Wat is er Nieuw?

Zwerfkater

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hallo allemaal!

Ik had graag wat advies gevraagd. Ik heb onlangs een zwerfkat gevangen, mee naar de dierenarts geweest. De kater zag er goed uit, mooie vacht, mooie oogjes, gezond, alleen een klein beetje mager. Geschat 4 of 5 maanden oud. De dierenarts veronderstelde dat hij als kitten is uitgezet geweest. Sinds 5 dagen zit hij bij mij in huis. Ik had meteen een camera besteld om hem op te volgen als ik er niet was. Daarmee merkte ik dat hij vanaf de tweede dag al volop aan het verkennen was. De derde en vierde dag durfde hij ook al te verkennen wanneer ik aanwezig ben. Nu de 5de dag zit ie al heel dichtbij en neemt hij zo goed als eten van men vingers aan (wel heel snel hap en weer beetje afstand dan).Hij spint, Steekt zijn staartje omhoog als hij rondloopt, was vanaf dag 1 al naar de kattenbak gegaan, slaapt goed,… hij is wel nog wat schuw. Zoals ik al zij dat hij durft rond te lopen als ik er bij ben. Dit is wel alleen als ik op de zetel lig, op de grond zit of lig. ik kan me verzetten, maar dan houd die mij ook heel goed in de gaten. Verder doet hij weer waar hij mee bezig was. Pas vanaf ik opsta en rondloop is hij weer roef weg onder de zetel. Natuurlijk wel logisch want ik ben ineens heel groot dan voor hem. Ik weet dat het pas dag 5 is, maar hoop echt dat hij me ooit laat aaien en dat ik gewoon kan rondlopen zonder dat hij wegloopt. Dat hij me lekker achterna loopt te miauwen om te eten, bij me komt liggen, … hebben jullie enkele tips hoe ik hem beter kan laten wennen? Wat ik nu doe is eigenlijk afwachten tot hij naar mij komt in de plaats van achter hem aan te gaan. Ik probeer te knipperen en weg te kijken als hij staart enzo.

Graag hoor ik iets! 🙂

Alvast bedankt
Groetjes
 

Bijlagen

  • BCA1A011-8FED-41FF-8B4C-50BDF3CC02FC.jpeg
    BCA1A011-8FED-41FF-8B4C-50BDF3CC02FC.jpeg
    2,7 MB · Weergaven: 91
  • FF12FD46-638D-41E5-80F0-49F5670282FF.jpeg
    FF12FD46-638D-41E5-80F0-49F5670282FF.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 54
  • 8B010D33-E73C-49C7-897D-D91206664E5D.jpeg
    8B010D33-E73C-49C7-897D-D91206664E5D.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 57
  • 3CF02F30-AC1B-41C4-AEC1-B7CC1E4BA644.jpeg
    3CF02F30-AC1B-41C4-AEC1-B7CC1E4BA644.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 58
Hoe tof dat je deze kat een thuis geeft.
Laat hem gewoon doen, wees regelmatig gewoon bezig in huis zodat hij aan alles kan wennen. Geef tussen door snoepjes bv zo snoepstick of van die snoepzakjes.. leg het in zijn buurt op termijn zal hij ze wel komen vragen. Het is gewoon tijd geven hem niks dwingen .. veel tegen praten. Probeer eens hem te lokken met een spel bv met een speel hengel, of met een laserlichtje.. geef muisjes met catnip een simpel zilver balleke met zilver papier of een rietje is ook al tof het hoeft geen geld te kosten.. Heb geduld het komt wel goed
 
Hoe tof dat je deze kat een thuis geeft.
Laat hem gewoon doen, wees regelmatig gewoon bezig in huis zodat hij aan alles kan wennen. Geef tussen door snoepjes bv zo snoepstick of van die snoepzakjes.. leg het in zijn buurt op termijn zal hij ze wel komen vragen. Het is gewoon tijd geven hem niks dwingen .. veel tegen praten. Probeer eens hem te lokken met een spel bv met een speel hengel, of met een laserlichtje.. geef muisjes met catnip een simpel zilver balleke met zilver papier of een rietje is ook al tof het hoeft geen geld te kosten.. Heb geduld het komt wel goed
Hartelijk bedankt! Ik heb hem nu een speelmaatje gegeven. Ook een kater. Ze zijn al achter elkaar aan aan het spelen. Ik ga je advies zeker volgen zodat ze ook aan mij kunnen wennen!
 
Hartelijk bedankt! Ik heb hem nu een speelmaatje gegeven. Ook een kater. Ze zijn al achter elkaar aan aan het spelen. Ik ga je advies zeker volgen zodat ze ook aan mij kunnen wennen!
Leuk dat je een zwerfkitten in huis genomen hebt en zo te zien is het een zeer ondernemend exemplaar.
Je kan een Feliway verdamper plaatsen.
Daarin zitten lichaamseigen feromonen.
Wat weegt hij precies?
 
Leuk dat je een zwerfkitten in huis genomen hebt en zo te zien is het een zeer ondernemend exemplaar.
Je kan een Feliway verdamper plaatsen.
Daarin zitten lichaamseigen feromonen.
Wat weegt hij precies?
Hallo, Bedankt voor je bericht! Ik heb de zwerkat al kunnen aaien, maar kruipt toch af en toe weg onder de zetel als ik recht sta. Ik heb hem nog niet gewogen, dit moet ik eens doen! Dan kan ik eens proberen een verdamper te plaatsen. Groetjes
 
Hallo, Bedankt voor je bericht! Ik heb de zwerkat al kunnen aaien, maar kruipt toch af en toe weg onder de zetel als ik recht sta. Ik heb hem nog niet gewogen, dit moet ik eens doen! Dan kan ik eens proberen een verdamper te plaatsen. Groetjes
Fijn dat je voor je zwerkitten een speelmaatje voor haar hebt gezorgd, en met veel liefde en geduld zul je ervoor beloont worden:cat-heart-eyes-emoji:
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan