kitten 6 weken

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hallo ik heb een moederloze kitten van 6 weken. Ik ben begonnen haar te verzorgen toen ze 2 weken was. Alles is goed gegaan. Ze komt goed aan en drinkt goed en gebruikt de kattenbak.

Alleen krijg ik haar niet op vastvoer. Heb verschillende merken geprobeerd. Brokjes natvoet pate mousse. Maar ze eet heen natvoer. Ik kan natuurlijk niet blijven flessen.

Ook van een schoteltje melk drinken doet ze niet. Ze neemt alleen het flesje.

Hoe krijg deze kitten aan het vaste voer? Graag tips

sommige kittens eten nu eenmaal niet aan zes weken... sommige hebben meer tijd nodig.
Probeer de flesmelk lauw te mengen met was mousse, en steek kleine beetjes in het mondje, blijven oefenen elke dag.. dat komt wel goed..
Het probleem is dat ze geen mama poes heeft die het voor doet dus moet je er wat meer werk en tijd in steken.
Heb je niet toevallig nog een andere kat of hond in huis waar het katje het kan van afzien?
Maar in elk geval blijven proberen, je kan de mousse ook zo aanlengen met melk dat je het via spuitje kan geven mss went het kitten dan meer aan de textuur en smaak...

sommige kittens eten nu eenmaal niet aan zes weken... sommige hebben meer tijd nodig.
Probeer de flesmelk lauw te mengen met was mousse, en steek kleine beetjes in het mondje, blijven oefenen elke dag.. dat komt wel goed..
Het probleem is dat ze geen mama poes heeft die het voor doet dus moet je er wat meer werk en tijd in steken.
Heb je niet toevallig nog een andere kat of hond in huis waar het katje het kan van afzien?
Maar in elk geval blijven proberen, je kan de mousse ook zo aanlengen met melk dat je het via spuitje kan geven mss went het kitten dan meer aan de textuur en smaak...

Bedankt voor je reactie.

Toevallig vanavond deed ze 2-3 brokjes eten uit haarzelf.

Ik heb nog 2 andere katten van 2 jaar oud.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4