Wat is er Nieuw?

kat miauwt achterlijk veel

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

PPKF

Kitten
Dit is mijn kat. Piet heet ie. zoals je ziet miauwt hij heel veel. het is nu op het punt dat het wel een beetje irritant word. Piet had ongeveer 7 jaar geleden een maatje, Garfield, die is zeer spijtig overgereden met de auto. op dat moment miauwde hij het zelfde.... Het klinkt ook zo zielig. hij eet en drinkt wel. Plast en poept ook vaak in de kattenbak en buiten. heeft iemand enig idee wat hij misschien heeft en wat je er tegen kan doen. het begon overigens ongeveer vrijdag 20 maart 2020. groetjes Kim:tear-from-one-eye-cat-emoji::tear-from-one-eye-cat-emoji:
 
hoi Catherine,
wij hebben 4 katten dus eigenlijk willen we er niet meer. we hebben ook geen buren die een kitten willen (we wonen erg afgelegen dus de 1e buur is verder weg) Piet en Garfield stonden ook voor het eerst naast elkaar toen ze kittens waren. allebij boerderij beestjes. altijd bij elkaar op de stoel ev vaak achter elkaar aan rennen. goede tijd:tear-from-one-eye-cat-emoji::tear-from-one-eye-cat-emoji:
 
Wij horen dat soort geluid ook wel eens bij onze kat en dan is het puur aandacht vragen. Maar waarom het ineens gekomen is bij Piet is de grote vraag.
Is er in zijn omgeving iets veranderd waardoor hij onrustig wordt?
 
hoi Catherine,
wij hebben 4 katten dus eigenlijk willen we er niet meer. we hebben ook geen buren die een kitten willen (we wonen erg afgelegen dus de 1e buur is verder weg) Piet en Garfield stonden ook voor het eerst naast elkaar toen ze kittens waren. allebij boerderij beestjes. altijd bij elkaar op de stoel ev vaak achter elkaar aan rennen. goede tijd:tear-from-one-eye-cat-emoji::tear-from-one-eye-cat-emoji:

Ok ik wist niet dat u nog andere katten had..
Tja dan kan het eerder iets zijn van aandacht vragen of vroeg dementie.. probeer hem zoveel mogelijk bezig te houden, te spelen veel mee praten enz..
Helpt dit niet kan je mss felisept of pet remedy gebruiken zodat er rust in zijn hoofd komt. Online te koop
 
Het enige wat er veranderd is, is dat wij elke dag thuis zijn. verder is het het zelfde als elke dag / jaar. lente komt weer enzo
 
ja nou ja geeft niet hoor. ik dacht zelf ook al aan dementie inderdaad. en dan dementie dat hij van nu niks meer weet. dus misschien zoekt hij onze overleden kat (garfield) wel. het klinkt in ieder geval heel zielig. en hij heeft veel ruimte om te spelen. buiten en binnen. we hebben laatst ook overigens valeriaan op een speeltje gedaan. kan het daar door komen? hij ging er lekker mee spelen toen. zou het kunnen dat hij toen zn hoofd gestoten heeft en een hersenschudding heeft gehad of nog steeds? hij speelde namelijk dicht bij een tafelpoot en was echt heel erg in de weer (dit was voor dat het begon)
groet
 
Je kunt een check-up bij de da vragen. Bloed enz om te kijken of hij niet ergens pijn heeft (nieren ?).
Hoe oud is Pietje ? Ik dacht ook gelijk aan dementie, had mijn poes van 17 jaar ook, maar bij haar was het meer een paniekroep.
Als je het nog niet hebt geprobeerd zou ik Feliway of andere Bach-bloem om te kalmeren proberen.
Maar misschien toch even bij da controleren.

Sterkte,
O.
 
Hoi @Orade,
Onze andere kat Kees had dat ook. Mijn moeder heeft dat toen ook gevoeld in zijn buik. Ik hoop nu niet dat Pietie dat heeft want dat kost veel geld!! Ik weet niet precies hoe oud hij is. Tussen de 7 en de 12 jaar denk ik. Piet heeft nog nooit iets gehad. Alleen bij de dierenarts geweest voor castratie. Net zoals onze andere kat Poes. Zij is 17. En zij heeft ook nooit iets gehad. Hij eet kattenvoer van de Aldi. Lucky cat heet dat. Kees eet voer van de dierenarts.
Wat doet zo'n ding? Een soortement luchtje verspreiden? Ik heb ook ooit iets gehoord van kattenmuziek. Kan zoiets ook helpen?
Gr. Kim
 
Geen idee voor kattenmuziek.
Feliway kun je op een stopcontact zetten en dan word et inderdaad een voor ons niet ruikbare stof verspreid.
Het is een stof die de mama poes afgeeft en dat kalmeerd katten.

Als ik jou was zou ik het proberen. Maar als het dementie is is dat natuurlijk niet genoeg. :tear-from-one-eye-cat-emoji:
Hoe gaat het nu ?

O.
 
Hoi ik log nu pas weer in maar helaas is Piet overleden... In juni overigens ongeveer al maar we konden hem niet vinden dus we zagen het pas in augustus ofzo
 
Hoi ik log nu pas weer in maar helaas is Piet overleden... In juni overigens ongeveer al maar we konden hem niet vinden dus we zagen het pas in augustus ofzo
Zo dat was ook schrikken. Nog heel veel sterkte. SjEd is twee weken geleden ineens overleden:tear-from-one-eye-cat-emoji:
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan