Wat is er Nieuw?

Effe mijn hart luchten....

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Bridget

Lykoi
Sinds oktober full time beginnen werken, nu "tijdelijk" dan toch....hoop ik allesinds. Ik werkte al half time maar nu heb er ik nog de half time van een zieke collega bij die in ziekte verlof is met een hernia, dus ja wanneer zij terug komt werken is voor mij dezelfde vraag dan voor jullie....op zich zou je denken: toch goed?! Ja is best niet slecht ware het niet dat ik er haar weekend ook nog bij heb. Komt er nu zowat op neer dat ik in 6 weken tijd 3 x op zaterdag werk en 2x op zondag...oke ik krijg dan wel recup door de weeks, maar ben zelden nog eens 2 dagen na elkaar thuis. Jammer voor de katjes die mij nu zoveel moeten missen. Minder leuk voor mij zelf ook, aanzien ik er destijds bewust gesolliciteerd heb omdat ze een half time zochten, maar ik aanzien ik half time werkte met behoud van rechten (VDAB) kon en mocht ik de full time niet weigeren. Dus ik hoop zowel voor mijzelf en vooral dan voor mijn katjes dan mijn collega snel weer terug is!

Daarbij komt dan ook nog dat ik sinds 3 weken geleden ook besloten heb om een ander app te zoeken, iets wat minder vlot gaat dan gehoopt met mijn katjes, vind ik al een app van eigenaars dat ruim genoeg is willen ze niet verhuren aan mensen met huisdieren, willen ze wel verhuren aan mensen met huisdieren blijkt het app veel te klein. Laatst naar een nieuwbouw app gaan kijken, 2 slpk dus denk je wel dat het wel voldoende ruim zou zijn....in de slpk's kon ik nog geeneens mijn bed in zetten, zo klein! Dan vind je een leuk app, ruim genoeg, 2 slpk's, grote berging, aparte keuken, willen ze wel verhuren aan mensen met huisdieren ware het niet dat de onderbuur nogal weinig kan verdragen en hebben ze schrik dat katten geluidsoverlast zouden geven! Euh katten slapen gemiddeld 20u per dag!!! Zou moeten lukken dat ze op die korte tijd dat ze wakker zijn het app overhoop gaan halen hoor...Krijg je als antwoord (om het deftig in te kleden): dat het nu één kat zou zijn, dan ja, maar 4 (want ja ik zeg 4 omdat je met de waarheid van 7 het toch kunt vergeten) is toch wel teveel. Of wel willen ze gewoon totaal geen huisdieren. In principe hoef ik het dan zelf niet eens te vermelden aanzien in Belgie huisdieren tot de privé van de huurder behoort...dus ja ben je (redelijk) eerlijk en krijg je dit weer. Het verzwijgen kan helaas niet aanzien standaard nog steeds vermeld staat huisdieren verboden...dus ja wanneer je tekent voor akkoord kan en mag een rechter je uitzetten wegens het niet naleven van een huurcontract! Sommige hun huurcontracten zijn wel aangepast hoor, maar dan staat er vermeld: huisdieren toegestaan mits schriftelijk akkoord van de eigenaar. Dus ja zonder het te vermelden, geen schriftelijk akkoord! Zo zetten ze weer telkens hunzelf safe en blijf je als huurder dan ook weer in de kou staan.

Reden van mijn zoektocht naar een ander app is de overlast van de bovenbuurvrouw, altijd ruzie, lawaai, dag en nacht....heb het intussen wel helemaal gehad met dat klotewijf en dit klote app!!!
Akiko steekt hem onder mijn dekbed wanneer hij haar hoort, daar blijft hij liggen tot het helemaal stil is, zelf ik krijg er hem eerder niet vanonder...wanneer er aangebeld word heeft hij ook al schrik, komt pas af wanneer hij een bekende stem hoort....Akiko was nooit bang! Saphira loopt al grollend en blazend door het huis wanneer ze dat kutwijf of haar klote jongeren hoort, want ja die zijn even luidruchtig dan moeder. Bij Cain slaat de stress dan weer op zijn darmen, aanzien hij ook chronisch niesziekte patientje is kan hij al die stress wel missen! De andere katten storen er hun ook aan, maar minder. Mijn konijntjes hebben ook giga stress van hierboven, Bunny is door het constante schrikken veranderd in een bijtgraag konijntje, Stampertje zit dan weer geregeld met diarree door de stress.
Dus ja wanneer ik ga werken zet ik de tv aan zodat ze hopelijk toch een beetje worden afgeleid, niet dat het echt veel helpt.

