Pixelhobby

• Onderwerp-starter Onderwerp-starter Josje
  • Startdatum Startdatum

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
J

Josje

Gast
Gast
Nou ik ben ook wel creatief. Ben bezig om van al mijn katten schilderijen te maken met pixels. Het is heel veel werk en kost veel tijd en geduld. Maar dan heb je ook wat. De eerste 2 zijn klaar en hangen in de kamer.
20141026_122047.webp
20141026_122058.webp

Wow @Josje wat mooi, vertel er eens meer over hoe doe je dit?

Nou je hebt pixelmatjes zoals op foto en dan heb je platen en zet je met een pincet de pixel op zijn plaats. Je kan in een progamma van pixelhobby een foto inzetten en dan afdrukken en krijg je precies te zien waar de pixels moet komen. Die lijst leg je onder een plaat en dan kun je gaan werken eraan. Dit progamma geeft dan ook de kleuren aan die het beste uitkomen en zoveel mogelijk bij je eigen dier in de buurt komen. Maar je kan natuurlijk ook van kinderen of gewoon andere hele mooie foto`s wat maken.

20141026_125135.webp

Nou je hebt pixelmatjes zoals op foto en dan heb je platen en zet je met een pincet de pixel op zijn plaats. Je kan in een progamma van pixelhobby een foto inzetten en dan afdrukken en krijg je precies te zien waar de pixels moet komen. Die lijst leg je onder een plaat en dan kun je gaan werken eraan. Dit progamma geeft dan ook de kleuren aan die het beste uitkomen en zoveel mogelijk bij je eigen dier in de buurt komen. Maar je kan natuurlijk ook van kinderen of gewoon andere hele mooie foto`s wat maken.
Leuk en je moet er veel geduld voor hebben, is dit ongeveer hetzelfde als wat je vroeger had ministack?

En haal je eerst zo'n matje helemaal leeg en ga je dan pas beginnen of pluk je er telkens 1 af?
Sorry kon niet eerder antwoorden, ff de hort op. Maar nee ik haal er steeds 1 af , er zitten 4 kleuren op een plaat, dus begin bij 1 en eindig dan bij no 4 en zo ga ik door, Voor degene die ik nu gemaakt heb, zijn 9 basisplaten nodig en 138 kleuren.

Sorry kon niet eerder antwoorden, ff de hort op. Maar nee ik haal er steeds 1 af , er zitten 4 kleuren op een plaat, dus begin bij 1 en eindig dan bij no 4 en zo ga ik door, Voor degene die ik nu gemaakt heb, zijn 9 basisplaten nodig en 138 kleuren.
Zo dan ben je wel even onder de pannen zeg.
En waar haal je die pixels?

Wat een leuk hobby maar het is te veel gepriegel voor mij.

Ik heb vroeger wel ministack gedaan , heeeeel vroeger zo'n 30 jaar geleden lol

Echt respect voor jou Josje dat je dit kunt en wat een meesterwerken heb je gemaakt van je poezen, echt schitterend.

Wat een leuk hobby maar het is te veel gepriegel voor mij.

Ik heb vroeger wel ministack gedaan , heeeeel vroeger zo'n 30 jaar geleden lol

Echt respect voor jou Josje dat je dit kunt en wat een meesterwerken heb je gemaakt van je poezen, echt schitterend.
Dank je wel Mariska. Je priegelwerk is het en heb ook wel een extra lamp erbij en de leesbril hihi anders wordt het voor mij ook moeilijk om alles te zien. helaas ook geen 30 meer.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4