Wat is er Nieuw?

novadox voor nusa

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Dean en Nusa

Ik ben zelf een kat
Vanochtend zijn we met Nusa naar de da geweest omdat we de indruk hadden dat Nusa te vaak nieste en wat vuiltjes rondom zijn neus had.
Na een check up gaf de da hem een vloeibaar middeltje dat Novadox heet.
Volgens de bijsluiter zouden er geen bijwerkingen moeten zijn.
Maar ik bemerk dat Nusa al de hele dag lusteloos op apegapen ligt en de hele tijd dicht bij het vrouwtje blijft.
En hij heeft pas 1 dosisje gehad.
Zijn er mensen hier bekend met het medicijn en herkennen de symptomen na gebruik?
Misschien ben ik te para of maak ik me te snel zorgen om het welzijn van Nusa.

Maar toch...je weet het niet....

Robby
 
Niet met novadox wel met novacam.
Ik zou met de dierenarts bellen over dit want die wwet er meer van.
Want dat een kat opeens lusteloos wordt na 1 dosis is niet goed.
 
Nusa reageert nu heel goed op de medicatie.
Geen lusteloosheid of andere vervelend uitziende neveneffecten.
Hij vind het alleen niet zo leuk wanneer het goedje wordt ingediend.
Hij moet nog enkele daagjes volhouden, dan is hij daar ook weer van af.

Robby
 
Ik ben blij om te lezen dat nu met Nusa een stuk beter gaat,
Jij ook nog even volhouden met de medicatie geven want het valt alleen niet mee voor Nusa maar ook voor jou zal het niet meevallen.
 
Even een kleine update;

Met onze Nusa gaat het een stuk beter.
Inmiddels al een tijdje vd medicatie af en hij is ook geholpen aan z'n mannelijkheid.
Maar nog steeds een vrolijke en super speels kitten en wanneer we gaan slapen komt hij rustig tussen ons in liggen.
Zijn besluiteloosheid om te beslissen bij wie die dan gaat liggen is zo komisch en tegelijkertijd aandoenlijk.
Duidelijk mag hij ons allebei heel graag.

Robby
 
Gelukkig dat het weer goed gaat met Nusa.
Leuk dat hij bij jullie mag slapen 's nachts.
 
Fijn dat het goed gaat.
Is het niet vervelend wen kat in bed, in de weg liggen en blijft hij de hele nacht liggen?
Die van ons slaap soms,in zijn mandje in de slaapkamer maar springt er rond 3 uur meestal uit en dan gaat hij miauwen en moet het vrouwtje er even uit, het baasje slaapt lekker door :happy-cat-emoji:
 
Fijn dat het goed gaat.
Is het niet vervelend wen kat in bed, in de weg liggen en blijft hij de hele nacht liggen?
Die van ons slaap soms,in zijn mandje in de slaapkamer maar springt er rond 3 uur meestal uit en dan gaat hij miauwen en moet het vrouwtje er even uit, het baasje slaapt lekker door :happy-cat-emoji:

Bij mij slaapt er altijd wel 1 ergens op bed, soms komt er een midden in de nacht knuffelen (gelukkig niet met warm/heet weer), metonweer liggen ze alle 3 op bed, bescherming bij mama zoeken. :tear-cat-emoji:
Ik mis ze wel als er niet een op bed ligt, de andere liggen dan op of in een krabpaal of krabton.
 
Bij mij slaapt er altijd wel 1 ergens op bed, soms komt er een midden in de nacht knuffelen (gelukkig niet met warm/heet weer), metonweer liggen ze alle 3 op bed, bescherming bij mama zoeken. :tear-cat-emoji:
Ik mis ze wel als er niet een op bed ligt, de andere liggen dan op of in een krabpaal of krabton.
@mariska31176 Kan jij lekker doorslapen of wordt je ook midden in de nacht gewekt?
 
Fijn dat het goed gaat.
Is het niet vervelend een kat in bed, in de weg liggen en blijft hij de hele nacht liggen?
Die van ons slaap soms,in zijn mandje in de slaapkamer maar springt er rond 3 uur meestal uit en dan gaat hij miauwen en moet het vrouwtje er even uit, het baasje slaapt lekker door :happy-cat-emoji:

We hebben Nusa op bed, maar we merken dat hij niet lang op 1 plek blijft liggen. Dan draait hij zich weer om en gaat dan languit op de kussen liggen die tussen ons in ligt.
Maar ik moet vooral Dean niet vergeten bij het verhaal te betrekken.
Ze liggen namelijk allebei bij ons te slapen.
Maar Dean ligt ook gewoon vaak beneden op de bank, vind die toch wat rustiger.
Maar 's weekends komt Dean er wel bij want dan zijn we allebei vrij.
In het begin loopt Nusa Dean dan altijd te klieren, maar op een gegeven moment word Nusa moe en gaat dan slapen.
Soms tegen mama aan, dan tegen papa aan of zelfs tegen Dean aan.
We hebben gelukkig een groot bed waar we met z'n allen op passen, anders werd het een moeilijk verhaal.

Groeten,

Robby
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan