Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Pixelhobby

J

Josje

Gast
Gast
Nou ik ben ook wel creatief. Ben bezig om van al mijn katten schilderijen te maken met pixels. Het is heel veel werk en kost veel tijd en geduld. Maar dan heb je ook wat. De eerste 2 zijn klaar en hangen in de kamer.
20141026_122047-jpg.3371, Pixelhobby, Dit is mijn hobby, Kattenforum SjEd, 4862, 20141026_122047-jpg.3371, 12:26, 26 okt 2014, 26 okt 2014, 702, 12:26
20141026_122058-jpg.3372, Pixelhobby, Dit is mijn hobby, Kattenforum SjEd, 4862, 20141026_122058-jpg.3372, 12:26, 26 okt 2014, 26 okt 2014, 702, 12:26

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Wow @Josje wat mooi, vertel er eens meer over hoe doe je dit?

J

Josje

Gast
Gast
Wow @Josje wat mooi, vertel er eens meer over hoe doe je dit?
Nou je hebt pixelmatjes zoals op foto en dan heb je platen en zet je met een pincet de pixel op zijn plaats. Je kan in een progamma van pixelhobby een foto inzetten en dan afdrukken en krijg je precies te zien waar de pixels moet komen. Die lijst leg je onder een plaat en dan kun je gaan werken eraan. Dit progamma geeft dan ook de kleuren aan die het beste uitkomen en zoveel mogelijk bij je eigen dier in de buurt komen. Maar je kan natuurlijk ook van kinderen of gewoon andere hele mooie foto`s wat maken.

20141026_125135-jpg.3373, Pixelhobby, Dit is mijn hobby, Kattenforum SjEd, 4865, 20141026_125135-jpg.3373, 12:59, 26 okt 2014, 26 okt 2014, 702, 12:26

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Nou je hebt pixelmatjes zoals op foto en dan heb je platen en zet je met een pincet de pixel op zijn plaats. Je kan in een progamma van pixelhobby een foto inzetten en dan afdrukken en krijg je precies te zien waar de pixels moet komen. Die lijst leg je onder een plaat en dan kun je gaan werken eraan. Dit progamma geeft dan ook de kleuren aan die het beste uitkomen en zoveel mogelijk bij je eigen dier in de buurt komen. Maar je kan natuurlijk ook van kinderen of gewoon andere hele mooie foto`s wat maken.
Leuk en je moet er veel geduld voor hebben, is dit ongeveer hetzelfde als wat je vroeger had ministack?

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Ja alleen dit is nog veel fijner en priegeler werk
En haal je eerst zo'n matje helemaal leeg en ga je dan pas beginnen of pluk je er telkens 1 af?

J

Josje

Gast
Gast
En haal je eerst zo'n matje helemaal leeg en ga je dan pas beginnen of pluk je er telkens 1 af?
Sorry kon niet eerder antwoorden, ff de hort op. Maar nee ik haal er steeds 1 af , er zitten 4 kleuren op een plaat, dus begin bij 1 en eindig dan bij no 4 en zo ga ik door, Voor degene die ik nu gemaakt heb, zijn 9 basisplaten nodig en 138 kleuren.

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Sorry kon niet eerder antwoorden, ff de hort op. Maar nee ik haal er steeds 1 af , er zitten 4 kleuren op een plaat, dus begin bij 1 en eindig dan bij no 4 en zo ga ik door, Voor degene die ik nu gemaakt heb, zijn 9 basisplaten nodig en 138 kleuren.
Zo dan ben je wel even onder de pannen zeg.
En waar haal je die pixels?

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Ja dat zijn de medallios. Maar zo zie je dus hoe het werkt
Nou wat mij betreft verdien je veel respect wat een werk zeg.
Het resultaat is wel heel heel mooi.

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Heel leuk dat je jou hobby met ons deelt :-)

mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Wat een leuk hobby maar het is te veel gepriegel voor mij.

Ik heb vroeger wel ministack gedaan , heeeeel vroeger zo'n 30 jaar geleden lol

Echt respect voor jou Josje dat je dit kunt en wat een meesterwerken heb je gemaakt van je poezen, echt schitterend.

J

Josje

Gast
Gast
Wat een leuk hobby maar het is te veel gepriegel voor mij.

Ik heb vroeger wel ministack gedaan , heeeeel vroeger zo'n 30 jaar geleden lol

Echt respect voor jou Josje dat je dit kunt en wat een meesterwerken heb je gemaakt van je poezen, echt schitterend.
Dank je wel Mariska. Je priegelwerk is het en heb ook wel een extra lamp erbij en de leesbril hihi anders wordt het voor mij ook moeilijk om alles te zien. helaas ook geen 30 meer.

daytir

daytir

Ik hou van katten

Prachtig gewoon Josje , maar wel iets waar heel veel geduld voor nodig is (y)

Bovenaan Onderaan