Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hallo allemaal,

Zat toevallig mijn kat z'n huid te controleren op vlooien.. toen ik een soort wratjes op z'n huid zag zitten

zie de foto's

Wat kan dit zijn? zijn een beetje roze achtig..

foto.JPG
foto.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten
Op welke plek van de huid zitten deze plekjes en zijn het er veel of enkelingen?

Het kunnen zeker ouderdoms wratjes zijn , je hoeft niet meteen er mee naar een dierenarts maar ze wel dagelijks in de gaten houden, zie je ze nu groeien of veranderen van vorm moet je er wel even naar laten kijken zodat er onderzocht kan worden of het goedaardig of kwaadaardig is.. Als het kwaadaardig is moeten ze sowieso verwijderd worden operatief maar als het goedaardig is kunnen ze blijven zitten en hoeven ze alleen maar verwijderd te worden als de kat er last van heeft.

Op welke plek van de huid zitten deze plekjes en zijn het er veel of enkelingen?

Het kunnen zeker ouderdoms wratjes zijn , je hoeft niet meteen er mee naar een dierenarts maar ze wel dagelijks in de gaten houden, zie je ze nu groeien of veranderen van vorm moet je er wel even naar laten kijken zodat er onderzocht kan worden of het goedaardig of kwaadaardig is.. Als het kwaadaardig is moeten ze sowieso verwijderd worden operatief maar als het goedaardig is kunnen ze blijven zitten en hoeven ze alleen maar verwijderd te worden als de kat er last van heeft.
Hoi!
Bedankt voor je reactie!
Ze zitten zeg maar aan de zijflanken van zijn rug heb er tot nu toe 2 gevonden.
Op foto 1 de kleine variant en foto 2 de wat grotere

Ben erg ongerust.. Dus denk dat ik toch wel even van de week langs de dierenarts ga..

Bedankt voor het helpen!

MayaBlue

Kompleet gek van katten
Het lijken mij ook ouderdom wratjes, je kan altijd als je ongerust bent voor de zekerheid eens gaan horen bij de dierenarts.

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten
Hoi!
Bedankt voor je reactie!
Ze zitten zeg maar aan de zijflanken van zijn rug heb er tot nu toe 2 gevonden.
Op foto 1 de kleine variant en foto 2 de wat grotere

Ben erg ongerust.. Dus denk dat ik toch wel even van de week langs de dierenarts ga..

Bedankt voor het helpen!

Dat is graag gedaan hoor! En als je erg ongerust bent kan een bezoekje aan de dierenarts zeker geen kwaad dan kun je in ieder geval voor jezelf uitsluiten of het niet kwaadaardig is en dat geeft dan zeker rust!

Hou je ons op de hoogte?

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator
Lijkt idd op wratjes of huiduitwasjes, dit zie je soms ook bij de mens, zolang het niet van kleur veranderd vergroot of raar van vorm wordt zou ik met er niet te veel ongerust over maken

Schaapie

Kitten
Heb contact gehad met de dierenarts, ze dachten inderdaad ook aan wratjes, moet goed in de gaten houden of het niet groeit dan ga ik gelijk terug.
Hallo mevrouw 44:
Was het inderdaad iets onschuldigs? Of bleek het uiteindelijk toch iets anders te zijn? Mijn kat heeft zo’n zelfde plekje maar wordt helemaal panisch bij een bezoek aan de dierenarts dus ik hoop dat u zich nog kunt herinneren wat het nu precies bij uw kat was (ik reageer op een oud bericht, ik weet het…..)

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4