. In het oude huis, een flatwoning, had ze geen katten TV, maar in het nieuwe huis wel. Ik ben van een 2 kamer flat op 7 hoog verhuisd naar een 3 kamer woning op de begane grond aan een drukke straat. Het heeft nog een redelijke tijd gekost voordat ze gewend was.
Het inpakken van de spullen voor de verhuizing vond ze leuk met al die dozen!!
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan