Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten
Ik zal hier even mijn katten voorstellen...

3.jpg


4.jpg


Nestor Wolf, een blue tabby kater geboren op 6 Mei 2012.
Mijn eerste kat en de reden van mijn coonvirus. Een heerlijke knuffel die uren op schoot door kan brengen en voor alle kittens die hier kwamen een geweldige pleegpapa. Als ik tegen hem praat dan kletst hij terug met het geluid van een muisje. Zijn vacht is heerlijk zacht en werkt bijna verslavend om daar lekker met je vingers doorheen te kroelen.

6.jpg


8.jpg


True Love Eros, een blue smoke kater geboren op 20 Juli 2013. Toen ik hem zag sprong hij recht in mijn hart, met recht True Love! Mijn droom was een blauwe kater en mijn droom kwam uit. Mijn Rossie Ramazzotti, Loslappie, de atleet, knuffelkont, kletskous, goedzak en grote liefde van meisje Mystic. Het is een heerlijkheid van een kater met een hart zo enorm groot en vol met liefde, mijn speciale blauwneusje die als geen enkele ander liefdesbeetjes in mijn neus kan geven!

-10.jpg


5.jpg


Inanna Aruba, een blue silver tabby mackerel poesje geboren op
2 Oktober 2013. Ik verloor mijn hart aan de moeder van Aruba vanwege haar geweldige lieve karakter. Toen ik van de fokster hoorde dat ze voor Aruba nog een Gouden mandje zocht hoefde ik niet lang na te denken. Loebieloe is een heerlijk meisje met het karakter van een kater. Knuffelkont en poetsmama, iedereen hier in huis moet er aan geloven en wordt meerdere keren per dag professioneel opgepoetst. Ze is dol op eten en ligt altijd graag in mijn nek en speelt dan met mijn haren. Ze behandeld de nieuwkomers hier als haar kindjes en moedert als de beste en ze brengt graag uren op schoot door.

0.jpg


-9.jpg


Savage Hunter, een cream tabby mackerel kater geboren op
7 Februari 2014 en mijn dream come true. Ik was specifiek op zoek naar een créme kater en kwam zo in contact met een fokster in België die een nestje verwachte waar créme katers uit geboren konden worden. Na een kennismaking bezoekje was er duidelijk een klik en toen was het wachten op de geboorte. Hunter is een heerlijk mannetje, vrolijke frans, goedzak, grote knuffelbeer en heeft een heerlijke lange dikke en vooral zachte vacht. Hij kan zo heerlijk knuffelen en deelt graag kopstootjes uit aan de honden om te laten merken dat hij ze wel heel lief vind.

8.jpg


-9.jpg


Mystic Crescent, een blue tortie white poesje geboren 7 Februari 2014 en ze is het zusje van Hunter. We zouden eigenlijk alleen een créme kater uit het nestje kiezen maar toen ik de eerste foto's van Mystic zag was ik meteen verkocht. Mijn droom tortie meisje en ik volgde mijn hart. Geen seconden spijt van deze keuze, het is zo een bijzonder meisje, mijn Engeltje en mijn schaduw. Altijd in mijn buurt, enorm rustig van karakter en heel zachtaardig naar mens maar vooral ook naar de groep van soortgenootjes en hondjes. Als ik naar bed ga is ze er als eerste bij en komt dan heerlijk knuffelen. Haar uitstraling vind ik geweldig, ze heeft een heerlijke coonlook, mooie volle vacht en staart en schattige witte sokjes aan de pootjes.

-11.jpg


7.jpg


Siddhi of Love, een black silver tabby spotted white kater geboren op 8 September 2014 bij een cattery in Duitsland. Hij is de half broer van Mr. Bojangles en Magic Thunder. Het is een heerlijk mannetje, enorme knuffelkont die uren al luid spinnend bij je kan liggen. Geeft kopstootjes en kan helemaal in je kruipen als hij wil kroelen. Hij is echt een dream come true, naast zijn looks die gewoon geweldig mooi zijn is zijn karakter ook super! Samen met zijn broertje was hij hier na 1 dag al helemaal thuis en is hij vriendjes met alles en iedereen. Zijn naam Siddhi of Love betekend "Perfecte en voltooide liefde" omdat hij qua kleuren en looks helemaal voldoet aan dat wat ik ooit nog eens wilde vond ik dat een mooie naam die zeker bij hem past.

7.jpg


8.jpg


Mr. Bojangles, een cream smoke kater geboren op 1 Oktober 2014 en hij is het half broertje van Siddhi, hij is 3 weekjes jonger. Hij is mijn lieve clown, vrolijk ventje die heel de dag door tegen je kan kletsen. Haantje de voorste, waar zijn broer nog even kijkt wat er te doen is staat Bojangles er gewoon al bij. Een enorme knuffelkont en hij weet altijd een lach op je gezicht te toveren. Ik heb hem de naam Mr. Bojangles gegeven omdat ik de muziek van Frank Sinatra en Robbie Williams geweldig vind en ze hebben het liedje Mr. Bojangles alle twee gezongen. De naam past hem wel, want hij kan dansen als de beste met zijn vrolijke sprongetjes die hij maakt.

