1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Beste Bezoeker wist jij dat het forum ook beschikbaar is in een donkere variant!

Klik links onderaan op Lichte kat en selecteer de Zwarte kat.

3. Beste Bezoeker wist jij dat je berichten eenvoudig kan delen op social media zoals: Facebook, Google+, Twitter en Whatsapp. Lees hier meer over het delen op social media

Mijn katten beginnen te vechten

Discussie in 'SjEd weet raad' gestart door Sabine.dvc, 11 apr 2017.

1. Sabine.dvc

Sabine.dvc Kitten

hallo,
    We hebben 4 kattinnen , allemaal gesteriliseerd , allemaal binnenpoezen maar ze mogen in heel het huis komen.
    De laatste kat Mieke is erbij gekomen in juli 2016, het is een volwassen kat van ongeveer 7a 10 jaar vermoeden we (asielkatje ).
    Ze kon het van in het begin niet goed vinden met Sushi, maar Sushi blies af en toe en Mieke negeerde het.
    Sinds enkele weken valt Mieke Sushi soms aan wat gepaard gaat met achtervolgen, hevig gekrijs van beide katten en Sushi die zich verstopt.
    Sinds een dag of 3 gebeurt dit nu elke nacht een keer of 4, en 1 van de andere katten begint nu ook mee op Sushi te jagen. Ik weet niet wat te doen, niemand slaapt nog in huis, en Sushi verstopt zich nu de hele dag, ze komt enkel nog eten en naar de kattenbak. Op enkele dagen loopt dit volledig uit de hand.
    Iemand tips? Ik wil ze allemaal een thuis geven maar het moet wel leefbaar zijn, in de eerste plaats voor de katten zelf.
    Geen van de 4 katten is ooit agressief naar mensen.

2. Catherine

Catherine Moderator Medewerker Moderator

Ik raad je aan om de pest kop die ermee gestart is de felisept halsband aan te doen.
    Ik heb zelf pest kat in huis weet goed hoe het is, en die draagt nu sinds een maand deze halsband hij is veel liever geworden zijn gedrag is ook veranderd hij is kalmer jaagt een pak minder de zwakkere na.
    Je hebt dit ook in spray en in diffuser voor stopcontact.

Je hebt ook pet remedy voor stress toestanden dit bestaat ook in spray of diffuser.

Felisept kan je bij zooplus bestellen.
    www.zooplus.nl: Producten zoeken - Meer dan 8.000 producten

Pet remedy bij medpets.
    www.medpets.be: Pet Remedy Spray | Dieren | Bestellen
    www.medpets.be: Pet Remedy | Dieren | Bestellen

Je kan ook pillen geven tegen stress dit geef je dan best aan die aangevallen word zodat die innerlijk ook wat gaat kalmeren. Het is op basis van natuurlijk produkt dus ze worden er ook niet loom van.
    www.medpets.be: Telizen bestellen | Rustgevend supplement bij angst en stress

Ik zou zeggen probeer met de spray of de halsband.

Laat u ons weten hoe het gaat ermee de volgende weken..?

3. Nantastic Coontastic

Nantastic Coontastic Foto moderator Medewerker Foto moderator

Wat enorm rot dat er wat onrust binnen je groep is, zeker met poezen kan dat soms best lastig zijn om dat weer gekalmeerd te krijgen. Catherine heeft al erg goede tips gegeven waar je zeker al mee aan de slag kan, zelf heb ik hier geen ervaring mee. Mijn ervaring is wel dat als (vooral bij poezen) er twee poezen zijn die niet goed met elkaar overweg kunnen dit wel een gewoonte gedrag kan gaan worden, maar er gaat meestal wel een verhaal achter schuil. Het gaat hier ook om een oudere poes met een verleden waar je ook niet alles van weet en dat maakt het soms ook lastiger om te achterhalen wat de oorzaak van het gedrag is. Natuurlijk moet je altijd eerst proberen om de rust terug te krijgen, ze hoeven niet de beste maatjes te worden maar samen op een normale manier in huis leven is natuurlijk wel zo prettig. Verder is het begeleiden op een goede en rustige manier ook erg belangrijk, ik weet niet hoe je nu momenteel reageert als de katten met elkaar in de clinch liggen? Zelf heb ik hier in de groep ook wel eens een pestkop (meestal een puber periode dus dat is anders dan bij jou) maar ik kan ze dus ook makkelijker aanleren dat dit niet de bedoeling is waardoor escalaties gelukkig uitblijven en het ongewenste gedrag nam hier dan gelukkig ook al snel weer af. Maar je hebt dit jammer genoeg niet altijd in de hand, ik heb ook vaak in mijn omgeving gezien dat na veel proberen een poes soms toch herplaatst moest worden naar een rustigere omgeving en dat je dan toch een positief effect zag bij de poes zelf en bij de rest van de groep. Maar dit is een stap die ik nu in jouw geval zeker nog niet zou nemen omdat er denk ik nog positieve manieren zijn die je eerst kan proberen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden over het verloop?

Deel Deze Pagina