Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Mama poes Balou en kittens

Merel

Merel

Kat

image-jpeg.6275, Mama poes Balou en kittens, Kattengedrag, lichaamstaal, slaapplekjes, Kattenforum SjEd, 9383, image-jpeg.6275, 09:33, 6 mrt 2016, 6 mrt 2016, 1355, 09:33
image-jpeg.6274, Mama poes Balou en kittens, Kattengedrag, lichaamstaal, slaapplekjes, Kattenforum SjEd, 9383, image-jpeg.6274, 09:33, 6 mrt 2016, 6 mrt 2016, 1355, 09:33
image-jpeg.6273, Mama poes Balou en kittens, Kattengedrag, lichaamstaal, slaapplekjes, Kattenforum SjEd, 9383, image-jpeg.6273, 09:33, 6 mrt 2016, 6 mrt 2016, 1355, 09:33
Hallo,

Mijn naam is Merel en ben de trotse bediende van Balou, Storm en sinds 3 weken 3 schattige kittens. Dit is mijn 1e nestje dus alles is nieuw voor mij nu heb ik een vraagje waar ik graag jullie advies en/of antwoord op zou willen hebben. Om de paar dagen sleept Balou (de mama) de kittens uit het nestje en legt ze op de vloer. Ben al veranderd van plek en dat is ff goed gegaan nu is ze terug begonnen ff ter info een van de kittens had een ontstoken oogje en dat moet ik wel behandelen kan dit de reden zijn??
Hopelijk kan iemand mij helpen

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Waar staat de mand waar de kittens in liggen?
Mamapoes ligt graag op kalme plaats niet in de living waar bv veel heen en weer geloop is en Storm rond loopt.
Liggen ze in een doos die mss koud aanvoelt?
Poezen verslepen regelmatig de kittens om ze elders te zetten legt ze ze gewoon op de koude vloer of wil ze ze op een ander plekje leggen?
Het ontstoken oogje kan geen aanleiding zijn tot slepen met haar kittens, moest er iets echt mis zijn met het kitten bv dan laat ze het links liggen in de mand. Eten de kittens goed?

Merel

Merel

Kat

Waar staat de mand waar de kittens in liggen?
Mamapoes ligt graag op kalme plaats niet in de living waar bv veel heen en weer geloop is en Storm rond loopt.
Liggen ze in een doos die mss koud aanvoelt?
Poezen verslepen regelmatig de kittens om ze elders te zetten legt ze ze gewoon op de koude vloer of wil ze ze op een ander plekje leggen?
Het ontstoken oogje kan geen aanleiding zijn tot slepen met haar kittens, moest er iets echt mis zijn met het kitten bv dan laat ze het links liggen in de mand. Eten de kittens goed?
Ze is verhuisd van krabton naar kledingkast ze wilde in de lade dus die netjes eruit gehaald en warm nestje van gemaakt fleecedeken handdoek en 2 molton kussenslopen de kast staat in slaapkamer dochter. Ik ben alleen met mij dochter en die zit hele dag op school dus rust heeft ze toch genoeg denk ik ze last hem niet apart liggen ze doet het bij alle drie zo om de beurt en dan legt ze ze op de koude tegels ja ze eten kei goed en zitten zelfs boven schema gewicht dus ik begrijp niet wat ik verkeerd doe

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

U doet niets verkeerd, sommige mama's sleuren graag.
In de la haar nestje maken is heel goed idee en op rustige plek.
Als ze blijft verhuizen kan je niet anders dan ze opsluiten in een kamer met bv dekentjes op de vloer zodat ze ze niet op de koude vloer dropt.

Gaat ze erbij liggen als ze ze op de vloer legt?

Merel

Merel

Kat

U doet niets verkeerd, sommige mama's sleuren graag.
In de la haar nestje maken is heel goed idee en op rustige plek.
Als ze blijft verhuizen kan je niet anders dan ze opsluiten in een kamer met bv dekentjes op de vloer zodat ze ze niet op de koude vloer dropt.

