Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Kattenbak

De kattenbak is het toilet voor de kat.
Een kat die veel buitenkomt, zal de bak negeren en buiten zijn behoefte doen,
maar katten die veel binnenzitten, gebruiken de kattenbak als toilet.
De bak wordt gevuld met grit, die de sterk ruikende urine absorbeert.

Ook zorgt het grit ervoor dat de kat aan zijn natuurlijke drang om z'n behoefte te begraven kan voldoen.
Soms zit er op de bak een deksel die dient om geurtjes tegen te houden.
Aan de voorkant van deze deksel zit dan een klep, waardoor de kat zich naar binnen (en daarna ook weer naar buiten) begeeft.
De geur van kattenbakken is door deze deksels niet te voorkomen.
Het enige dat enigszins helpt, is het regelmatig verschonen van de bak.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen en ragdoll genaamd 'Hope' van 1,8jaar en haar kattenbak die ze nu heeft is aan vervanging toe.
Ik had gedacht van die in de onderstaande link te kopen, een hoek kattenbak, omdat dit het beste in ons appartement past.
Het is een poes, dus die worden niet zo groot, maar ik vroeg me toch af of het model groot genoeg is voor als ze volgroeid zal zijn.
Als dit niet het geval is dan ga ik toch opteren voor een groter model.

Kattentoiletten met klep voor extra hygiene: Moderna Products hoek kattenbak Flip Corner

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Hoi @Natacha wij hadden in het begin een normaal formaat kattenbak, maar inmiddels is deze vervangen door de grootste die wij konden vinden.
Wij merken dat SjEd dit wel fijn vindt nu kan hij ook nog ff rond draaien zonder zich te stoten. Waar je rekening mee moet houden is dat er ook veel grid in gaat.

Wij hebben geen ervaring met een bak die in een hoek past.

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder
@Natacha Ik heb nog wat gevonden, deze hebben wij de prijs rond de 35 euro.

De Ferplast kattenbak Maxi Bella is gezien z´n grootte zeer geschikt voor grote katten.
Twee actief koolfilters evenals een goed sluitende kanteldeur verhinderen dat onaangename geuren naar buiten komen. De bovenkap is voor het schoonmaken gemakkelijk af te nemen. Inclusief hengsel kanten

130907_ferplast_katzentoilette_maxibella_mitlogo_04_2011_copy_3.jpg

Choeke

Ik hou van katten
Wij hebben van die hoekkattenbakken en cabrio kattenbakken.......
Elke poes heeft haar kattenbak.

Nantastic Coontastic

Ik hou van katten
Wij hebben hier de open hoge kattenbakken van Peewee Zo werkt het

Ik zou zelf niet anders meer willen.. Sinds kort hebben ze ook bakken voor grotere kattenrassen maar dit hadden ze eerst niet daarom hebben wij zelf een hele grote kattenbak gemaakt en het peewee systeem afgekeken haha... Onze bak is zo groot dat er als ze zouden willen zelfs twee volwassenen tegelijk makkelijk op kunnen.. We hebben dus twee normale bakken van peewee en eentje zelf gemaakt en binnenkort maken we nog een tweede zelf. Ik vind het super werken en de korrels zijn ook heel zuinig in gebruik. Om de dag gooien we de onderbak van de grote leeg en elke dag die van de peewee bakken.

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator
Het spijtige is dat alle bakken qua hoogte veels te laag zijn.
Ik heb de savic xxl en de cat mate jumbo en die zijn in lengte wel groot genoeg maar allemaal te laag.
En ik wil geen open bakken in huis.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3