Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten
Voor de mensen die het een beetje gevolgd hebben eerst even een korte uitleg.. We keken uit naar de komst van ons ragdoll katertje.. Spijtig genoeg is dit even heel anders gelopen.. Zoals ik al eerder vermelde in mijn topic had het katertje last van ontstoken oogjes, nu kan dit gebeuren en is dat niet meteen ernstig.. We kregen toen hij 4 weken was foto's en toen hij vijf weken was zijn we voor het eerst kennis gaan maken.. Toen bleek hij geen blue te zijn maar seal van kleur, we zochten eigenlijk blue maar als je hem dan in je handen hebt en in die oogjes kijkt zeg je natuurlijk geen nee meer.. We sloten hem in onze hart... Ik gaf de fokster aan dat ik zelf veel waarde hecht in het volgen van de ontwikkelingen, zoals wekelijks een fototje en update's over hoe het gaat en dat ik het leuk zou vinden om wekelijks of om de twee weken op bezoek te komen.. Dat ik niet in hun planning kan kijken en of ze mij dan als ze weet wanneer er gaatjes vrij zijn me een bericht zou willen sturen zodat ik langs kan komen... Nu is dat jammer genoeg allemaal niet gebeurd.. We kregen 4 weken lang geen foto's , moesten zelf elke keer vragen voor een afspraak om langs te komen en toen we twee weken geleden er waren bleek er ook ineens een virus in huis en was ons mannetje ook wat ziekjes en problemen met zijn oogjes. Jammer dat we dan ook niet eerst op de hoogte werden gehouden.. Maar je bent verliefd op het ventje en neemt het dan voor lief (misschien stom geweest).... Ragdolls zijn voor mij nieuwe, bij de maine coons vallen dingen me snel op, maar hoe een ragdoll ontwikkeld dat is nieuw voor me.. Toen ik foto's poste van ons ventje toen hij 4 weken was waarschuwde iemand me al dat ik op zijn oogjes moest letten, deze stonden inderdaad niet helemaal rond en leken niet helemaal goed open te staan... Achteraf blijkt dit nu nog steeds dus is ook niet bijgetrokken.. Maar goed, lang verhaal kort (want is al veel te lang).. Twee weken geleden hebben we ook een maine coon katertje gereserveerd in Duitsland bij de zelfde fokster als onze 3 jongste mannetjes.. Donderdag (vorige week) zouden we weer op bezoek gaan bij de ragdoll fokker en dan zouden we haar ook het nieuws vertellen dan ons ragdoll ventje er nog een leeftijdgenootje bij krijgt, leek me leuk haar dat eerst te vertellen en dan pas online bekend te maken..., We zitten in de auto en zijn er al bijna krijg ik via mijn mobiel een bericht via Facebook...... We konden niet komen, ons ventje was ziek , koorts, oogjes dicht en moest naar dierenarts... We waren even in shock... Waarom werd dat nu pas meegedeeld? Zoiets is niet in een half uurtje ontstaan, zeker niet omdat hij twee weken daarvoor dus ook al met zijn oogjes rommelde, maar fokker zei daar niks aan te doen zodat hij weerstand op zou bouwen.. Er bekroop ons een enorm rotgevoel.. Ik ben in overleg gegaan met van ons bevriende fokkers en dierenarts en mijn bezorgdheid uitgesproken en dat ik het gevoel heb dat we het beter niet kunnen doen.. Ze deelde mijn bezorgdheid wel , zeker vanwege onze Aruba die herstellende is momenteel van een operatie en toch een lage weerstand heeft en natuurlijk ook de komst van ons maine coon kitten die na verhuizen (stress) natuurlijk ook wat vatbaarder is. Al deze punten bij elkaar opgeteld heeft ons doen besluiten dat we het niet moeten doen, hoe rot dat ook is... Wel een dure les ook natuurlijk, want de redelijk hoge aanbetaling kunnen we ook wel naar fluiten, maar ik zet mijn gevoel dan toch hoger en mijn gevoel is gewoon niet goed bij dit alles.

