Mag niet door de voordeur!

Discussie in 'Ragdoll' gestart door Mellanie, 9 jul 2017.

1. Mellanie

Mellanie Kitten

Help, onze Ragdoll mag in het nieuwe huis niet naar buiten. Hoe voorkomen jullie dat jullie Ragdoll niet naar buiten kan rennen??
    IMG_5804.JPG

Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2017
  2. Edwin

Edwin Beheerder Medewerker
    Beheerder

Hoi Mellanie,

Het blijft altijd moeilijk en opletten.
    Wij hebben hetzelfde probleem.
    De achterdeur hebben we voorzien van een plisse hordeur, de voordeur dat is wat anders dit blijft echt opletten zowel bij het weggaan als het thuiskomen. Geen echte oplossing dus voor de voordeur.

Als compensatie gaan we regelmatig met onze kat wandelen.

Laatst bewerkt: 9 jul 2017
  3. Catherine

Catherine Moderator Medewerker Moderator

Ik let erop dat ze niet mee buiten gaan ze komen soms in de hal ook terwijl iemand aan de voordeur is, meestal ga ik buiten staan en trek de deur meer toe zodat ze niet buiten kunnen. Het is gewoon opletten, kom ook met mijn boodschappen langs daar binnen en ze loeren ook wel om buiten te kijken maar jaag ze naar achteren... Is kwestie van opletten en voordeur niet groot open te zetten.

Edwin vindt dit leuk.
  4. mariska31176

mariska31176 Beheerder Medewerker
    Beheerder

Ik zorg er altijd voor dat als ik naar buiten ga dat ik weet waar ze zitten en de deur voor die kamer(s) dicht zijn zodat ze er even niet uit kunnen.

Als ik voor langere tijd weg ga dan zorg ik ervoor dat ze allemaal in de woonkamer zijn, met voldoende eten, drinken, speelgoed, slaapplekken, krabpalen en kattenbak.
    Dit staat er altijd ook als ik thuis ben, de brokjes vul ik overdag 1 á 2 keer bij dat ze voldoende hebben voor een aantal uren tot een halve dag (12 uur) - zo houden ze toch redelijk verse brokjes.

Edwin vindt dit leuk.
  5. Edwin

Edwin Beheerder Medewerker
    Beheerder

Hoe is het gegaan?

Deel Deze Pagina