Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

pestgedrag bengaal

J

Jacquelin-e

Kat

Hallo
Ik heb 3 katten een savannah een bengaal en een htk kat, sinds onze andere bengaal is overleden doet onze bengaal Dano de hele tijd agressief gedrag naar onze savannah hij valt hem aan, jaagt hem op mag niet in de tuin komen, niet in de krabpaal enz enz wie weet hier advies op ze zijn allemaal geholpen met 6 maand

Laatst bewerkt:
Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Hoe lang is zijn vriendje overleden? Het kan zijn dat hij nog in rauw periode zit en dit af reageert op de andere kat.
Heeft hij afscheid kunnen nemen van zijn vriendje?

J

Jacquelin-e

Kat

Het is nu een jaar geleden, heeft geen afscheid kunnen nemen was nogal plotseling een trombo embolie

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Dus sinds een jaar dat hij zo aggresief reageert, dat is wel heel erg lang... mss toch nog iets anders aan de hand.
Heb je hem al eens laten nakijken bij de dierenarts?
Het kan zijn doordat hij geen afscheid heeft kunnen nemen dat in zijn gedacht is dat hij weg gedaan is geweest, want hoe moet hij begrijpen waar zijn maatje is ? Als er eentje hier overlijdt laat ik aan die het willen van mijn groep altijd afscheid nemen en dat helpt bij hen ook om het te verwerken. Wat je kan doen om de rust terug te doen keren is een halsbandje aandoen thuis niet buiten uit de tuin of zo van felisept. Heb er zelf heel goede ervaringen mee en het geeft rust aan iedereen geen loomheid daar moet je niet bang voor zijn... Momenteel zit er iets mis in zijn gedachten en door rust te geven via die halsband die geur afgeeft zou het kunnen beteren, proberen waard zou ik zeggen. Producten zoeken - Zoeken naar... Je hebt het in spray en in diffuser ook.

gouwepeer

gouwepeer

Kat

Is de situatie al iets verbeterd @Jacquelin-e ?

J

Jacquelin-e

Kat

Heb een loopwiel gekocht en probeer meer met hem alleen te spelen, maar hij jaagt de savannah kat nog wel op, maar this minder geworden,maar het is ook actie reactie, want als ie ook maar in de buurt van de savannah komt begint die al te blazen

gouwepeer

gouwepeer

Kat

Elke vooruitgang, hoe klein dan ook, is toch weer mooi.

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Je moet veel geduld hebben, ze kunnen goed eigenwijs zijn.

Bovenaan Onderaan