Wat is er Nieuw?

Vlooien bij 2 dagen oude kittens

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Esmée123

Kitten
Vrijdag 19 oktober is onze aanloop kat bevallen van een nestje kittens. 20 oktober zag ik al vlooien over de kleine kittens lopen. We zijn toen naar de dierenwinkel gegaan en kregen Frontline mee mochten we niet teveel gebruiken maar wel wat op de moederpoes. Dus dit hebben we gedaan alleen het lijkt alsof er nu nog meer zijn op de kittens terwijl ik ze een beetje heb in gewreven met de handschoentjes die ik gebruikt heb bij de moederpoes. Ook las ik iets van dat dawn goed werkt tegen vlooien bij kittens. Alleen het lijkt me een beetje riskant om dit te doen bij 2 dagen oude kittens. Heeft iemand een tip hoe ik die akelige beestjes van de kittens af kan krijgen?
 
sorry hoor maar frontline helpt tegen woordig nog maar heel slecht tot niet bij vlooien

je kan beter naar de dierenarts gaan en vragen om een beter middel, stronghold of milbemax

je kan dan ook om advies vragen aan de dierenarts of assistente hoe dit t beste aan te pakken

bij mij dierenarts praktijkk an ik altijd naar toe of bellen voor advies en t kost niets
 
Hoi Esmée,

Wat enorm vervelend dat de kleintjes nu al vlooien hebben. Enige middel wat je bij zulke jonge kittens mag gebruiken is inderdaad frontline spray, andere betere middelen mogen pas als de kittens 6 weken zijn. Doe de spray op een doek en vrijf de kittens hier goed mee in. Verder veelvuldig met een vlooienkam aan de slag. Meerdere keren per dag de kittens en moederpoes kammen met de vlooienkam, zorg dat je een bakje met afwasmiddel erbij hebt staan en doe de vlooien daar meteen in, dan kunnen ze niet weg en gaan dood. Omdat de kittens nu al vlooien hebben zal moederpoes ze al langer hebben, ik zou dus wel de omgeving ook goed behandelen met een omgevingspray, dweilen met water en azijn (azijn tast de eitjes aan) kleden en mandjes heet wassen en ook met azijn erbij. Is even een klus zeker het meerdere keren per dag kammen maar wel effectief en omdat de kittens nog zo jong zijn ook erg belangrijk. Zorg ook dat je de kittens naar schema goed ontwormd de komende weken.

Succes en hopelijk is alles snel vlooienvrij!
 
sorry hoor maar frontline helpt tegen woordig nog maar heel slecht tot niet bij vlooien

je kan beter naar de dierenarts gaan en vragen om een beter middel, stronghold of milbemax

je kan dan ook om advies vragen aan de dierenarts of assistente hoe dit t beste aan te pakken

bij mij dierenarts praktijkk an ik altijd naar toe of bellen voor advies en t kost niets

Klopt inderdaad Mariska, ik zou zelf ook geen frontline gebruiken maar omdat de kittens zo jong zijn kunnen de betere middelen nog niet gebruikt worden.
 
Dankjewel voor de snelle reacties, ik had nadat we het gekocht hadden dus ook al gelezen dat dat al haast niet meer helpt... Zonde van het geld maar ja ik had de spray al gebruikt voordat ik het gelezen had.

Die moederpoes hebben we dus nu 7 weken binnen en we hebben geen last van vlooien gehad toen ze binnenkwam (dat dachten we). Dit dachten we ook omdat ze de hele dag beneden bij onze hond en andere kat liep en hun nergens last van hebben.

Ik ga proberen alles goed schoon te maken. Maar als de spray niet goed meer werkt op de vlooien is het dan niet alleen een giftig achtige spray voor kittens?
 
Het enige dat je mag gebruiken bij zo kleine kittens is frontline spray... beetje in je hand spuiten en ze ermee inwrijven.. mama ook behandelen ermee. Enige probleem dat kan opduiken is dat mama de kittens verstoot door de geur van produkt.
Wat je ook moet doen is mama kammen met de vlokam en elk vlo die je vangt verdrinken in glas water.

Mand en dekens en omgeving behandelen de mand en dekens wassen op 60° als mogelijk is, wat je niet kan wassen steek je best in afgesloten zak paar dagen in de diepvries..

Best ook al de andere dieren in huis behandelen maar ga voor de hond cestem of advantix halen bij de apotheek, de andere kat met cestem voor katten of advantage...
En je huis goed kuisen en stofzuigen elke dag matten en tapijten en beddegoed wassen zo warm mogelijk anders blijven ze zich herbesmetten... En vergeet niet aan de plinten te stofzuigen en aan kieren in de vloer want daar verstoppen ze zich.. En ga niet overbehandelen of je vergiftigd de kittens
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan