Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

katten wormen

M

mars-delight1

Kitten

Hallo
Mijn kat heeft wormen
Ze heeft daarvoor medicijnen gekregen
Maar ik heb nog wat vragen
Er zitten wormpjes rond haar kont, zijn die al dood of zijn die nog besmettelijk?( rijst achtige dingetjes)
En hoe kan ik het beste mijn huis schoonmaken zodat de eitjes dood en weg gaan?
Had gelezen dat ze overal aan vast kunnen plakken :(
Heb de dierenarts niet gesproken nog mijn vader ging medicijnen halen voor mij kat
Anti Vlooien middel heb ik ook gegeven

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Je kan die rond de anus best weg wrijven met een tissue die je wat nat maakt... Normaal als de eitjes nu afkomen zijn ze dood maar neem zekere voor onzekere... lang overleven die niet uit het lichaam.. Ze herbesmetten hun eigen door ze op te eten als ze nog levend zijn. Het duurt paar dagen eer alle wormen dood zijn en mss moet je nog herhalen afhankelijk van produkt dat je gegeven hebt. Kuisen doe je best met water en flinke scheut azijn dat werkt ook ontsmettend.

mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

heb je anti vlooien of anti wormen middel gegeven ??
want de meeste anti vlooien middels zijnalleen voor tegen tegen vlooien , niet voor tegen wormen
elke 3 maanden moet je anti wormen middel geven om dit te voorkomen

M

mars-delight1

Kitten

Je kan die rond de anus best weg wrijven met een tissue die je wat nat maakt... Normaal als de eitjes nu afkomen zijn ze dood maar neem zekere voor onzekere... lang overleven die niet uit het lichaam.. Ze herbesmetten hun eigen door ze op te eten als ze nog levend zijn. Het duurt paar dagen eer alle wormen dood zijn en mss moet je nog herhalen afhankelijk van produkt dat je gegeven hebt. Kuisen doe je best met water en flinke scheut azijn dat werkt ook ontsmettend.
Heb het allebei gegeven tegen wormen en vlooien
Oke bedankt voor je bericht

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

heb je anti vlooien of anti wormen middel gegeven ??
want de meeste anti vlooien middels zijnalleen voor tegen tegen vlooien , niet voor tegen wormen
elke 3 maanden moet je anti wormen middel geven om dit te voorkomen
Alle 3 maanden ontwormen is er over het is chemisch spul net als anti vlo middel. Ik ontworm ze hier 1 keer op jaar wel volwassen katten. En dan nog als jonge kat is is 2 x per jaar meer dan genoeg.

Bovenaan Onderaan