Wat is er Nieuw?

Droogvoer Royal Canin Kitten 36

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
rk3000-kitten_verp.png
Kitten

Voor kitten van 4 tot 12 maanden
Voor kittens in de 2e groeifase
In deze periode wordt het definitieve gebit gevormd. Door de tanden al vanaf deze periode te beschermen, voorkomt men het vroegtijdig ontstaan van mond- en gebitsaandoeningen. De verteringscapaciteit van een kitten verandert: hij neemt bepaalde voedingsstoffen, zoals zetmeel, steeds beter op uit de voeding. Een kitten groeit tot 1 jaar in een steeds geleidelijker tempo. Zijn skelet wordt sterker en steeds meer spiermassa wordt ontwikkeld. De energiebehoefte neemt langzaam af, maar blijft nog wel hoog.

Laatst bewerkt:

raggy

Kompleet gek van katten
Kittens eten het graag. Je krijgt het bij ons ook soms als pakketje bij de dierenarts voor kittens.

Merlijn

Kompleet gek van katten
oh ja Kitty, daar heeft Merlijn hele goede herinneringen aan, aan zijn pakketje rc o_O
en ik nu maar proberen om hem uit te leggen dat graanvrij veel gezonder is voor het kleine baasje:confused:

raggy

Kompleet gek van katten
Ik heb nu dat graanvrij gekocht van Applaw en ze eten dat verschrikkelijk graag. Denk dat ik misschien dit een tijdje ga aanhouden. Misschien ook voor de toekomstige kittens. Graanvrij is veel beter. :)

MayaBlue

Kompleet gek van katten
Hier ook Applaws voor de moment Lemon is traag een beetje aan het bijkomen eindelijk geen platte stoelgang meer.... Want van andere graanvrije voeren had ze toch nog steeds last.

Merlijn

Kompleet gek van katten
och de lieve schat, verteert ze de Applaws nu beter dan de rest? wel raar hé dat graanvrij dus blijkbaar nog geen garantie geeft op de optimale vertering.

Merlijn

Kompleet gek van katten
ha, die heb ik ook al klaarstaan. voor volwassen katten, de kitten heb ik daarvan niet.
ik had ook ergens gelezen dat ze soms platte stoelgang krijgen als ze overschakelen naar vers? zou dat mss een rol kunnen gespeeld hebben bij Lemon?

MayaBlue

Kompleet gek van katten
Nee Lemon is allergisch aan granen, maar van sommige graanvrije voeding was haar stoelgang niet 100% met Applaws wel.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4