Gaat ze erbij liggen als ze ze op de vloer legt?
Ja ze gaat er idd bij liggen het is dus ook niet echt verhuizen maar meer eruit halen en neerleggen soms springt ze met ze op het bed van mijn dochter en dan lijkt het of ze ze onder dekbed wilt verstoppen

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Goed in oog blijven houden zodat er geen ongelukken gebeuren.
Mss zorgen voor een knusse mand voor hen samen

Merel

Merel

Kat

Goed in oog blijven houden zodat er geen ongelukken gebeuren.
Mss zorgen voor een knusse mand voor hen samen
Weet jij misschien wanneer ik het gezinnetje naar de living kan verhuizen dan heb ik er ook beter oog op en vanaf welke leeftijd verliest mamapoes haar "interesse" en bedankt voor de top zal er dan een mandje bij doen

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Ik zou ze pas verhuizen als ze echt aktief worden en steviger zijn. Ik zou ze toch maandje boven laten hoor apart.
Vanaf de 6de week is de 1 ste vaccinatie er al en dan op 9 weken en 12 weken de laatste.
Je zal rap merken als mama ze beu word maar best blijven ze tot 12 weken bij mama.
Vergeet ze niet te ontwormen op regelmatige tijdstippen.
En weeg ze elke dag rond zelfd tijdstip ze moeten zo ongeveer 100 gr per week aankomen.

Als een kitten geboren is: wat gebeurt er daarna?

Hier kan je mss al eens lezen;

Merel

Merel

Kat

Ik zou ze pas verhuizen als ze echt aktief worden en steviger zijn. Ik zou ze toch maandje boven laten hoor apart.
Vanaf de 6de week is de 1 ste vaccinatie er al en dan op 9 weken en 12 weken de laatste.
Je zal rap merken als mama ze beu word maar best blijven ze tot 12 weken bij mama.
Vergeet ze niet te ontwormen op regelmatige tijdstippen.
En weeg ze elke dag rond zelfd tijdstip ze moeten zo ongeveer 100 gr per week aankomen.

Als een kitten geboren is: wat gebeurt er daarna?

Hier kan je mss al eens lezen;
Woe kan mij ff helpen!!!!!

De kittens zijn inmiddels 4 welen oud en ik probeer ze op vast voedsel te zetten heb al van alles geprobeerd maar ze willen er niet van eten wie kan mij advies geven???? Groetjes

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Teken dat ze er niet klaar voor zijn. Meestal begint het afspenen pas rond de vijfde week.
Je geeft best vers vlees gemixt of je koop royal canin kitten mousse. Je vind dat in de dierenwinkels of bij aveve.

In begin wat op je vinger zetten en zo proberen te geven beetje op hun neusje of mondje zetten zodat ze het aflikken.
Je kan ook wat kittenmelk eronder mengen zodat het echt mals is.

Er bestaan van royal canin ook baby korreltjes die kan je zelf wat nat maken zodat ze mals worden.

Niet forceren alles heeft zijne tijd.

Merel

Merel

Kat

Teken dat ze er niet klaar voor zijn. Meestal begint het afspenen pas rond de vijfde week.
Je geeft best vers vlees gemixt of je koop royal canin kitten mousse. Je vind dat in de dierenwinkels of bij aveve.

In begin wat op je vinger zetten en zo proberen te geven beetje op hun neusje of mondje zetten zodat ze het aflikken.
Je kan ook wat kittenmelk eronder mengen zodat het echt mals is.

Er bestaan van royal canin ook baby korreltjes die kan je zelf wat nat maken zodat ze mals worden.

Niet forceren alles heeft zijne tijd.
Heel erg bedankt!!!!

Bibi54

Bibi54

Kat

Och wat een schatjes.
Het lijkt me dat moederpoes gewoon haar werk als moeder doet. Op een nieuwe plek leggen om ze te beschermen. Deden boerderijpoezen vroeger ook (die in de schuren woonden waar ik opgroeide) Eens in de zoveel tijd weer elders verstoppen voor hun veiligheid.
Zolang je weet waar ze liggen en het is tochtvrij en warm genoeg zou ik haar lekker laten gaan.

Zo gezellig straks als ze met een week of 5 a 6 door je kamer gaan rauzen.