Dan durven eigenaars beweren dat huisdieren geluidsoverlast veroorzaken?! Wel ze mogen gerust eens een weekend komen logeren, dan weten ze onmiddelijk wat overlast echt is!

Sorry moest effe mijn hart luchten, nu ga ik mij klaarmaken voor het werk...want ja voor mij (weer) geen weekend :cry:

Voor degene die wel thuis zijn, prettig weekend!
Dus bij deze ook weer mijn excuses van mijn afwezigheid op het forum.
 
@Bridget, goh het zit je niet mee.

Maar kun je niet iets doen aan de geluidsoverlast van je bovenburen ??

Meestal moeten diegene die overlast bezorgen weg en niet de mensen die er last van hebben.
Misschien de politie bellen of de gemeente dat je zoveel last hebt van geluidsoverlast van je bovenburen. Want ik denk niet dat jij de enige bent die last heeft van hun.

Toen ik in Leiden woonde had ik ook heel veel last van mijn boven buren, vooral van hun muziek die ze te hard aanhadden. Ik belde de politie gewoon vanwege geluidsoverlast, en na een aantal keren kwam de gemeente ook eens kijken bij mijn bovenburen. En ik was niet de enige die klaagde over hun. Dus ze moesten weg uit hun appartement vanwege dat ze zoveel geluidsoverlast bezorgde.
En dan maakt het niet uit of het harde muziek is, een blavende hond of schreeuwende mensen, geluidsoverlast is overlast van alle harde geluiden waar je veel last van hebt en gestressd van kan raken, dat geld zowel voor mens als dier. Dieren raken namelijk veel eerder gestressd van harde geluiden dan mensen, omdat dieren beter kunnen horen.

En ik wens je heel veel succes bij het vinden van een rustig appartement voor jouw en je geliefde dieren.
 
@Bridget, goh het zit je niet mee.

Maar kun je niet iets doen aan de geluidsoverlast van je bovenburen ??

Meestal moeten diegene die overlast bezorgen weg en niet de mensen die er last van hebben.
Misschien de politie bellen of de gemeente dat je zoveel last hebt van geluidsoverlast van je bovenburen. Want ik denk niet dat jij de enige bent die last heeft van hun.

Toen ik in Leiden woonde had ik ook heel veel last van mijn boven buren, vooral van hun muziek die ze te hard aanhadden. Ik belde de politie gewoon vanwege geluidsoverlast, en na een aantal keren kwam de gemeente ook eens kijken bij mijn bovenburen. En ik was niet de enige die klaagde over hun. Dus ze moesten weg uit hun appartement vanwege dat ze zoveel geluidsoverlast bezorgde.
En dan maakt het niet uit of het harde muziek is, een blavende hond of schreeuwende mensen, geluidsoverlast is overlast van alle harde geluiden waar je veel last van hebt en gestressd van kan raken, dat geld zowel voor mens als dier. Dieren raken namelijk veel eerder gestressd van harde geluiden dan mensen, omdat dieren beter kunnen horen.

En ik wens je heel veel succes bij het vinden van een rustig appartement voor jouw en je geliefde dieren.
 
Goh je wil niet weten hoe vaak hier al politie voor haar geweest is, zowel door mijzelf opgebeld als door andere buren....word hier eigenlijk niets aan gedaan, één keer hebben ze haar meegenomen om 4u s'ochtends toen waren ze op 2u tijd voor de 2de keer opgebeld.
Huisbazin zelf denkt maar aan 1 ding en dat is aan de huishuur die ze maandelijks ontvangt, ze belooft al 2 jaar dat ze haar zal buiten zetten...wel voor mij hoeft het niet meer, ik verhuis hier zelf wel.
 
wat is dat een slappe huisbazin zeg, die alleen maar geld wil en niks geeft om haar huurders.

dan wens ik je echt een hele goede zoek tocht naar een perfect appartement voor jou en je schatten :)
en dat je die dan snel mag vinden
 
Ik ben het helemaal met @mariska31176 eens wat een slappe hap zeg.
Alleen maar geld vangen.
Als huurder heb je toch bepaalde rechten en plichten.
Jij bent eerlijk en open en dat kost je het recht op een huis, mensen die er lak aan hebben en alle regels aan hun laars lappen lachen weer zoals altijd het harts.
Jammer dat de goede mensen altijd de dupe zijn van de andere.
Heel veel succes met het vinden van een nieuw huisje.
 
