Wat is er Nieuw?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Kat meenemen in de auto

Sommige katten vinden autorijden fijn, andere bezorgt het veel stress.
De beste manier om uw kat mee te nemen in de auto is in een reismandje.
Dat is niet alleen beter voor de kat (mits ze er zich prettig in voelt), maar ook veiliger: een kat die los in de auto wordt meegenomen, kan voor gevaarlijke situaties zorgen.
In de dierenspeciaalzaak zijn diverse fraaie en praktische reismandjes verkrijgbaar.

Laat uw kat eerst aan het reismandje wennen, voordat u het daadwerkelijk gaat gebruiken.
Dit is zeker aan te raden bij katten die van nature nogal angstig zijn.
U kunt uw kat als volgt vertrouwd maken met de mand: Zet de mand ergens neer en laat hem open staan.
Na een tijdje zet u het etensbakje van de kat eerst in de buurt van de mand, daarna erin.
Zo leert de kat langzamerhand dat ze niet bang hoeft te zijn voor het rare ding en dat ze er rustig in kan eten.
Na een aantal dagen kunt u uw kat oppakken, in de reismand zetten en de mand dichtdoen.
Daarna kunt u haar in de reismand in de auto zetten en een klein stukje gaan rijden.
Negeer de kat zoveel mogelijk als ze laat blijken dat ze het er niet zo mee eens is.
Zou u haar namelijk elke keer geruststellen, dan leert ze dat zich verzetten tot gevolg heeft dat ze aandacht krijgt.
Let er overigens wel op dat uw kat genoeg zuurstof krijgt.
Langzamerhand kunt u steeds langere tochten gaan maken.
Blijkt uw kat ziek te worden (dit komt vaak voor bij zeer angstige katten), dan kan de dierenarts tabletjes tegen reisziekte voorschrijven.

mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Mijn Bones, Dax en Saphira vinden het geen van alle fijn om in de auto te moeten rijden.
Ze weten dondersgoed dat wanneer ze mee moetenin de vervoersbox in de auto dat ze naar de dierenarts gaan.

Van de box zijn ze geen van 3-en bang, ik heb er 2 in de woonkamer staan en 1 in mijn slaapkamer.
In alle 3 de boxen ligt een kussen waar ze gretig gebruik van maken overdag beneden maar ook soms op de slaapkamer.
De deurtjes zijn er wel uit, die liggen op een rek vlakbij de jassen in de hal, direct te grijpen mocht dit nodig zijn.

• Like
Reactions: Puk
Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Sjed Heeft totaal geen moeite om mee in de auto te gaan maar wat wil je ook met deze box:

mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Ik heb 2x Ferplast Atlas 30 , afmeting 60 x 40 x 38 cm en maximaal draaggewicht van 15kg, voor mijn jongens. (bovenste foto)
Heb deze ook vastgeschroefd zondat de klepjes aan de zijkant niet spontaan open kunnen springen en de box dan gelijk open ligt.
Je weet maar nooit met mijn Bones :ROFLMAO:.
En 1 keer Ferplast Atlas 20 , afmeting 58 x 37 x 32 cm en maximaal draaggewicht van 8 kg, voor mij meissie. (onderste foto)
ferplast-30-jpg.4212, Kat in de auto, Katten informatie algemeen, Kattenforum SjEd, 5653, ferplast-30-jpg.4212, 22:56, 27 feb 2015, 27 feb 2015, 915, 20:28
ferplast-20-jpg.4213, Kat in de auto, Katten informatie algemeen, Kattenforum SjEd, 5653, ferplast-20-jpg.4213, 22:56, 27 feb 2015, 27 feb 2015, 915, 20:28

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Ik heb 2x Ferplast Atlas 30 , afmeting 60 x 40 x 38 cm en maximaal draaggewicht van 15kg, voor mijn jongens. (bovenste foto)
Heb deze ook vastgeschroefd zondat de klepjes aan de zijkant niet spontaan open kunnen springen en de box dan gelijk open ligt.
Je weet maar nooit met mijn Bones :ROFLMAO:.
En 1 keer Ferplast Atlas 20 , afmeting 58 x 37 x 32 cm en maximaal draaggewicht van 8 kg, voor mij meissie. (onderste foto)Bekijk bijlage 4212 Bekijk bijlage 4213
De dames en de heren gescheiden van elkaar, dat lees je niet vaak meer :ROFLMAO:

mariska31176

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder

De dames en de heren gescheiden van elkaar, dat lees je niet vaak meer :ROFLMAO:
Nou bij elkaar in 1 box past niet, tenzij ze als "sardientjes" willen liggen, maar dat zal niet lukken zonder vechten :ROFLMAO:
Nee lekker apart in een box, gelukkig hoeven ze niet alle 3 tegelijk naar de dierenarts.

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Nou bij elkaar in 1 box past niet, tenzij ze als "sardientjes" willen liggen, maar dat zal niet lukken zonder vechten :ROFLMAO:
Nee lekker apart in een box, gelukkig hoeven ze niet alle 3 tegelijk naar de dierenarts.
Hahaha neehee niet proppen dat is niet netjes :-)

Catherine

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator

Heb er hier die niks ermee inzitten om mee in de wagen te gaan in hun reisbox natuurlijk, maar er zijn er een paar die zingen de hele weg heen en terug, radio niet meer nodig.
Ik neem meestal wat snoepsticks mee voor ze om onderweg te geven en dat apprecieren ze wel.

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Heb er hier die niks ermee inzitten om mee in de wagen te gaan in hun reisbox natuurlijk, maar er zijn er een paar die zingen de hele weg heen en terug, radio niet meer nodig.
Ik neem meestal wat snoepsticks mee voor ze om onderweg te geven en dat apprecieren ze wel.
Hey dat is een goede tip wat lekker meenemen voor onderweg.
SjEd gaat graag mee maar de ritjes zijn nooit echt lang, misschien als we wat verder weggaan dat het anders is.
Dank je wel voor de tip @Catherine

Choeke

Choeke

Ik hou van katten

Wij reizen in de cabrio......

HPIM4085.JPG

Die word enkel gebruikt voor dringende zaken bij de DA of voor een katerbezoekje....

Choeke

Choeke

Ik hou van katten

Heb er twee deze roze en een carmelkleurige met gebroken wit.

Choeke

Choeke

Ik hou van katten

Ja ze wat kan ik zeggen,de dames reizen in stijl ;-))).

StephanieSuki

StephanieSuki

Kat

Suki houdt van auto rijden! Ze weet dat wanneer het mandje naar beneden komt, ze naar 'opa en oma' gaat of naar haar zusje Blue.
Haar mandje staat ook altijd open in een kamertje, dus ze slaapt er veel in en voelt zich dus erg veilig in het mandje!:)
image-jpg.5756, Kat in de auto, Katten informatie algemeen, Kattenforum SjEd, 8547, image-jpg.5756, 12:32, 27 feb 2015, 22 sep 2015, 915, 20:28

Edwin

Edwin

Beheerder
Medewerker
Beheerder

Suki houdt van auto rijden! Ze weet dat wanneer het mandje naar beneden komt, ze naar 'opa en oma' gaat of naar haar zusje Blue.
Haar mandje staat ook altijd open in een kamertje, dus ze slaapt er veel in en voelt zich dus erg veilig in het mandje!:)Bekijk bijlage 5756
Fijn is dat toch als het allemaal zo vlotjes gaat.
Btw wat een mooie foto :-)

Paula

Paula

Ik ben zelf een kat

Onze Billy houdt van auto rijden - is helemaal geen probleem - hij zit dan in een kleine bench... los in de auto vinden wij gevaarlijk. Tim, onze hond, heeft trouwens ook altijd zijn autogordel aan en zit of ligt op de achterbank

Bovenaan Onderaan