Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Selkirk Rex : actief of niet?!?

V

vpru

Gast
Gast
Hallo iedereen,
Vorige week hebben we onze nieuw familielid thuis mogen verwelkomen : een Selkirk Rex SH Fawn Point van 7 maand.
De eerste keer dat we in aanraking komen met dit ras, en eerder toevallig in contact gekomen met vorige eigenares die er niet meer voor kon zorgen.
Groot was de verbazing toen ik hem voor de eerste keer zag : oh zo groot voor een kitten :)
Een schat van een kat ! Eerst dacht ik met wat overgewicht maar bezoek bij de dierenarts gaf aan dat gewicht iets te laag is (3.7kg) en eerder opgeblazen buik heeft door voeding, wormen,.... dus kreeg hij een oplossing in de nek voor vlooien en wormen.
Maar van een kitten spreken we niet meer want hij is toch wel al een ferm bazeke !

Wat me ook opvalt is toch zijn passief gedrag. Buiten bijna de hele dag slapen en knuffels komen halen is er nog niet veel beweging. Of is het de rust die hij nu even nodig heeft na een eerder hectisch leven de eerste levensmaanden.
Ik lees dat ze speels zijn, dat ze graag klimmen,.... maar op vandaag zie ik hem dat helemaal nog niet doen.

Graag kreeg ik wat reacties van mensen die al wat meer vertrouwd zijn met dit fantastisch ras, want een schat is hij zeker !!!!
bedankt

mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Hoi vpru

Heb je speeltjes en 1 of meerdere krabpalen voor je Selkirk Rex in huis ??
Speel je ook met hem of wil hij zelf niet spelen ??
Want een kitten van 7 maanden hoort te willen spelen en doet dit ook, of het nu met zijn baasje is of alleen met speeltjes.
Als hij echt alleen maar slaapt en komt knuffelen is er misschien iets mis, misschien overleggen met de dierenarts.

Ik heb ook een kitten van 6,5 maand en die slaapt ook maar ze speelt ook een aantal uren over de hele dag verspreid, net als mijn andere 2 katten (de ene is net 2 jaar, de andere bijna 2 jaar).

En bij deze jonge leeftijd maakt het niet uit van welk ras een kat is, ze spelen gewoon veel als ze jong zijn.

Stephanie

Stephanie

Ik ben zelf een kat

Hier is ook informatie te vinden, als je zoekt op 'karakter Selkirk Rex' komen er veel meer treffers. ( Rasselkirkrex | Rassen - Kattenplaza )
Het katje krijgt een nieuwe omgeving, kan ook stuk gewenning zijn.. Nieuwe geuren, nieuwe mensen, nieuwe omgeving, Probeer hem een beetje uit te dagen met speeltjes en snoepjes?
Kijk het even aan en neem anders contact op met de dierenarts?

Barbara

Barbara

Actieve kat

hoi, hoi,

een selkirk rex is een rustig ras maar ik moet zeggen dat ze niet zo loom zijn als jij zegt op 7maand. Ze krijgen een paar keer per dag hun gekke kuren, al duren deze nooit langer dan een dik half uur. Dan gaan ze ergens slapen of komen ze gezellig bij je liggen voor aandacht.
Ze spelen graag met allerlei dingen dus per kat is dit wat afzoeken. De ene houd van laserlichtjes, de andere van muisjes. Onze yaiza die is gek op eikels. Onze buurman heeft een eikelboom en als deze beginnen te vallen, staat ze echt te jammeren aan de deur. Dan laten we haar eikels nemen die ze dan overal gaat verstoppen, zodat ze door het jaar nog kan spelen!

misschien moet je toch eens meer naar zijn achtergrond zoeken waarom hij zo rustig is. Een selkirk rex kater is in elk geval vrij stevig. Volwassen al snel een 5-6kg. zeker als kastraat. het gewicht wat jij zegt vind ik best normaal op die leeftijd

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Probeer elke dag hem te stimuleren met nieuwe dingen.
Je kan zelfs eenvoudig speelgoed proberen, sommige zijn zot van wc rolletjes of rietjes of gewoon simpele bal van alu papier.
Laserlichtjes en hengels hebben ze vaak ook graag maar evengoed klein bolleke opgerolde wol.

Ik wil je toch nog een raad meegeven zie erop dat hij altijd goed eet en drinkt, en let vooral op dat buikje dat mag niet opgezwollen blijven.

Wens je veel knuffel plezier

Bovenaan Onderaan