Wat is er Nieuw?

Vraag? Vroeg wakker

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Hallo Allemaal,

Heeft er iemand ervaring hoe met het volgende om te gaan:

SjEd is soms heel vroeg wakker, hij blijft dan miauwen.
Omdat wij op een appartement wonen zijn alle deuren open dus meneer staat lekker naast ons bed te praten.
Als het rond 06:00 is geeft dit geen probleem maar het kan ook zomaar 03:30 zijn. Hij heeft eten drinken en de bak is schoon.
Hij blijft net zolang miauwen totdat er iemand uit bed komt.
Soms is hij dan weer even stil maar het kan ook zomaar zijn dat meneertje na 5 minuten alweer begint.
kortom de volgende ochtend slaapgebrek voor de baasjes:(
Wie heeft er raad?
 
Dat probleem herken ik gelukkig niet. Tenzij Pipha krols is, dan staat ze 's ochtends om 5 uur op de overloop te 'schreeuwen' Maar dat probleem zal binnenkort over zijn... ;) Misschien werkt het net als bij kinderen, gewoon negeren in de hoop dat het over gaat? :) Is SjEd alleen?
 
Dat probleem herken ik gelukkig niet. Tenzij Pipha krols is, dan staat ze 's ochtends om 5 uur op de overloop te 'schreeuwen' Maar dat probleem zal binnenkort over zijn... ;) Misschien werkt het net als bij kinderen, gewoon negeren in de hoop dat het over gaat? :) Is SjEd alleen?
Ben maar blij, het is ook niet elke nacht zo gelukkig.
SjEd is alleen.
 
Misschien dat ze het daarom bij mij niet doen, omdat ze met zijn 5-en zijn? Hoor ze namelijk wel altijd heel vroeg beneden door de kamer racen. Maar geen gemiauw...
 
Hier hebben we er ook geen last van, alleen als we net naar bed zijn staat Ayunda wel eens bij de deur te miauwen of te krabben, we negeren dat dan en na een tijdje (paar minuten) is ze dan weer stil.
Ze doet het ook pas sinds ze een tijdje bij ons boven heeft mogen slapen omdat Zoeï overleden was.
Hier komt weer over drie maanden ongeveer een kitten erbij, is echt heel leuk hoor een tweede Edwin ;)
Misschien de deur dicht doen van de kamer waar SjEd verblijft 's nachts, of is dat geen optie ?
 
Hier hebben we er ook geen last van, alleen als we net naar bed zijn staat Ayunda wel eens bij de deur te miauwen of te krabben, we negeren dat dan en na een tijdje (paar minuten) is ze dan weer stil.
Ze doet het ook pas sinds ze een tijdje bij ons boven heeft mogen slapen omdat Zoeï overleden was.
Hier komt weer over drie maanden ongeveer een kitten erbij, is echt heel leuk hoor een tweede Edwin ;)
Misschien de deur dicht doen van de kamer waar SjEd verblijft 's nachts, of is dat geen optie ?
We hebben afgelopen nacht de deur van de slaapkamer maar dicht gedaan. Dat scheelde iets.
Het is maar een zachte miauw maar midden in de nacht wordt je er wel wakker van.
Een tweede zal er voorlopig niet komen.
Wij zijn ook bang dat niet goed gaat een tweede erbij SjEd is zo verwend :-)
 
We hebben afgelopen nacht de deur van de slaapkamer maar dicht gedaan. Dat scheelde iets.
Het is maar een zachte miauw maar midden in de nacht wordt je er wel wakker van.
Een tweede zal er voorlopig niet komen.
Wij zijn ook bang dat niet goed gaat een tweede erbij SjEd is zo verwend :)

Voor mauwen aan de slaapkamerdeur denk ik niet dat een tweede de oplossing biedt. Hier niet in ieder geval. Phlooph heeft immers Ping Ping, Phlyx en Pippah. Toch staat hij regelmatig aan de slaapkamerdeur te zingen. Meestal ´s-morgens maar ook weleens ´s-nachts. Als ik overdag naar de slaapkamer ga, staat hij ook aan de deur te roepen.
Hij heeft een maand of 6 op bed geslapen, totdat hij begon te plassen en ik denk dat hij daar soms heimwee naar heeft. Phlyx heeft ook enkele maanden bij ons geslapen omdat hij nog zo klein was, maar die mauwde na 2 dagen niet meer aan de deur.
 
