Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

miauwende kitten in de nacht

M

Makrivi

Kat

Beste allemaal.

Sinds een aantal weken heb ik twee hele lieve kittens in huis. Ze zijn zeer sociaal, erg lief en ben ook heel blij met ze. Echter heb ik een probleem. Het vrouwtje is zo aanhankelijk naar mij toe dat zodra ik mijn slaapkamer deur dicht doe zij begint met miauwen... Ik Slaap erg licht, dus het is geen optie om mijn deur open te laten. Maar het begint mij nu op te breken. Negeren werkt niet, genoeg eten en drinken niet, extra aandacht, lichtje beneden en radio aan ook niet. Wie o wie heeft er een tip? Want mijn nachten zijn nu te kort om overdag nog een gezellig mens te zijn.

Gr

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Ofwel laat je ze toe bij je te slapen en dan slaap je ook geen hele nachten, ofwel hou je vol en ga je niet kijken en laat ze miauwen... Zorg dat er droogvoer hele nacht staat en drinken en voor de rest niks extra geven... Het is gewoon aandacht vragen meer niet

M

Makrivi

Kat

Bedankt voor de reactie. Ik laat ze niet binnen omdat ik dan inderdaad niet slaap. Ik negeer het al volkomen, maar werkt niet. Er staat eten en water genoeg. Geen extra aandacht als ze miauwen, had al gelezen dat dit averechts werkt. Maar ik ben al vanaf eind juli bezig.... Mijn lontje wordt steeds korter en mijn ogen steeds zwaarder overdag. Vandaar dat ik vroeg om tips.

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Heel herkenbaar, wij hebben in de begin periode ook gebroken nachten gehad, oplossing was deur dicht en zorg dat er zoals @Catherine zegt eten en drinken staat.
Nu worden we rond 6 uur pas wakker of soms later. Gaat goed nu.
Sterkte.

O

Odrade

Kompleet gek van katten

Juist. Volhouden. Doppen in de oren en negeren.

Hoe oud zijn ze ? Sluit ze anders op in een andere kamer (keuken ?), zo is er meer afstand en hoor je ze minder. Hebben ze speeltjes ? Maak ze zo moe mogelijk voordat je naar bed gaat.

Sterkte !
O.

Lut56

Lut56

Actieve kat

Wij hadden tot een jaar geleden 4 poezen. Ze hebben dat hier òòk geprobeerd, maar weliepen niet in die val; één keer toelaten en je bent gezien, dus...... van je hart een steen maken en naar je bed gaan. We kunnen ze nièt horen tot in onze slaapkamer, omdat de nachthal en de dressing tussen onze kamer en de keuken zit. ik slaap bovendien ook nog wassen oordopjes. Dit laatste is eigenlijk wel nièt om de katjes niet te horen, maar om die houtzager naast mij.......:angel-halo-emoji::tears-emoji::angel-halo-emoji:

M

Makrivi

Kat

Bedankt allemaal! Uiteindelijk goed gekomen. Oordoppen en alles geprobeerd. Maar heb een deur moeten plaatsen beneden zodat ik het niet meer zou horen. Nu miauwt en krabt ze nog steeds. Maar hoor ik het niet. Verder zijn ze nog steeds hartstikke lief. :tear-cat-emoji::cat-heart-eyes-emoji:

Lut56

Lut56

Actieve kat

Blij dat te horen! Hier was dit ook DE oplossing:wink-emoji:

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Hier ook deur dicht en slapen maar :cat-heart-eyes-emoji::smirk-cat-emoji:

Bovenaan Onderaan