Wat kan ik verwachten?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Puk

Ik hou van katten
Afgelopen dagen werd ze opeens krols, ik had dat totaal niet verwacht van 17 weken oude kitten. Wij hebben de dierenarts gebeld, en we zijn eruit gekomen dat ze eerder word geholpen dan verwacht. Over twee weken hebben we de afspraak gemaakt. Met de dierenarts overlegd over de narcose, gelukkig hadden ze al vaker Ragdolls geholpen en gebruikte minder medicatie.

Wat kan ik verwachten als ze terug komt? En hoe hebben jullie de beste nazorg geleverd?

Hebben jullie gekozen voor een kapje om de nek? of voor een special rompertje?

Laat het allemaal maar weten, zodat ik me er al mentaal op voor kan bereiden.

Groetjes

Mike.

Mijn Saphira was 6,5 maand toen ze geholpen werd en ik heb toen niks speciaals gekocht voor haar om te dragen.

Ik heb haar gewoon de eerste paar dagen heel goed in de gaten gehouden op de volgende punten:
1) dat ze niet te veel ging likken bij de wond
2) dat Bones en Dax wat rustiger met haar omgingen (niet te wilt stoeien)
3) haar zoveel mogelijk niet laten springen

En het is allemaal gewoon goed gegaan.

Ik weet niet hoeveel katten je hebt of alleen Puk of dat je thuis kunt blijven om in de gaten te houden of niet.

Als je niet thuis kunt blijven dan zou ik een rompertje aan bevelen zodat ze niet teveel bij de wond kan komen maar toch gewoon naar de kattenbak kan gaan als je er niet bent. Een rompertje geeft toch iets meer vrijheid dan een kapje en is ook handiger als je meer katten hebt, en het geeft dan ook meer bescherming aan de wond dan een kapje zou doen.

Donderdag is de operatie en dat zijn we heel weekend thuis. En Puk is tot nu toe de enige poes.

Ik koop sowieso wel een rompertje. en als het niet gaat maandag dan blijf ik wel thuis haha.

Bedankt voor het advies @mariska31176

Hele nacht niet geslapen, Puk wist dat er iets ging gebeuren, alleen maar spelen en knuffelen. En nu net weg gebracht bij de dierenarts. en nu wachten tot 3 uur.

Heel veel sterkte tijdens het wachten @Puk
Het is spannend ben je erbij geweest toen ze ging slapen of ben je gelijk naar huis gegaan?

@Edwin nog een paar uurtjes en dan is het over.

Ik wist niet dat optie er was om erbij te zijn dat ze ging slapen, anders had ik dat zeker gedaan! Ik moest weer gelijk naar huis. Nu even paar speeltjes kopen voor arme beestje.

@Edwin nog een paar uurtjes en dan is het over.

Ik wist niet dat optie er was om erbij te zijn dat ze ging slapen, anders had ik dat zeker gedaan! Ik moest weer gelijk naar huis. Nu even paar speeltjes kopen voor arme beestje.
Zal wel aan de da liggen. Wij mochten erbij blijven maar eerlijk gezegd is het wel raar om tezien :-(
Heb je intussen al een berichtje gekregen hoe het gegaan is?

Puk is weer thuis, auto rijden vind ze nooit fijn. Maar ze loopt nu hele tijd rondjes @Edwin.

In tussentijd heb ik maar een krabton en paar speeltjes gekocht.

Puk is weer thuis, auto rijden vind ze nooit fijn. Maar ze loopt nu hele tijd rondjes @Edwin.

In tussentijd heb ik maar een krabton en paar speeltjes gekocht.
Gelukkig is @Puk weer thuis.
Alles goed en volgens verwachting verlopen?
Kijk dat is nog een fijn thuis komen, wat een verwennerij.
Beterschap voor Puk.

Zeer goed @Edwin. Voor of na de operatie verschil zien wij echt niet. Wil ook weer veel spelen, alleen moest ze een beetje rustig aandoen. Laten we zeggen dat is extreem moeilijk. Haha

Hebben jullie trouwens ook dat iedereen verliefd is op de ragdoll?

Bedankt voor het vragen.

@Puk fijn om te lezen dat alles goed gaat (y)
Heel herkenbaar iedereen die SjEd ziet is gelijk verkocht meeste reacties wat een mooie kat, lekker zacht, groot (komt door al die haren) en kijk die ogen wow dat is mooi.
Zelf van mensen die niks met katten hebben vinden de Ragdoll mooi :-)

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4