Wettelijk gezien heb je als huurder inderdaad rechten en plichten, alleen in de praktijk heb je als huurder enkel plichten, zoals het (tijdig) maandelijks betalen van huishuur, het onderhouden van het gehuurde pand, gemaakte schade aan het huurpand vergoeden, en ga zo maar door. Over de rechten als huurder? Zoals de de privacy van de huurder dat is weer iets helemaal anders. Het vragen van loonfiche's bv, je inkomen behoort tot je privé, wettelijk gezien ben je dan ook niet verplicht om een kopie van je loonfiche te geven, maar toch word deze door verhuurders gevraagd, weiger je deze te geven kom je door de verhuurder al niet meer in aanmerking om het pand te mogen huren. Wettelijk behoren huisdieren ook tot de privé van de huurder, dus in principe hoef je deze niet te vermelden....komt het uiteindelijk tot een geschil, hangt alles af van de rechter die voor je staat, want uiteindelijk is elk huurcontract een geldige verbintenis bij het aftekenen hiervan ga je akkoord met alle voorwaarden, als daar dan vermeld staat dat huisdieren verboden is of enkel toegestaan mits schriftelijk akkoord is dat voor een rechter voldoende om je voor de keuze te zetten, huisdieren buiten of jij als huurder buiten...als je (veel) geluk hebt krijg je als huurder gelijk omdat artikel 8.1 aangeeft dat huisdieren tot de privé van de huurder behoren, mits zij geen overlast veroorzaken.

De bescherming van de huurder laat echt wel te wensen over, als eigenaar word je veel beter beschermd...
Als eigenaar heb je natuurlijk ook wel bepaalde plichten, zoals het pand bewoonbaar moet zijn...maar vooraleer je iets onbewoonbaar kan laten verklaren moet er echt wel al heel veel verkeerd zijn. Het feit dat hier enkele weken geleden een gaslek was door verouderde leidingen bewijst genoeg, gas is afgesloten geweest, huisbazin heeft het laten repareren (weliswaar zo goedkoop mogelijk) en de gas word weer aangesloten, dit was bij de bovenburen, uitleg van de eigenaar naar mij toe was: huurder heeft dit zelf veroorzaakt. Uitleg van de loodgieter naar mij toe was: kan bij jou ook gebeuren, alle leidingen en gasverwarmingstoestellen zijn zwaar verouderd! Dus dat was eigenlijk DE doorslag voor mij...heb mijn laptop opgedaan en ben mijn zoektocht gestart....alleen verloopt die niet echt zoals gehoopt
 
Over het zoeken naar een huisje kan ik niet meepraten.. Al eens gedacht om iets te kopen? Dan zit je niet zo met het 'katten mogen niet'.
Zelf loop ik momenteel 40 uur stage per week, werk 8,5 uur op de zaterdag.. Katjes overleven het prima.. 's ochtends en 's avonds knuffelen.. Ze wennen er wel aan en hebben elkaar(en genoeg speeltjes) maar ik ben er dus ook niet veel. En weinig tijd, 5.45 opstaan, 19.30 thuis, studeren, 21.30 slapen. (Tja, student, hoort er bij.) Eten doe ik bij de katjes en bij het studeren liggen ze er bij.
 
Wat is dat? Zoiets als sociale leningen voor een woning? In Belgie moet je kids hebben om van zulke voordelen te kunnen genieten....ik heb het eens nagekeken, mijn inkomen ligt te hoog voor een "sociale" lening plus geen kids, ik krijg enkel een lening via de bank en daarvoor is mijn inkomen als alleenstaande dan weer te laag.
 