Redelijk lange inleiding... Maar dan nu toch het voorstellen van ons Maine Coon katertje.. We hadden voor onze ragdoll natuurlijk al een mooie naam bedacht, deze wil de fokster in Duitsland voor ons gelukkig ook op de stamboom zetten en daar ben ik wel heel blij mee.

Naam: Countdown Born To Love Pablo
Geboren: 02-05-2015
Kleur: Blue Silver Tabby

Hij heeft dezelfde vader als onze Siddhi, Bojangles en Thunder, zijn oma is weer de moeder van Siddhi en zijn opa is weer dezelfde opa als die van Bojangles.. Een grote happy family dus haha!

Hier de foto's

1 weekje

(0) 1 w - 6 dagen.jpg


2 Weken

(0) 2 weken 0.jpg


(0) 2 weken 1.jpg


(0) 2 weken 2.jpg


20 dagen

(0) 20 dagen.jpg


3 weken

(0) 3 weken  0.jpg


(0) 3 weken 1.jpg


9 Augustus gaan we voor de derde keer onze reis naar Duitsland maken om hem op te gaan halen :-D
 
Wat een ellende, blijkbaar toch geen goede cattery, spijtig dat ze zo slecht contact met jullie hielden.

Maar je hebt wel nu iets om naar uit te kijken, naar een heerlijk ventje, en wat is die schattig
.
animaatjes-katten-84530.gif
 
Gefeliciteerd met Countdown Born To Love Pablo.
Deze kater gaat het verdriet een plaats geven, geniet van de nieuwe Coon en we kijken uit naar meer foto's.
 
Dank je wel @Catherine en @Edwin :-)

Het is inderdaad jammer dat het zo gelopen is , maar het is ook weer een wijze leerles geweest.. Het was super leuk geweest als we onze roedeltje compleet hadden kunnen maken met twee mannetjes die dan qua leeftijd ook dicht bij elkaar lagen en zeker dikke vriendjes waren geworden maar het is nu gelopen zoals het is gelopen en we gaan zeker enorm genieten van ons ventje en uitkijken naar zijn thuiskomst.. Ons laatste mannetje gaat volgend jaar vast en zeker op ons pad komen zodat we voor nu dit even een plekje kunnen geven en ons kunnen verheugen op de ontwikkelingen van Pablo :BC14
 
Vandaag is ons kleine wondertje 4 weekjes en we hebben weer nieuwe foto's gekregen van hem :BC14

Nu al enorm verliefd op dit ventje, hij kijkt al zo wijs maar daarin tegen ook enorm lief en aandoenlijk *zwijmel*

(0) 4 weken 0.jpg


(0) 4 weken 1.jpg


(0) 4 weken 2.jpg
 
Verstandige keuze. Toch hou je al van zo'n beestje dus zeer teleurstellend lijkt me. Jammer ook dat je totaal niet op de hoogte werd gehouden. Wij werden wekelijks en soms wel meerdere keren per week op de hoogte gesteld door de cattery met de mooiste foto's, filmpjes en verhalen. Dat vond ik zo leuk en fijn.

Gelukkig krijg je wel een ander heerlijk katje erbij!! Alvast heel veel geluk!!!
 
Dank je wel @cynthia

Teleurstellend zeer zeker ik keek er heel erg naar uit de twee wondertjes en dan gebeurd dit... heel dubbel want was al een twee weken heel blij met het nieuws van ons coon wondertje en dan komt ineens dit verdriet... Ik ben zelf ook gewend om wekelijks updates te krijgen met hoe het gaat, fototjes en soms een filmpje... Deze fokster hield net als mij van fotograferen dus ik dacht dat worden vast veel foto's maar dan 4 weken niks :-( en dan ineens het afzeggen en ziek etc.... ben nu wel blij dat we deze keuze hebben gemaakt want voelde gewoon echt niet goed en denk wel dat ons nu ellende voor de toekomst bespaard is gebleven.

Nu uitkijken naar onze reis in Augustus en geen zorgen hoeven hebben want van deze fokster hebben we al drie kittens en hebben erg leuk contact ook dus dat is heel fijn.
 
