Slecht nieuws als cattery niet vermeld staat?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hi,
Hoewel nog relatief maagdelijk op het gebied van ragdolls (wel 35 jaar huis-tuin-en-keuken-katervaring), ben ik aan het rondneuzen geslagen op het internet om aan een ragdoll kitten te geraken. Omdat zo op het oog de meeste cattery websites niet up-to-date zijn en vaak meer duiden op een hobby dan een serieus 'vak', ben ik blij dit forum en de site van de Dutch Royal Ragdoll Club gevonden te hebben; helemaal omdat er lijsten van catteries op vermeld staan.
Hierover dan ook meteen mijn eerste vraag: als een cattery niet hier maar ook niet op de DRRC website staat, betekent dat dan meteen slecht nieuws?

Hallo Marty

Wij controleren met enige regelmaat de links naar de websites.
Als een website op dit forum niet vermeld wordt is dat niet meteen "slecht" nieuws.
Het kan zijn dat er een nieuwe site online gekomen is en nog niet is aangemeld.
Als je vragen hebt over een bepaalde Cattery website kan je altijd een privébericht sturen naar 1 van de stafleden of moderators, deze personen kun je hier vinden Opmerkelijke Leden

Hoi Marty,

Het komt ook steeds vaker voor dat een cattery niet meer op hun iegen website het bij houdt of zeer slecht. Wat ik ook erg jammer vind en zelf ondervond naar het zoeken van mijn 3de Ragdoll. Door een zeer slechte ervaring, ben ik weer terug bij dezelfde fokster als waar ik mijn 1e en 2de Ragdoll vandaan heb. Zeer goede ervaringen daar, ben ook goed opgevangen door andere fokkers van hier (en ook die op van facebook zitten) en maar ook door de fokster waar ik nu weer terug ben. En mijn 3de Ragdoll is onderweg waar ik dolblij om ben en zeer verliefd op ben.
Maar dan houden ze het wel bij op facebook of hun eigen pagina of een pagina special voor de cattery zelf, wat steeds vaker gebeurd.

Ik hoop dat je snel je 1e Ragdoll kitten kan vinden :)
Veel succes met de zoek tocht.

Al staat er een cattery bij de DRRC dat zegt helaas niks over de kwaliteit van de cattery. Dat ze daarop staan gaat om geld cq lidmaatschap waar voor betaald moet worden. Doordat diverse oudfokkers weten hoe het werkt daar zijn ze er weggegaan.

Dank voor de reakties!
De kogel is door de kerk en over een paar (lange!) weken mogen we twee kittens ophalen! Een seal mitted point poesje genaamd 'Tennessee' en een chocolate mitted katje genaamd 'Indiana' (of kort 'Indy') :)
We zijn ons nu aan het verdiepen in al de verschillende soorten voer die er op de markt zijn. Tot dus ver heb ik enkel ervaring gehad met huis-tuin-en-keuken-katten, maar voor deze ragdolls wil ik het qua voeding wel goed aanpakken. Zo op het eerste gezicht zijn er zo veel verschillende merken en soorten dat ik door de bomen het bos nog even niet zie.... maar als ik concrete vragen hebben zal ik ze wel stellen het Voeding sub-forum.

Gefeliciteerd Marty met de 2 nieuwe aanwinsten, wat zullen ze een goed goudenmandje bij jouw krijgen over een aantal weekjes.
En die tijd vliegt voorbij hoor. :D Voor je het weet is de dag aangekomen dat je ze mag op halen.

Qua voer kun je het beste de eerste aantal weken hetzelfde voer geven als wat ze bij de fokker krijgen. Als ze het gewoon rpima op doen dit blijven geven tot ze geen kitten meer zijn, dan op goed voer over wat voor volwassen katten is.

En de menig verschilt heel sterk wat je ze nou moet geven, de een zegt graan vrij , de ander geeft ze alleen rauw vlees (BARF of Tinlo) , bij mij krijgen ze gewoon droge brokken met heel af en toe wat natvoer (blik), ze lusten het niet meer zo, daarnaast krijgen ze bij mij ook af en toe wat verse vis of vlees dan wel kip (rauw), maar zeker niet dagelijks of wekelijks, eerder eens in de 8 tot 10 dagen.

Jup want ik gaf bv al graanvrij, en toch blijkt mijn kat een voedselallergie te hebben
het is nu nog uitzoeken waaraan maar dat kan een lang proces worden.
heb vandaag mijn eerste rolletjes rauw gekocht omdat eens te proberen ....

maar idd best gewoon geven wat de kweker gaf! dat is meestal een goei startpunt

Hier ervaring met een cattery die bij één rasvereniging aangesloten was.. En waar wij totaal niet over te spreken zijn. Kan een incident zijn, pech. Maar de manier van communiceren krijgt zeker geen schoonheidsprijs.. Een kat met de niesziekte verkoop je niet. En zeker het ontkennen ervan vind ik een slechte zaak. Beestje heeft n ab kuur gehad en godzijdank niet chronisch geworden. Als fokker - in mijn ogen- kan je zoiets 't beste toegeven, even langs de DA gaan of een ab kuurtje regelen en dan meegeven aan de nieuwe eigenaren..

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4