Wat is er Nieuw?

Voorstellen

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hallo,

Mijn naam is Angelique.

Ik ben mezelf al een hele tijd aan het verdiepen in de Ragdoll. Ze spreken me heel erg aan, ze zijn mooi en hebben een super karakter. Wil aankomend jaar in Maart/April graag een kitten poesje aanschaffen. Dan heb ik alle tijd om haar alle liefde en aandacht te geven. Dus als er iemand dan weet of er dan een nestje is hoor ik het graag.

Groetjes Angelique

En alvast hele fijne feestdagen.
 
Hoi Angelique,

Welkom op ons forum.
Kan alleen maar zeggen dat een Ragdoll een goede keuze kan zijn.
Wijzelf hebben een Ragdoll en zijn super trots op hem.
Er is genoeg informatie te vinden over de Ragdoll, als je vragen hebt stel ze gerust.
Ik zal voor jou ook op de achtergrond eens vragen of er nog kittens geboren worden binnenkort.

Groetjes,
Edwin.
 
Angelique,

Ik heb nog wat rond gevraagd voor je en heb 2 personen gevonden die volgend jaar kittens krijgen.
 
Welkom Angelique, ik heb een cattery wij laten onze katten scannen rond maart maar verwachten waarschijnlijk pas nestjes ergens in mei als de natuur meewerkt.
 
welkom op het forum en heel veel plezier met de voorpret, kittens zoeken en de hele ontwikkeling vanaf begin volgen vind ik persoonlijk altijd erg leuk!

Ragdolls zijn inderdaad erg lieve en gezellige katten.. Ik heb me er een tijd in verdiept omdat ik zelf oook een ragdoll wilde aanschaffen, hier is het anders gelopen want het is hier bij de Maine Coons gebleven ;-)
 
Voor kittens en fokkers kun je ook bij de rasclub kijken...

Ook kun je kijken op kittentekoop.nl hier worden kittens aangeboden die altijd met stamboom zijn, je kunt ook gemakkelijk per ras kijken.. Op die manier kun je sowieso fokkers vinden en kun je altijd de fokkers die je op de eerste blik aanspreken een berichtje sturen en vragen naar hun planningen voor 2016.
 
Welkom op het forum.
Ik hoop dat u zich goed inleest wat het fokken in houdt, 1 nest is ook fokken.
Hebt u dan een cattery naam al ?
Mss eens raad vragen aan de goede fokkers die hier zitten.

 
Als je als liefhebber een raskitten koopt zit er altijd een contract bij, hier staat sowieso altijd in dat er niet met de poes gefokt mag worden... Als je dit niet wil kom je weer bij mensen uit die zonder stamboom verkopen en heb je nooit zekerheid over erfelijke gezondheid en of je kitten echt raszuiver is. Wil je dus wel gaan fokken zul je eerst een hoop voorwerk moeten doen zodat je als fokker een kitten voor de fok kan aanschaffen.. Dit houdt in dat je al moet beginnen met een cattery opstarten , naam aanvragen, aansluiten bij een fokvereniging, je verdiepen in bloedlijnen, kleuren, erfelijke aandoeningen. Een kitten voor de fok kost ook meer in aanschaf, dan moet je het kitten vervolgens als deze volwassener is op meerdere zaken laten testen, hoop spullen aanschaffen voor als je een nestje krijgt, spaarpot achter de hand hebben voor als er een keizersnede nodig is of er na de bevalling problemen optreden met poes of kittens. Voor je dus een nestje krijgt ben je al lange tijd verder en ook een paar duizend euro verder. Als je dus maar 1 malig voor de leuk eens een nestje wil zou ik dat persoonlijk in jouw geval niet aanraden :-)

En als je wel heel graag eens een nestje wil dan zou ik het wel verantwoord doen, en niet zomaar een nestje met een stamboomloze poes, op dat moment ben je namelijk aan het vermeerderen en ik denk dat je dit niet moet willen als je jezelf bedenkt hoeveel rasloze kittens al aangeboden worden en in het asiel allemaal ook wachten op een goed thuis.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan