Wat is er Nieuw?

Plumeau

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Ondertussen zijn de babietjes aan het groeien, het zijn er nog steeds 101 zoals toen ze pas uitgekomen waren. Veeeeels te veel, haha. Eens het weer goed is, zullen de meesten in het wild uitgezet worden, wat met deze soort hier mag, aangezien ze van hier zijn :-) Vandaag hebben ze een groter bakje gekregen. De 4 volwassen slakken doen het ook goed. De meesten hebben net een winterslaapje achter de rug.

Bekijk bijlage 7259
Leuk het is net een dagboek, misschien een leuk ideetje om de groei per dag of week bij te houden, normaal zien we dit niet gebeuren.
Hoe maak je deze mooie foto's met een speciale camera of met je telefoon?
 
Met een bridge camera met vaste lens met daarop een Raynox macro voorzetlens. Niet zoooo makkelijk, want met die voorzetlens moet je scherpstellen door je afstand tot het onderwerp te wijzigen. Dus elke miniscule bibber geeft onscherpte. Voor 1 goede foto maak ik soms 10 of meer mislukte fotos. Maar het is wel een zalige combinatie, compacter dan een SLR camera met macrolens (die ik ook heb maar nooit nog gebruik).
 
Tot mijn grote spijt, moet ik melden dat Plumeau gisteren begraven is. Hij was reeds lange tijd zeer inactief. De laatste dagen zag ik hem af en toe eens uit zijn huisje, maar viel het me op dat hij zienderogen vermagerde. Vrijdagavond lag hij op de aarde op zijn rug. Ik heb hem toen op zijn eten gezet, geen idee of hij toen al overleden was. Gisteren toen ik de bak ging kuisen, lag hij nog hetzelfde en toen zag ik het. Zijn voet kleefde vast op de courgette, maar de rest van zijn lichaam was extreem ver ingetrokken. Hij reageerde op niets meer, was zo ver ingetrokken als enkel bij overlijden gebeurd en begon reeds licht te ruiken. Ik heb hem gisteren begraven. RIP Plumeau, je was mijn eerste slak, de slak waar alles met begon. Ik zal je missen :'(
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23

Vergelijkbare onderwerpen

A
Reacties
0
Weergaven
1K
Anneke Houbraken
A
A
Reacties
0
Weergaven
3K
Anneke Houbraken
A
A
Reacties
0
Weergaven
3K
Anneke Houbraken
A
A
Reacties
0
Weergaven
4K
Anneke Houbraken
A
A
Reacties
0
Weergaven
3K
Anneke Houbraken
A
Back
Bovenaan Onderaan