Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

nierkanker

V

Venusschoen

Kitten

Gisteren de diagnose nierkanker gekregen bij mijn Maine Coon kater

Iemand dit ook meegemaakt?

We gaan geen chemo doen aangezien deze als zeer pijnlijk aangegeven wordt

We starten wel met cortisone voor de pijn te onderdrukken

Hoe hou ik zijn gewicht op peil?

Nantastic Coontastic

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten

Als eerste vreselijk dat deze diagnose is gesteld, ik snap goed dat je niet voor chemo hebt gekozen. Zelf zeg ik altijd wel levensreddende behandelingen maar geen levensverlengende. Dit omdat als een dier al zo een kl*te ziekte krijgt we er beter voor kunnen zorgen dat het laatste deel van het leven zo fijn en liefdevol mogelijk is. Hier kunnen bepaalde medicijnen zeker een goede aanvulling op zijn, denk daarbij ook aan pijnbestrijding als je merkt dat hij pijn gaat krijgen.

Qua eten zou ik sowieso dat houden wat hij altijd heeft gehad, dit omdat verandering van voer ook weer negatief kan werken op het lichaam. Ik weet niet wat hij normaal altijd eet? Als aanvulling zou je zeker ook L Lysine kunnen geven, dit is goed voor de weerstand. Gekookte koolvis vinden ze vaak ook erg lekker en de zakjes natvoer in saus van RC. Gekookte kip kun je ook nog voor hem maken. Ik zou meerdere keren per dag natvoer, vis of vlees voeren naast de brokken die dan onbeperkt beschikbaar zijn, extra verwennen mag nu zeker wel.

V

Venusschoen

Kitten

Ik geef hem nu ook extra krachtvoer van Hills A/d en RC Recovery, afwisselend

OP 1 week tijd is hij toch terug 200 gram bij
Heb ook saus gekocht van Sheba lust hij ook graag, verwen hem zo hard mogelijk

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

ik zou op de fb groep cbd voor dieren de vraag stellen want denk dat cbd zelf mss met wat thc van grote help kan zijn
Krachtvoer blijven geven zelf kittenvoer omdat dit rijker is...

V

Venusschoen

Kitten

weekje krachtvoer ging goed, nu wil hij ook dat niet eten....

blijf proberen

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Probeer eens gourmet dat eten ze over algemeen ook graag.. Je kan het zelf mixen en wat kattenmelk of water toevoegen.
Lauw maken kan ook helpen dan ruikt het feller...

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Zit de kanker op beide nieren of op 1?
Als het op 1 zit waarom verwijdert de dierenarts die niet?
Of is de andere mss ook niet sterk genoeg? Ze kunnen anders goed met 1 nier leven

V

Venusschoen

Kitten

beide nieren zijn licht vergroot dus operatie geen optie

die groep Cbd daar zie ik door het bos de bomen niet meer... zou dat echt kunnen helpen?

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Ben je zeker dat het nierkanker is want vergrote nieren kan ook duiden op nierfalen.. of pkd..
Als het kanker is zou hij thc ook moeten kunnen bijnemen.. Als je in nederland woont kan je daar wel aankomen..

V

Venusschoen

Kitten

Ik woon in Belgie

Er is biopt genomen van de nieren dus diagnose is correct

Bovenaan Onderaan