de dierenarts zelf raadt geen operatie aan voor 6 maand, dus vroeger liet ik zelf de katten opereren vanaf die leeftijd, maar de poezen die ik via de kattenopvang adopteerde, werden door de organisatie steevast op een leeftijd van 12 weken geopereerd.
persoonlijk vond ik het voordeel daarvan dat ik als nieuwe baasje niet meer de angst op voorhand moest doorstaan van: gaat de kat de narcose en operatie wel goed doorstaan?
één van de redenen ook waarom ik voor de mensen van Merlijn heb gekozen, is dat zij ook de operatie laten uitvoeren als de kittens nog bij hen zijn, dus na hun 12de week. de kittens gaan dan met zijn allen naar de dierenarts, en komen allemaal gelijk weer naar huis, zo worden een pak trauma's vermeden denk ik.
oké, ik was ook wel bezorgd hoor die dag, dat het toch wel allemaal goed zou verlopen, maar toch, niet zoals je zelf je schat moet gaan deponeren bij de dierenarts en dan maar wachten op het verlossende telefoontje dat alles goed is verlopen en dat je er om mag.
dus ik ben heel blij dat de fokkers van Merlijn een dierenarts hebben die de operatie doet op 12 weken.
zonder vooruit te willen lopen op de feiten

, mijn volgende ragdoll zal dus ook "geholpen" worden voordat hij bij mij komt.