Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Weigering van eten bij niervoeding

daytir

daytir

Ik hou van katten

Als er bij de kat of poes iets aan de nieren bevestigd is door onderzoek.
Is het niet altijd makkelijk om ze niervoeding te geven, soms wordt het dwang voeren en dit is heel zwaar, zowel voor je dier als voor jezelf.
Bij de DA krijg je deze voeding , maar er zijn heel veel verschillende soorten van dieet voer voor de nieren.
Dus is alles uitzoeken wat ze het liefste lusten, daarom even deze link doorlezen wat je kan doen.

Margali FLUTD - Nierkatten Voeding

mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Bij zooplus is ook speciaal voer te koop voor kat/poes die het aan de nieren heeft:

Royal Canin Veterinary Diet - Renal met Tonijn
Royal Canin Veterinary Diet - Renal met Tonijn | zooplus.nl

Combi-Pack 4 kg Royal Canin Veterinary Diet & 12 x 100 g (combinatie van droog voer met 12 zakjes nat voer)
Combi-Pack 4 kg Royal Canin Veterinary Diet kattenbrokken & 12 x 100 g nat kattenvoer

Royal Canin Feline Veterinary Diet - Renal RF (RF betekent Renal Feline betekent Renal = Nier, Feline = Kat)
Royal Canin Feline Veterinary Diet - Renal RF kattenvoer | zooplus.nl

Specific Cat FKD Kidney & Heart Support >> is een compleet dieetvoer voor katten met nier-, hart- of lever- insufficiëntie.
Specific Cat FKD Kidney & Heart Support | zooplus.nl

Integra Protect Nieren 6 x 100 g is natvoer
Integra Protect Nieren nat kattenvoer 6 x 100 g | zooplus.nl

Integra Protect Nieren is droogvoer
Integra Protect Nieren kattenbrokken | zooplus.nl

Kattovit droogvoer en natvoer voor katten met nierziekte
Kattovit Nieren/Renal (Nierinsufficiëntie) Droogvoer | zooplus.nl
Kattovit (Nierinsufficiëntie) 12 x 85 g - katten nierdieet
Kattovit (Nierinsufficiëntie) - 6 x 175 g | zooplus.nl
Kattovit (Nierinsufficiëntie) Natvoer - 6 x 400g - katten nierdieet

Beaphar natvoer voor katten met nierziekte (verschillende maten en smaken)
Beaphar speciaal kattenvoer voordelig bij zooplus

Bij MedicAnimal (klinkt Engels, is in het Nederlands, hoofdkantoor zit in Engeland wordt ook verzonden uit Engeland, is ook altijd zonder verzendkosten):

Kattenvoer voor katten met nierziekte
Kattenvoer | Katten | MedicAnimal.nl

Speciaal kattenvoer bij nierziekte (verschillende merken dierenartsvoeding):

Eukanuba Renal voor katten | Eukanuba Veterinary Diet | Dierenartsvoer | Katten | MedicAnimal.nl
Hills Prescription Diet k/d voor katten | Hills Prescription Diet | Dierenartsvoer | Katten | MedicAnimal.nl
Virbac Vetcomplex Renal voor katten | Virbac | Dierenartsvoer | Katten | MedicAnimal.nl
Purina Veterinary Diet NF voor katten | Voer | Nier en Lever | Gezondheid & Welzijn | Katten | MedicAnimal.nl
Royal Canin Renal voor katten (natvoer) | Voer | Nier en Lever | Gezondheid & Welzijn | Katten | MedicAnimal.nl
Royal Canin Renal voor katten | Voer | Nier en Lever | Gezondheid & Welzijn | Katten | MedicAnimal.nl
Royal Canin Renal Special voor katten | Voer | Nier en Lever | Gezondheid & Welzijn | Katten | MedicAnimal.nl
Specific FKD & FKW Kidney Support kattenvoer | Specific | Dierenartsvoer | Katten | MedicAnimal.nl

Maar ze hebben natuurlijk ook speciale voeding voor andere ziektes.

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Hiet at mijn kat de niervoeding ook niet.
Nadat hij overleden was heb ik al die dure niervoeding droog en nat gewoon aan mijn andere katten gegeven en die waren er zot op.

Denk ook dat het niet echt met de smaak heeft te maken maar eerder omdat ze misselijk zijn.

Het spijtige is ook dat het zo duur is allemaal.

Choeke

Choeke

Ik hou van katten

Da's waar ze gaan nog eerder de brokken ervan eten dan de natvoeding.

Bovenaan Onderaan