Merel

Merel

Kat

Och wat een schatjes.
Het lijkt me dat moederpoes gewoon haar werk als moeder doet. Op een nieuwe plek leggen om ze te beschermen. Deden boerderijpoezen vroeger ook (die in de schuren woonden waar ik opgroeide) Eens in de zoveel tijd weer elders verstoppen voor hun veiligheid.
Zolang je weet waar ze liggen en het is tochtvrij en warm genoeg zou ik haar lekker laten gaan.

Zo gezellig straks als ze met een week of 5 a 6 door je kamer gaan rauzen.
Hey ja tis idd heel leuk ze is een kei goede mama de schatjes liggen inmiddels in de living en gaan goed zijn nu 4 weken en ik ben druk bezig ze vast voedsel te laten eten, maar mama melk is schijnbaar toch lekkerder

Bibi54

Bibi54

Kat

Dat eten komt wel. Ik deed een bord met zacht voer met een beetje warm water en dan goed fijn prakken. Met z'n allen met de voorpoten in het bord en onwijs smeren.
Toen de kittentjes het huis uit waren moest er boven in de kattenkamer nieuwe vloerbedekking ;-)

Merel

Merel

Kat

Dat eten komt wel. Ik deed een bord met zacht voer met een beetje warm water en dan goed fijn prakken. Met z'n allen met de voorpoten in het bord en onwijs smeren.
Toen de kittentjes het huis uit waren moest er boven in de kattenkamer nieuwe vloerbedekking ;-)
Hahaha ja dat ken ik het eten zit overal behalve in hun maagje ik meng kittenvoer met de kitten melk maar nee hoor roepen gewoon om mama zoooo schattig !!!!!!!

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Welk voer geef je nu?

Als ze niet willen moet je ook niet aandringen dan wacht je beter week langer. Ze hebben mama's melk nog hard nodig.
Heb je al adoptanten of ga je zelf houden?

Merel

Merel

Kat

Welk voer geef je nu?

Als ze niet willen moet je ook niet aandringen dan wacht je beter week langer. Ze hebben mama's melk nog hard nodig.
Heb je al adoptanten of ga je zelf houden?
Hey ik probeer kitten mousse gemengd met kittenmilk en heb ook al kittenbrokjes geweekt in kittenmilk maar ga nu idd ff een weekje wachten ze drinken nog goed bij de mama en nee heb nog geen adoptanten ik wil er 1 zelf houden dat is het zwartje haar eerstgeboren. Mocht je iemand weten laten ze dan een berichtje sturen wil ze wel pas weg laten gaan bij 10 à 11 weken!!

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Stuur me maar in pb alle gegevens door, zoals leeftijd wanneer ze vertrekken, poes of kater, regio, richtprijs, worden ze gevaccineerd, ontwormd, steriel gemaakt of gechipt???
Denk eraan indien u in belgie woont bent u verplicht ze te laten chippen met registratie en laten steriliseren of castreren voor ze vertrekken naar nieuwe thuis.
Ik beheer meerdere groepen op fb en daar zijn weer heel wat leden op zoek naar een kitten.

Merel

Merel

Kat

Stuur me maar in pb alle gegevens door, zoals leeftijd wanneer ze vertrekken, poes of kater, regio, richtprijs, worden ze gevaccineerd, ontwormd, steriel gemaakt of gechipt???
Denk eraan indien u in belgie woont bent u verplicht ze te laten chippen met registratie en laten steriliseren of castreren voor ze vertrekken naar nieuwe thuis.
Ik beheer meerdere groepen op fb en daar zijn weer heel wat leden op zoek naar een kitten.
Goed te weten ik woon idd in België maar toen ik papa en mama kreeg was er niets gedaan!!!!! En als ik ze moet laten castreren/steriliseren dan zouden ze sowieso 7 mnd bij mij moeten blijven en dan kan ik ze niet meer weg doen

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Er kan al gecastreerd of gesteriliseerd worden vanaf de kittens 1 kg wegen. Dat is bij wet in belgie verplicht.

Bovenaan Onderaan