plassen

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

rosa

Kitten
Hallo

Ik ben hier nieuw en het baasje van rosa. Rosa is denk ik 16 week en een super lief maar ondeugend poesje..

Maar....we hebben 1ding waar we mee zitten. Rosa poept en plast op de bak maar 1 keer per dag plast de op de bank op de naden...
we hebben al keep off spray gekocht...spay van ecodor voor de geur maar niks helpt...het drinkt doir de bank heen..bah

Wie kan mij helpen...ik leg nu steeds een handoek neer zodat we kunnen zien of ze geplast heeft

Groetjes karin

Hey Karin, staat de bak kortbij waar Rosa altijd speelt?
Want als kitten denkt van oei moet pipi doen dan heeft die geen tijd meer om door hele huis te rennen op zoek naar een bak.
Dus best meerdere bakken zetten eentje waar ze veel speelt of vertoeft en eentje kortbij waar ze slaapt.
Sommige katten hebben ook graag twee bakken eentje om kaka op te doen en de andere om te plassen heb zelf zo een kat.
Je hebt ze nog maar recent en alles is nieuw, ik zou kakje erin laten liggen niet direkt eruit scheppen zodat ze zegt haja dat was daarin dat ik mijn ding moet doen.
Maar meestal is vaak opgelost van de bak in de speel en vertoef omgeving te zetten.

Nu trucje zodat ze je bank niet meer onderplast is als je niet in living zijt of weg zijt hang er gewoon paar douche gordijnen over, niet duur en de pipi trekt er niet door.
Ook niets laten slingeren van wasmanden, zakken, tassen....

Plas vlekken en geur kan je best verwijderen met azijn gewone witte keukenazijn goedkoop ontsmet goed ook en het ontgeurt want ze gaan meestal terug plassen door de geur die erin zit.

hoi, om de reuk weg te nemen, kan je biotex groen gebruiken. dit helpt al enorm. Uiteraard mag het niet te erg ingedrongen zijn.

helaas vrees ik dat jouw poes seniel word, ik heb dit ook gehad met ons felix... en dan kan zij, noch jij er iets aan veranderen

Haai allemaal ik heb ook een probleempje met me kitten van 10 weken zodra ik een katten bak met korrels in doet gaat ze het op lopen eten... dus ik heb zowiezo 2 katten bakken ook voor me kater daar zit nu gewoon korrels in. En 1 katten bak nu voor de kitten met kranten wat kan ik het beste doen?

Overgaan op natuurlijke korrels op hout basis.
Zeker geen klontvormige gebruiken zolang ze er durft van te eten dat kan gevaarlijk zijn.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4