Dank je wel @cynthia

Teleurstellend zeer zeker ik keek er heel erg naar uit de twee wondertjes en dan gebeurd dit... heel dubbel want was al een twee weken heel blij met het nieuws van ons coon wondertje en dan komt ineens dit verdriet... Ik ben zelf ook gewend om wekelijks updates te krijgen met hoe het gaat, fototjes en soms een filmpje... Deze fokster hield net als mij van fotograferen dus ik dacht dat worden vast veel foto's maar dan 4 weken niks :-( en dan ineens het afzeggen en ziek etc.... ben nu wel blij dat we deze keuze hebben gemaakt want voelde gewoon echt niet goed en denk wel dat ons nu ellende voor de toekomst bespaard is gebleven.

Nu uitkijken naar onze reis in Augustus en geen zorgen hoeven hebben want van deze fokster hebben we al drie kittens en hebben erg leuk contact ook dus dat is heel fijn.
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar als het echt niet goed voelt, moet je soms voor dat onderbuik gevoel bepaalde keuzes maken. Hoe jammer ook.

Alvast veel voorpret met de kleine schat! En wat duurt wachten dan lang hè!! ? Fijn dat je dezelfde fokker hebt gekozen waar je al goede ervaringen mee hebt. Wij hebben vorige week ook zo'n heerlijk meisje opgehaald bij dezelfde cattery als ons middelste mannetje. Je weet wat je kunt verwachten en dat is zo fijn!!
 
Tja het kan toch soms de mindere kant opgaan,jammer .......

Gelukkig kunnen jullie,jullie nu richten op de komst van een nieuw Main coontje.
 
Dat is inderdaad wel heel lang dan haha... Maar we hebben de andere lieverds die ons volop gezelligheid bieden dus de dagen duren niet te lang en zijn zeker goed gevuld :-D Maar het mag van mij zeker wel snel 9 Augustus zijn haha! Onze vaste oppas is ook al geregeld... Moeten natuurlijk 7 uur heen rijden en ook weer 7 uur terug dus is altijd een lange reis en lang van huis... Dus op zulke dagen hebben we een vaste oppas die lekker bij ons thuis is bij de diertjes zodat ze niet alleen zijn...

Het is zeker fijn dat we met deze fokster sowieso alleen maar goede ervaringen hebben en precies weten wat we kunnen verwachten etc... Dat geeft een gerust gevoel, zeker als je dan weer met zo een domper krijgt te maken ben je blij dat ons tweede kitten in ieder geval bij een fokker opgroeit die we sowieso kunnen vertrouwen.

En nu de dagen afstrepen haha.. Nog 10 weken ;-)
 
Ik zal zeker updates blijven posten :-D En ook ik kijk al uit naar de nieuwe foto's...Dit weekend is hij 5 weken en ik vind dat je dan altijd heel goed kan zien hoe ze ongeveer gaan worden qua koppie en looks... Dus zit er met smart op te wachten de 5 weken foto's haha!

Tijd gaat zeker wel snel, al lijkt het niet zo achteraf denk je toch dat het voorbij is gevlogen en hoef me gelukkig niet te vervelen ;-)
 
Vandaag is ons geweldige ventje 5 weekjes en we hebben weer nieuwe foto's gekregen :BC14

Nu al zo verliefd op dit wondertje, hij heeft echt een enorme lieve uitstraling en nog steeds doet hij me heel erg aan mij Mr. Bojangles (halfbroertje) denken die stond ook altijd zo lief op de foto's als kitten bij de fokster :-D

(0) 5 weken 0.jpg


(0) 5 weken 1.jpg


35.jpg
 
En jawel we zijn weer een weekje verder, vandaag (zaterdag) is ons mannetje 6 weekjes en dus hebben we weer nieuwe foto's gekregen...
Per week mooier en mooier en zijn enorme lieve uitstraling blijft gelukkig nog steeds :BC14

(0) 6 weken 0.jpg


(0) 6 weken 2.jpg


(0) 6 weken 3.jpg
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan