Wat is er Nieuw?

Kauwbehoefte bij wisselen tandjes

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Zonan

Actieve kat

Winston is nu vijf maanden en heeft bij tijd en wijle flink behoefte om te kauwen, vermoedelijk veroorzaakt door het wisselen van tandjes. Ik had al kauwspeelgoed bij Medpets voor haar aangeschaft en daar is ze maar even mee zoet, ook als je met haar speelt. Toch kan zij sommige dagen kauwen aan harde objecten, aan mijn ring, maar een metalen stoelpoot vind ik dan bv niet zo’n prettig idee (tandje kan afbreken?)

Nu krijgt Winston af en toe een gedroogde kippennek. Zij kan daar wel drie kwartier mee bezig zijn en peuzelt het vlees lekker op. Nadeel van kippennek is dat er schildklierhormen in ziiten. Wij voeden haar hormoonvrij, dus ik vind het wel lastig: ze vind de kippenek heerlijk en het bevredigd de kauwbehoefte. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heb je tips hoe we aan kauwbehoefte tegemoet kunnen komen? Zijn er vormen van BARF die okay zijn voor een kitten?

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Heeft nooit problemen gegeven hier bij geen één kat.. Heb nooit extra kauw dingen gegeven voor ze. Voor de hondjes wel maar nooit bij een kat dus geen ervaring mee

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten

Zelf heb ik nooit extra dingen gegeven tijdens wisselen tanden. Wel krijgen ze hier geregeld rauwe kuikens 1 kuiken bevat alle goede voedingsstoffen en is ook nog eens goed voor de tandjes. Dus dat zou nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Zonan

Actieve kat

Mss zelf je eigen vlees drogen in zo toestel, dat u kat daar kan dan op kauwen..
Wij eten zelf geen vlees, maar ik wil wel (biologisch) vlees voor Winston kopen. Ze eet ook af en toe een beetje verse vis. Welk toestel bedoelt u om vlees in te drogen?

Vergelijkbare onderwerpen

A
Reacties
0
Weergaven
719
Anneke Houbraken
A
Bovenaan Onderaan