Dilemma

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Betty

Actieve kat
Hoi hoi,

Ik kom hier even kijken omdat ik er over denk om een kat erbij te nemen.
Wij hebben al 4 hondjes nl. twee shi tzu's en twee chihuahua's.
Vroeger hebben we ook katten gehad maar de laatste Phantom is vier jaar geleden overleden.
We twijfelen heel erg omdat we ook een rosé kakatoe hebben en die zit los op een mooie grote koffieboom,
en dit is dus ook direct ons dilemma!!!
Wie heeft hier ervaring mee?

Hoi en Welkom Betty op ons forum :happy:

Leuk dat je lid geworden bent.
Heel veel plezier hier op ons forum.
Voel je ook vrij om nieuwe topics te starten :)

Ik denk dat dit geen dilemma hoeft te zijn, als je de kitten van begin af aan leert dat zij/hij van de kakatoe af moet blijven.

Ik zelf had vroeger een parkiet en kat, parkiet zat voornamelijk in zijn kooi, maar was ook geregeld los door mijn slaapkamer aan het vliegen en dat terwijl mijn kat gewoon op bed lag. Ik heb haar toen ik flink op de kop geven (kwaad aan gesproken) omdat ze naar mijn parkiet keek om te gaan vangen en daarna was de parkiet niet meer interessant. Ze keen wel eens op als de parkiet vlakbij haar landde op bed maar ze deed absoluut niks.

Maar ja een parkiet is veel kleiner dan een kakatoe, mijn ervaring hierin is dus geen dilemma :)

Groetjes,

Mariska

Ik denk als je ze dat van kitten af gewoon maakt dat dit geen problemen geeft. Je laat ze van jongs af aan wennen aan mekaar.

Welkom! Ik heb veel ervaring met vogels en zeker met zo'n groter soort hoeft het geen probleem te zijn. De vogel kan de kat ook verwonden. Let dus goed op beide en misschien verstandig om ze, als je er niet bij bent, gescheiden van elkaar te houden. Zeker de eerste tijd. Ik heb zelf een valkparkiet en twee katten, maar ik laat ze nooit alleen met elkaar. Het zou volgens mij wel kunnen, maar ik durf dat toch niet aan. O ja, het is trouwens niet kakatoe maar kaketoe ;)

Ja maar mijn KAKETOE haha zit niet in een kooi maar los op een boom!

Ik denk toch dat je dit kan aanleren.

Jerry Vh Rivierenhof een fokje van ons zijn personeel heeft twee papegaais binnen.

Op zich hoeft het geen probleem te zijn als je het vanaf de kittentijd goed begeleid... Maar ik zou ze inderdaad niet zonder toezicht alleen laten, als de kaketoe los zit en niet in een kooi zal je even moeten kijken wat de beste oplossing is voor als je weg bent of de nachten als je slaapt.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4