Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

mijn kitten heeft opeens waterige ontlasting

S

swiftkd

Kitten

Ze is al meerdere keren ontwormd zelfs vorige week naar de dierenarts voor haar eerste prikje. Nu heeft ze waterige diarree zelf buiten de kattenbak leggen er allemaal druppels poep. Hou haar goed in de gaten en regel dat ze veel drinkt heeft iemand hier ervaring mee of moet ik meteen naar de dierenarts gaan want toen ik bij de dierenarts was een week geleden zijden ze dat ze helemaal gezond is. Me zus zegt ze heeft waarschijnlijk iets gegeten wat ze niet moest eten en dat het over 1-2 dagen gewoon weg is.

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Ze is al meerdere keren ontwormd zelfs vorige week naar de dierenarts voor haar eerste prikje. Nu heeft ze waterige diarree zelf buiten de kattenbak leggen er allemaal druppels poep. Hou haar goed in de gaten en regel dat ze veel drinkt heeft iemand hier ervaring mee of moet ik meteen naar de dierenarts gaan want toen ik bij de dierenarts was een week geleden zijden ze dat ze helemaal gezond is. Me zus zegt ze heeft waarschijnlijk iets gegeten wat ze niet moest eten en dat het over 1-2 dagen gewoon weg is.
Je kan het een paar dagen aankijken maar zou dan toch enterol geven. Dat is een probiotica kan je kopen bij de apotheek. Let erop dat ze goed eet geef eventueel gekookt kippenwit. Als het langer duurt ga je best naar de dierenarts. Ruikt de diarree enorm zuur dan kan je best staal meepakken en laten testen op giardia.

mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

als je kat veel diarree heeft verliest die daarbij een hoop vocht, dit wordt weer aangevuld door wat meer te drinken dan normaal

bij een kitten niet te lang wachten anders kunnen ze uitdrogen, ondanks dat het kitten wat meer drinkt dan normaal kan het kitten toch meer vocht verliezen dan er binnen gekregen wordt

je kan gekookte rijst met gekookte kipfilet geven, dit is licht verteerbaar en helpt om de diarree te stoppen

Mocht het echt niet over zijn , dan toch nog voor het weekend naar de dierenarts gaan.

Je kan zelf controleren of je kitten uitgedroogd is of niet, til de vacht op de rug omhoog (zachtjes) blijft het staan of gaat langzaam terug naar beneden dan is het kitten uitgedroogd en dan direct naar dierenarts, gaat de hid direct terug dan is het kitten nog niet uitgedroogd.

Je kan beter op tijd bij de dierenarts zijn voor dat je kitten uitgedroogd is.

Lydia

Lydia

Kat

Mijn dierenarts raadde juist niet aan om ineens over te gaan op kip en rijst, okay je dan ook weer een verandering van voer er bij doet, wat ook voor diarree kan zorgen.

Is de diarree inmiddels over?

mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

niet compleet over gaan, erbij geven, kleine beetjes
want gekookte kip met gekookte rijst stopt op
ik heb t zelf meegemaakt en bij mij Bones hielp het heel goed toen die een kitten was, niks anders hielp bij hem

Bovenaan Onderaan