Onze kat tegen indringer

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Odrade

Kompleet gek van katten
Geen echt vreemde situatie.
Onze kat Largo heeft een rivaal in de tuin. Een rooie kater.
Het probleem is dat deze rooie Largo danig toetakeld. Eerst een knauw aan zijn rechterpoot. Omdat Largo vaak thuiskomt met bijtwonden en af en toe een infectie hebben we antibiotika altijd gereed.
Toen weer een knauw, altijd op dezelfde plaats en dit keer dierenarts en twee hechtingen.
Maar vanochtend was het weer foute boel, altijd op zijn rechter poot. Hij krijgt nog steeds antibiotika, gelukkig, en zijn hechtingen hebben het gehouden. Dit keer huisarrest tot hij weer geheeld is. Hij heeft koorts gehad maar het gaat nu zienbaar beter.
Ondertussen lopen we regelmatig het terrein af, met een hand vol denneappels om de rooie te bekogelen. We hebben hem nog niet gespot, maar het is duidelijk dat Largo hem niet aankan, dus moeten wij hem verjagen.

Iemand advies ? We hebben een groot terrein, met o.a. een composthoop vol muizen waar ik ze een paar dagen geleden samen zag, Largo blazend en grommend, de ander kalm en op zijn hoede.

O.

Als u de tuin niet kan afmaken zodat u kat er niet uit kan en vreemde katten er niet in dan is het moeilijk die kat te weren uit je tuin. Je kan een deel vd tuin ook katveilig maken waar u kat dan alleen in kan. Of een ren plaatsen maar ja dat beknot zijn vrijheid. Maar deze gevechten constant is ook geen goed en al zeker niet als hij elke keer antibiotica moet nemen. Mss een waterpistool klaar leggen en als je hem ziet een straal naar hem spuiten om te verjagen. Het is niet simpel want die kat denkt dat het ook zijn territorium is. Als hij altijd op zelfde plaats komt dan kan je zo afweer spuitbussen kopen die op infrarood werken en een luchtdruk spuiten als hij ervoor komt dat geeft een verschiet reactie maar ja dit kan je alleen zetten als de uwe niet buiten is

Dat allemaal gaat niet werken. Te groot terrein en het is winter.
We hebben buren met katten, die geen enkel probleem vormen. Sociale katten, laten we zeggen.

Ik woon in Frankrijk. Dit is wat er gaat gebeuren.
Via de mairie heb ik contact gehad met een mevrouw van de Sacpa. Deze groep zorgt voor verloren/gevonden beesten en komt volgende week een val brengen. Zodra de kat gevangen is word hij gekontroleerd op een chip. Als hij er een heeft krijg ik de naam van de eigenaar en kan ik met hem bespreken wat te doen, o.a. zijn kat steriliseren. Als er geen chip is gaat de kat, na sterilizatie, in de opvang.

Ik hou van beesten en van katten. Maar dit is een roofdier dat mijn kat probeert te doden. Gisteren met spoed weer naar de dierenarts moeten brengen. Na 5 dagen had ik hem naar buiten gelaten en twee uur later werd hij voor de deur aangevallen. Ik kon de rooie zijn staart grijpen en heb hem van mijn kat af gegooid. Daarna nam hij de benen/poten, met mijn kat erachteraan. Een paar minuten later vond ik mijn kat, met zijn voorpoot bloedend en aan rafels. De dierenarts heeft hem moeten anesthesieren, vijf hechtingen geplaatst en hem een nacht bij haar gehouden. Hij is nu terug en heeft natuurlijk weer huisarrest, tot die andere kater weg is.

Dat is nu al, in 10 dagen, meer dan 200 euro dierenartskosten.

O.

De Sacpa heeft ons vanochtend een val gebracht. Die gelijk geplaatst.
Om 16u de kat gevangen. Sacpa opgebeld, is hem komen halen.
Ik heb ook fotos gemaakt en die in de Facebookgroep van ons dorp gezet. Misschien herkent iemand hem.
Ik kan morgen opbellen om te weten of hij gechipt is en terugkomt of dat hij naar een asiel gaat.

Ik ben triest voor hem, maar ook erg opgelucht.

O.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3