Wat is er Nieuw?

kan het zijn dat mijn kat een savannah is?

Welkom bij kattenforum SjEd

Registreren Aanmelden
Hallo,

Ik kom hier met een vraag en graag hoor ik jullie mening! Heb sinds vorige week een poes erbij, 'geadopteerd' via een stichting in Spanje die straatkatten opvangt. Nu hoor ik de laatste dagen regelmatig opmerkingen over Ghia, zo heet ze, dat ze een Savannah zou zijn. Ik heb me nooit zo in rassen verdiept, een 'gewone' kat is geweldig genoeg immers! Maar na die opmerkingen ben ik eens het net opgedoken en ja, de gelijkenis is treffend naar mijn bescheiden mening (met naar ik nu weet een f6 of f7 bijv). Nu zou ik het fijn vinden als er anderen (die er wellicht meer kijk op hebben) mee zouden willen kijken en hun oordeel zouden willen geven.
Ik voeg wat foto's toe, benieuwd naar jullie idee...

IMAG3764.jpg


IMAG3807~2.jpg

IMAG3769.jpg
 
Hallo mijn naam is Heika van cattery SavannahJungle. Op zich is het zeer moeilijk te zeggen wat de ouders/voorouders van deze mooie kitten is. Als ik kijk naar de vlekken die lijken meer op rosetten dan spots. Dit houdt in dat er Bengaal in zit. Bengaal katten is veel meer bekend als Savannah katten. Zover ik weet zitten er weinig tot geen Savannah katten in Spanje. Qua hoofdje past weer niet echt bij een Bengaal. Omdat deze mooie dametje is gevonden op straat, ligt de kans hoog dat ze meerdere vaders heeft. Om dit goed te kunnen laten uitzoeken is het nu mogelijke om via DNA haartjes op te sturen waarbij gezien kan worden uit wat voor soorten katten meisje geboren is. De karakter van Savannah en Bengaal komt veel met elkaar overheen. Lekker actief . Mocht er interesse zijn om DNA test te laten doen. Dan hoor ik het wel ga ik even uitzoeken waar dit aangevraagd kan worden.
 
Ik heb even mijn DNA na gevraagd . Je kan al bij DA test laten doen. Dit noemen ze DNA test. De DA trekt een paar haren eruit en die worden dan opgestuurd naar de lab. Daar kunnen ze uitzoeken welke katsoorten er in de kat zit . tevens kunnen ze meer uitzoeken over ziekte etc. maar daar had ik me niet in verdiept . Wat de kosten ervan zijn weet ik niet omdat de prijzen van DA verschillend is.
 
Hallo Heike, excuus voor mijn enorm late reactie.... Heb nooit meldingen ontvangen

Wat leuk dat je zo mee hebt gedacht!
In tussentijd is mij door één dierenarts verteld dat Ghia een Bengaal zou zijn (pas toen ik naar haar idee daarover vroeg reageerde ze verbaasd, ze ging ervan uit dat ik het wel wist) en de tweede dierenarts zei hetzelfde maar gaf wel aan dat ze misschien niet 100% raszuiver zou zijn....
Dat laatste lijkt mij ook aannemelijk, kan me niet voorstellen dat ze anders als klein kitten alleen op straat rond zou lopen...
Dus jouw idee van meerdere vaders zal wel op gaan!

Nu ik min of meer bevestigd kreeg dat ze een Bengaal zou zijn heb ik me er in verdiept en kwam erachter dat er erg veel verschillen te zien zijn... Qua tekening (zelfs gemarmerd zag ik maar ook de vlekken kunnen erg verschillen? ) en ook qua koppies wel... Heb er genoeg gezien waarbij haar koppie zou kloppen...
Wél is het zo daar haar vlekken niet mooi verdeeld zijn, niet symmetrisch (linkerflank anders dan de rechterflank) .... Dus daar kan je, denk ik, duidelijk aan zien dat ze niet raszuiver is...

DNA onderzoek laat ik eerst nog niet doen.... Heb er de middelen even niet voor en ze blijft toch de geweldige lieve en leuke kat die ze is...

Nogmaals bedankt voor het meedenken.... Heel fijn!!

IMAG4328~2.jpg
 
Ik vind afgesloten veilige tuin altijd must voor elke kat, je wil ze niet gestolen hebben of dood gereden of vergiftigd... En vaak heb je nu buren of mensen in de buurt die er niet op gezet zijn uitwerpselen te vinden in hun tuin. En vooral als ze zo look a like is zoals een savannah dan zouden er wel eens mensen haar kunnen meepakken en verkopen... Het is een mooie meid geniet ervan.
 
Fijn dat je nog wat hebt laten weten, misschien is de reactie in de spam folder in je mail terecht gekomen.
Geniet lekker van Ghia.
 
Ghia ziet er geweldig:cat-heart-eyes-emoji: uit en wat maakt het nog uit wat de voorouders zijn. U heeft gelijk dast u geen lab onderzoek doet. Ze is gezond en lief dat is het allerbelangrijkste. Het is fijn te zien dat ze liefdevol huisje heeft. Geniet lekker van haar
 
  • :happy-cat-emoji:
  • :cat-heart-eyes-emoji:
  • :smirk-cat-emoji:
  • :omg-cat-emoji:
  • :tear-cat-emoji:
  • :tear-from-one-eye-cat-emoji:
  • :angry-cat-emoji:
  • Havermout
  • :BC1
  • :BC2
  • :BC3
  • :BC4
  • :BC5
  • :BC6
  • :BC7
  • :BC8
  • :BC9
  • :BC10
  • :BC11
  • :BC12
  • :BC13
  • :BC14
  • :BC15
  • :BC16
  • :BC17
  • :BC18
  • :BC19
  • :BC20
  • :BC21
  • :BC22
  • :BC23
Back
Bovenaan Onderaan