Wat is er Nieuw?

Spijsvertering problemen

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Lieveke

Actieve kat
Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik ben ten einde raad.
2 maanden geleden begon ons Lieveke nu 14 jaar oud, regelmatig te braken en werd ze ziek.
Naar de dierenarts geweest, bloed laten nemen en de bloedresultaten waren positief, niets erg aan de hand.
Ze heeft wel spijsverterings problemen en moest ze overschakelen naar i/d voeding van Hill's. voor altijd
Het probleem is: Ze lust er niets van en vermits dat zij zeer kieskeurig en koppig is, bleef zij het volhouden om dagen er niet van te eten.
Ze was op 1week tijd 300gr afgevallen en hebben we uiteindelijk andere voeding uitgeprobeerd met Almo nature( digestive help) en droge brokjes van Royal Canin( digestive help) en feinsten senior.
Dan begon ze daar goed van te eten en was alles terug normaal.
Maar nu zitten we terug met hetzelfde probleem, Sinds ze vorige week terug regelmatig begon te braken, waren we genoodzaakt om terug over te stappen naar i/d van Hill's omdat ik vrees dat deze voeding misschien voor haar spijsvertering ook niet goed is, en dat ze er niet terug ziek van wordt.
We zitten terug met hetzelfde verhaal, ze wilt deze voeding niet eten.
Gisteren een stuk kippefilé gekookt en dat ging snel binnen.
Nu is mijn vraag, is dit normaal gedrag en welke voeding zou voor haar het beste zijn,
want ik weet het nu niet meer en ik maak mij daar grote zorgen over.

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Het is heel normaal dat een kat niet elke voeding lust en er dan ook echt niet van eet, is precies hetzelfde als bij mensen.

Het kan zijn dat het braken komt omdat er een haarbal in de weg zit en er niet uit wil, misschien dit navragen bij de dierenarts.
Want braken hoeft niet meteen iets te maken te hebben met de darmen of de maag.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4