Wat is dat? Zoiets als sociale leningen voor een woning? In Belgie moet je kids hebben om van zulke voordelen te kunnen genieten....ik heb het eens nagekeken, mijn inkomen ligt te hoog voor een "sociale" lening plus geen kids, ik krijg enkel een lening via de bank en daarvoor is mijn inkomen als alleenstaande dan weer te laag.

Vraag een sociale lening aan als alleenstaande.

Ken er twee die alleen zijn en die via de bank alles geleend hebben ook hun beschrijf om een huis te kopen.
 
Ik zal adviseren om ALLEEN te lenen voor de koop van een huis... voor zo ver dat mogelijk is, banken doen vreselijk moeilijk.

Mijn ex leende voor een auto en dat is gigantisch uit de hand gelopen. Als het niet hoeft, niet beginnen aan het maken van schulden. Alleen voor een huis lenen is mijn advies. Dan ook goed zorgen dat je huis niet onder water staat..
Denk aan de rente die je betaalt over een lening. Leen je bijv €5.000, dan betaal je uiteindelijk €5.000 + de rente terug.
 
Het is de moment want de leningen voor een huis staan heel laag.
Je kan altijd informeren dat kost je alleen wat moeite.
Huren is verloren geld
 
De rente tarieven zijn op dit moment erg laag, vastzetten is zeker aan te raden. Het is goed mogelijk dat binnen nu en 5 jaar de rente tarieven verdubbelen. De economie is heel broos op het moment, je weet nooit wat er gaat gebeuren. Maar je moet inderdaad wel aanspraak maken op die hypotheek, banken doen vreselijk moeilijk.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan kopen, omdat het je eigendom wordt. Bij huren gaat je geld maandelijks weg. Maar soms kan het niet anders. Je bent afhankelijk van zaken zoals spaargeld, inkomen, hoogte hypotheek en of je überhaupt in aanmerking komt. Dat kan het ingewikkeld maken. Zeker als je net tot de groep behoort die daar tussenin zit: kopen is niet te doen, huren is duur omdat je niet onder de sociale huurgrens valt. (Dat is hier in Nederland, ik weet niet hoe dit in België zit.)
 
Intussen is de huurster dan toch uitgezet....Volgens de huisbazin wegens het niet na komen van haar huurcontract, maar ergens is de reden dat de huurster de huisbazin op kosten gejaagd heeft. Er was een gaslek in het appartement, door de verouderde gasleidingen, de huisbazin haar uitleg hierover is: de huurster zal die zelf stuk gemaakt hebben. Nuja dat is dus volledig hersteld, ook is er in het appartement een nieuwe kachel geplaatst...en de nieuwe huurder is mijn jongste broer en zijn vriendin.

Kopen kan ik niet, mijn maandelijks inkomen is niet hoog genoeg om een deftige lening te kunnen krijgen, als alleenstaande is het zowiezo altijd moeilijk om te kunnen lenen...ik zal moeten wachten tot ik ooit (misschien) Euro Millions win :smilie30 Trouwens ik ben niet zo gesteld op lenen, als je dan uw werk verliest beginnen de problemen. En een sociale woning zie ik nog veel minder zitten! Trouwens bij een sociale woning zal ik mij toch geen tot nauwelijks profijt doen, daar is mijn maandelijks inkomen dan weer te hoog voor. En in sociale woningen mag je nog amper huisdieren houden. Het is al moeilijk genoeg om privé te huren met huisdieren.
 
Ik zou gewoon niks zeggen van de katten of zeggen 1 kat, en erna iedereen lekker mee verhuizen.
Als niemand last ervan heeft en alles proper blijft en ze niks kapot doen... eigenaar zal dat dan ook wl door de vingers zien als ze al eens op controle komen.
Zo heb ik 26 jaar geleden appartement gehuurd met mijn vriend nu echtgenoot en mochten geen dieren in. Eerste wat ik deed als we ering woonde was hondje kopen. Op een dag kwam de verhuurder langs en zei hij ha heb je hond, ik ja... hij keek eens rond ook op balkon. Hij zei ha ok hij mag blijven alles is proper en netjes niks kapot...
Ik heb er exact 9 maanden gewoond en zijn dan verhuisd naar sociale woning (en wij werkten toen met twee) er was veel te veels lawaai van de buren onder boven en achter me.

Fijn dat je het nu beter hebt met je broer boven je.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan