Wat is er Nieuw?

moeilijke poes die niet weet of ze buiten of binnen wil zijn.

• Onderwerp-starter sascha26
  • Startdatum

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
S

sascha26

Kitten

Beste eigenaren
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben op mijn buren hun lieve poes aan het passen doe ik elk jaar eigenlijk alleen dit keer vindt de poes het moeilijk om te kiezen of ze binnen of buiten wilt zijn.
( elk jaar is dat altijd wel een beetje maar nu erger)
Als ze buiten is gaat ze voor onze deur zitten wat wij niet zo fijn vinden want we hebben een hond. Maar hele dagen binnen lijkt mij voor een poes ook niet fijn. Ik kan niet elke keer voor haar de deur open gaan doen heb ook nog andere dingen te doen. Als zij zelf thuis zijn doen ze vaak de deur open zomers en s'winters doen ze hem open als ze naar buiten of naar binnen wilt dan laat ze het merken door voor het raam te gaan zitten. Nu willen de buren geen luikje en geen bandje. De poes vangt ook af en toe een muis of vogel dus leek mij het idee om voor volgend jaar een bandje om te doen en een luikje te kopen. Nu zegt mijn buurvrouw dat de poes te snel is voor het belletje en dus het belletje geen zin heeft. Hoe kan ik dit oplossen heeft iemand tips ik kan gewoon niet hele dagen bij de poes zitten.
voor hun is iemand in huis geen optie. Moet ik ze toch overhalen voor bandje met belletje en luikje of heeft iemand anders andere tips.

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Ten eerste zeker al geen halsband gaan aandoen dat is levensgevaarlijk voor ophanging.. en nog minder met bel aan.. Loop zelf eens rond met bel rond de hals. Je kan ook je buren niet gaan verplichten een luik in hun deur te zetten. Mss huren ze dat huis dan mag het al niet. In de zomer laat ik ook altijd deur open al hebben ze hier wel een leuk. Maar mijn kunnen niet uit de tuin. Als je op iemands kat past kies jij of de kat in of uit kan.. Laat je ze buiten en komt ze aan je deur zitten dan laat je ze zitten ze zal wel weg gaan. En je kan je hond afleiden mss er niet voor te zitten of je plakt onderkant van raam af zodat niemand mekaar ziet. Ik pas ook op de katten van mjin zus, die huis verder woont.. Bij warm weer zet ik deur naar tuin op een spleet zodat ze in en uit kunnen en ga ik meerdere keren per dag controleren of alles ok is. Tegen de avond moeten ze binnen en gaat deur toe.. Maar je buren halsband en luik op dringen kan je niet

S

sascha26

Kitten

Ten eerste zeker al geen halsband gaan aandoen dat is levensgevaarlijk voor ophanging.. en nog minder met bel aan.. Loop zelf eens rond met bel rond de hals. Je kan ook je buren niet gaan verplichten een luik in hun deur te zetten. Mss huren ze dat huis dan mag het al niet. In de zomer laat ik ook altijd deur open al hebben ze hier wel een leuk. Maar mijn kunnen niet uit de tuin. Als je op iemands kat past kies jij of de kat in of uit kan.. Laat je ze buiten en komt ze aan je deur zitten dan laat je ze zitten ze zal wel weg gaan. En je kan je hond afleiden mss er niet voor te zitten of je plakt onderkant van raam af zodat niemand mekaar ziet. Ik pas ook op de katten van mjin zus, die huis verder woont.. Bij warm weer zet ik deur naar tuin op een spleet zodat ze in en uit kunnen en ga ik meerdere keren per dag controleren of alles ok is. Tegen de avond moeten ze binnen en gaat deur toe.. Maar je buren halsband en luik op dringen kan je niet
volgens mij staat er nergens dat ik de buren een luik en bandje wil verplichten of opdringen. Ik wil het beste voor de poes en voor de deur zitten te miauwen vindt ik zielig kijk dat jij dan zelf zou denken laat d'r maar zitten dat is goed maar dat doe ik niet. De deur op een kier dat kan maar ze vangt vaak muizen en vogels dus elke dag een vogel of muis in het huis heb ik ook niet zoveel zin in. Dus ga nog even veder bedenken

O

Odrade

Kompleet gek van katten

Je kunt inderdaad je buren niet een luikje opdringen
MAAR
Er bestaan luikjes die opengaan met de -dinges- elektronische puce. Dus geen bandje om.
Is heel handig.
En niet vergeten : een gesloten deur is gewoon ONDRAAGLIJK voor een kat :tear-cat-emoji:

O.

Bovenaan Onderaan