Ik word niet wakker van het miauwen, maar wel van het knuffelen en spinnen :D en dat wordt meerdere keren gedaan in de nacht :p
Ze miauwen wel als ze door hebben dat ze eten krijgen en Bones ook als hij op de kattenbak gaat , heeft hij altijd gedaan :rolleyes:

En een tweede is harstikke leuk, ik denk al aan een derde, maar dan wel een meisje :D , want dat mis ik nu wel.
 
ha Mariska, dat herken ik: Merlijn heeft dat ook, een flinke miauw om te zeggen dat hij naar de kattenbak gaat.
als hij trek heeft in kip, loopt hij de keuken in en uit, tot vrouwtje door heeft wat die arme jongen al zolang probeert te zeggen.

hij mag mee op de slaapkamer, dus hij hoeft niet te miauwen om binnen te mogen. en als meneertje 's nachts zin heeft in een kleine snack, staat er een potje kittenbrokken klaar. en mocht hij een plasje willen doen, ook een kattenbak.

hoezo verwend? ik probeer zoveel mogelijk te vermijden dat hij me 's nachts moet wakker maken omdat er iets niet in orde is:D

wat hij heel soms doet, en waar ik wel wakker van moét worden, is dat hij keihard in mijn oor komt liggen spinnen, of op een flinke pluk van mijn haar begint te kauwen. tot nu toe helpt het als ik zeg: ik vind jou ook lief, maar nu moeten we nog even verder slapen. ik ben dan wel wakker gemaakt, maar met zo'n spinnertje in mijn armen vind ik dat niet erg.
 
Voor mauwen aan de slaapkamerdeur denk ik niet dat een tweede de oplossing biedt. Hier niet in ieder geval. Phlooph heeft immers Ping Ping, Phlyx en Pippah. Toch staat hij regelmatig aan de slaapkamerdeur te zingen. Meestal ´s-morgens maar ook weleens ´s-nachts. Als ik overdag naar de slaapkamer ga, staat hij ook aan de deur te roepen.
Hij heeft een maand of 6 op bed geslapen, totdat hij begon te plassen en ik denk dat hij daar soms heimwee naar heeft. Phlyx heeft ook enkele maanden bij ons geslapen omdat hij nog zo klein was, maar die mauwde na 2 dagen niet meer aan de deur.

Bedoel je plassen op bed, of gewoon in de slaapkamer? Pipha begon hier namelijk ook mee (op bed) terwijl er een kleine bak staat, en sindsdien slapen ze niet meer op mijn kamer... Alleen mijn oude htk Kira slaapt nu bij mij 's nachts, maar ook omdat ze mij dan de hele nacht voor zichzelf heeft. Ze wordt nogal eens 'gepest' door de rest...;)
 
ik heb de bak er enkel geplaatst omdat de deur dicht gaat en ik een ongelukje wil vermijden. ik denk dat Merlijn er om de twee, drie nachten eens een plasje in doet. niet stelselmatig iedere nacht, en altijd alleen maar een plasje. maar zo vermijd ik hopelijk dat hij ooit dringend moet en dan maar het bed zou kiezen omdat er geen bak voorhanden is.
 
ik heb de bak er enkel geplaatst omdat de deur dicht gaat en ik een ongelukje wil vermijden. ik denk dat Merlijn er om de twee, drie nachten eens een plasje in doet. niet stelselmatig iedere nacht, en altijd alleen maar een plasje. maar zo vermijd ik hopelijk dat hij ooit dringend moet en dan maar het bed zou kiezen omdat er geen bak voorhanden is.
Kira maakt er elke nacht gebruik van, maar gelukkig ook meestal alleen boodschap nummer 1... ;)
 
hihi, gelukkig maar, zeg wel, door boodschap nummer 1 kan je nog doorslapen, maar een grote boodschap achter een gesloten deur ...:dead
 
Mijn jongens doen het op z'n minste ieder een keer per nacht of in de voege ochtend plassen en soms doet de een de grote boodschap en ja bij dat aroma slaap je echt niet meer :dead dus maak ik de bak schoon, handen wassen en weer terug naar bed :P
 
de mijne wachten meestal tot ik 's morgens de bakken aan het schoonmaken ben (in de kattenkamer hebben ze twee grote open bakken staan), ik kan zo vlug de bak niet proper terugzetten of er zit er al één in.
tja, wij gaan ook liever op een proper toilet hé.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan