Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden

Rachel007

Kitten
Hallo,

Wij gaan een weekend naar de Ardennen en willen onze ragdoll van 6 maanden meenemen. Hij zal daar bij ons in het vakantiehuis blijven.

Kunnen wij ons kat gewoon meenemen over de grens?
Hij heeft een paspoort, is gechipt en heeft de benodigde kitten entingen gehad.

Ik lees op het internet dat katten die meegaan op vakantie ingeent moeten worden tegen rabiës. Is dit wel nodig bij ons kat?
Hij zal tenslotte binnen blijven en voor zover ik weet zijn zowel Nederland als België rabiësvrij. Ik wil hem namelijk niet onnodig narigheid bezorgen met allerlei bijwerkingen van entingen.

Weet iemand hoe dit zit en waar ik eventueel meer informatie kan halen?
 
Gaat je met je huisdier naar het buitenland dan heeft u vanaf 1 januari 2015 een nieuw Europees dierenpaspoort nodig.
Het nieuwe paspoort is verplicht voor alle honden, katten die de landsgrens overgaan.
Het oude dierenpaspoort kan daarnaast nog wel worden gebruikt als vaccinatiebewijs.

Kwa inenting weet ik niet wat er extra nodig moet zijn, wellicht weet @Catherine het.
 
Als belg en je wil naar de ardennen dan hoef je de kat of hond niet meer in te enten tegen rabiës deze wet is veranderd verleden jaar.
Ga je over de belgische grens dan ben je het wel verplicht en moet je paspoort van de kat meenemen om te laten nakijken bij eventuele controle.

Dus als belg wil je naar buitenland dan moet die gevaccineerd zijn tegen rabiës.
Wil je bv als nederlander naar belgië met de kat dan moet die ook gevaccineerd zijn tegen rabiës.
 
Inderdaad als je de grens over gaat vanuit Nederland naar bijvoorbeeld België dan moet je de kat wel inenten tegen Rabiës. Houdt er ook rekening mee dat je dit minstens 3 weken van te voren doet.
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan