Wat is er Nieuw?

Kat al 1 week niet langs geweest

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Heeey,

Ik wou eens een vraag stellen voor mijn vriend.
Zijn kattin is al 1 week niet thuis gekomen en de laatste keer dat hij haar zag gaf ze bloed over en mankte ze we zijn haar gaan zoeken zonder succes ze is btw 14 jaar oud.

Wat is het kans dat ze nog leeft?

Alvast bedankt!

mariska31176

Beheerder
Medewerker
Beheerder
Sorry om te zeggen, maar het kan zijn dat ze een plekje heeft gezocht om te kunnen sterven.

Want als een kat bloed overgeeft is dat niet goed en kan het snel achter uit gaan met een kat(tin).

Ik zou dus zeggen een kleine kans dat ze nog leeft.

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator
Is ze ondertss gevonden? Anders flyers in elke bus insteken in de buurt, blijven zoeken .. Bloed overgeven is niet goed maar hoeft niet fataal te zijn.

Catherine

Moderator
Medewerker
Moderator
Sorry om te zeggen, maar het kan zijn dat ze een plekje heeft gezocht om te kunnen sterven.

Want als een kat bloed overgeeft is dat niet goed en kan het snel achter uit gaan met een kat(tin).

Ik zou dus zeggen een kleine kans dat ze nog leeft.
Huiskatten gaan meestal niet in wild zich verstoppen om te sterven. Uit mijn jaren ervaring altijd gezien dat ze naar huis komen of proberen te komen om daar te sterven.

Kattenmens39

Actieve kat
Wij hebben al wel wat ervaring met een kat die vaker vermist was. Die kwam altijd weer terug. Het ging om onze kat Missy:

wat wij bij de laatste keer hebben gedaan is:
-veelvuldig zoeken
-overal flyers in kleur op bomen plakken met zoveel mogelijk details en zo duidelijk mogelijke foto's (in een plasticje zodat het niet natregent), in het ziekenhuis gehangen, bij de mensen een flyer gegeven, gevraagd of we bij de busmaatschappij een flyer op mochten hangen
-de Amivedi ingeseind
-mijn moeder is van huis 1 naar huis 2 verhuisd, en van huis 2 naar huis 3: en we vonden onze kat uiteindelijk bij huis 1 toen we die tip kregen dat ze soms ook weleens naar een nog ouder adres gaan

Eén keer was het zo dat we aarde en hemel hebben bewogen, en na een week bleek Missy gewoon op zolder te zitten bij onze buren. Na een week vonden ze haar toevallig op zolder.

Ik weet niet of je bij de dierenambulance flyers af mag geven, want ja die rijden ook veel en komen op veel plekken.

Wel rot hoor, maar ik zou niet meteen van het ergste uit gaan. Ook na langere tijd kan het zijn dat ze altijd nog terug komen. Katten zijn erg goed in hun kostje en natje bij elkaar scharrelen.

Hopelijk komt ze snel weer terug.

• :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3