-10.jpg


8.jpg


Magic Thunder, een blue smoke kater geboren op 8 November 2014. Hij is mijn grote blue smoke droom die uitkomt en eigenlijk overstijgt hij zelfs mijn droom, want hij is zo enorm mooi! Dit geweldige mannetje hebben we 23 maart 2015 opgehaald bij de zelfde fokker als waar Siddhi en Bojangles vandaan komen. Hij is het half broertje van Siddhi en Bojangles, ze hebben de zelfde vader en de Oma van Bojangles is weer de moeder van Thunder dus de jongens zijn one big family. Hij is niet alleen enorm mooi maar hij is ook geweldig lief, we merken goed dat hij uit dezelfde lijnen komt als onze Bojangles want hij is net zo vrolijk, lief en aanhankelijk. Vanaf de eerste minuut dat hij hier binnen was voelde hij zich al thuis, niks geen geblaas naar de honden of andere katten en als ze wel naar hem bliezen was hij niet bepaald onder de indruk of verschrokken. We hebben het echt enorm getroffen met dit heerlijke mannetje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel @Edwin ! Heb denk ik nog wel meer leuke foto's zoals die van de Nestor zal ik er nog eens bijzoeken van de week.

Eens een coon altijd een coon zeg ik meestal.. Ze hebben zo een fijn en gezellig karakter en zou me echt geen leven zonder ze kunnen voorstellen !
 
Dank je wel @Puk

Altijd al een blauwe langharige kat willen hebben en zo is the Nestor in mijn leven gekomen en toen ik het karakter daardoor leerde kennen van de maine coon was ik helemaal verkocht.. Ze zijn enorm mooi om te zien maar wat nog het meeste genieten is dat is hun geweldige vrolijke en sociale karakter... De honden onder de katten zeg ik vaak, want daar ze zeggen katten hebben personeel vind ik dit bij de maine coon niet opgaan, al zullen anderen er misschien weer anders over denken *wink* Ze zijn altijd vrolijk, altijd in je buurt en enorm nieuwsgierig. Ze ontwikkelen heel lang door, pas met een jaar of 4 zijn ze echt volwassen en tot die tijd veranderen ze ook echt nog qua uiterlijk wat ik ook erg leuk vind. Al met al dus gewoon het gehele complete plaatje wat de maine coon maakt tot de aller beste vriend :LOL:
 
Bij onze optieker loopt er ook zo'n prachtige main coon rond. Toen ik daar vorige maand een montuur aan het uitkiezen, lag hij (ja, 't was een kater) heel lui te zijn op de stoel naast mij. Soms zie je hem ook in de etalage liggen! Toen we hem wilden aaien, sprong hij spontaan op mijn schoot en begon gelukzalig te spinnen.... zoooo leuk !! We waren allebei helemaal weg van! Eigenlijk vonden we hem geen kat, maar een leeuwenwelpje!! :BC14
 
Sommige lijken inderdaad net kleine leeuwen @Lut56 zeker als de kleur créme hebben vind ik :)

Ik heb er hier ook een paar die bij bezoek meteen vooraan staan en zelfs bij bezoek in de nek gaan liggen als ze de kans hebben haha. Ze zijn van nature ook erg nieuwschierig al heb je er ook die eerst even de kat uit de boom kijken, zo heb ik er hier ook een paar, die kijken eerst eens op afstand als er mensen komen die ze niet kennen ;)
 
Dank je wel @Erin , op zich hoef je voor een coontje niet heel groot te wonen hoor, het zijn katten die vooral waarde hechten aan een soortgenootje en lekker veel aandacht en plezier van het personeel ;) Maar mijn ervaring is dat ze echt niet zo enorm veel ruimte benutten, doen ze hier ook niet echt ze zijn eigenlijk altijd in de woonkamer te vinden en in de slaapkamer als ik daar ben , het liefste zijn ze daar waar ik ook ben. Wel hebben we de tuin helemaal coonproof en mogen ze met mooi weer lekker in de tuin, maar als het koud is of regen etc dan blijven ze gewoon lekker binnen en vinden ze ook helemaal niet erg. Als ze hun dolle uurtje hebben rennen ze van benden naar boven en weer terug in de krabpaal, op de bank in de muurbeugel en zo weer een rondje en rondje en rondje haha.. Wij hebben kennissen die wonen ook niet echt groot op een appartement en die hebben zes coontjes maar hebben het er reuze naar hun zin hoor :)
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan